بانک مرکزی ژاپن عامل اصلی براشفتگی اخیر بازار کریپتو

بانک مرکزی ژاپن عامل اصلی براشفتگی اخیر بازار کریپتو
  • 12:05 1403-05-16
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

چرا بازار آموزش ارز دیجیتال در یک آخر هفته 15 درصد از ارزش خود را از دست داد؟ از بانک ژاپن برای ایفای نقش اصلی تشکر کنید. کریپتو یکی از بدترین روزهای خود در سال ‌های اخیر را در 5 آگوست تجربه کرد. تعداد کمی از آنها شاهد سقوط آن بودند، اما اعتیاد معامله‌گران به اهرم برای ماه‌ ها بی‌سروصدا خطرات بازار را افزایش داده است. 
اگر معاملات اهرمی عامل ایجاد انگیزه بود باید با قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال همخوانی داشت. خوشبختانه، آتش ممکن است به همان سرعتی که شروع شد بسوزد. افزایش هزینه ها در وام های ین باعث سقوط شد. اکنون، بازارها برای بازگشتی سالم آماده شده اند، زیرا معامله گران در نهایت اهرم مالی و قرار گرفتن در معرض ین را کاهش می دهند. اگر بازارهای گسترده‌تر تثبیت شوند و احتمالاً هم خواهند شد ممکن است کریپتو به زودی بازگردد.
این راز نیست که ارزهای دیجیتال بر اساس مبانی معامله نمی‌شوند. قیمت ‌ها عمدتاً توسط معامله‌گران نهادی کوتاه ‌مدت هدایت می‌شوند که از نوسانات کریپتو سود می‌برند. برای افزایش بازده، معامله‌گران موقعیت ‌های دارای اهرم یا وجوه قرض‌گرفته را دو برابر می‌کنند، اغلب در مقادیر سرسام‌آور. اندکی قبل از سقوط، بهره باز، معیاری برای استقراض خالص، تقریباً 40 میلیارد دلار بود.
تمام آن پول قرض گرفته شده باید از جایی بیاید. اخیراً آن مکان ژاپن بوده است. در سال 2022، نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده برای اولین بار در سال های اخیر به بالای صفر رسید و همچنان در حال افزایش است. 
در ژاپن، نرخ ها پایین ماند. شرکت ‌های بازرگانی پول نقد کردند و وام‌ های هنگفت ژاپنی برای تامین مالی ارزان معاملات در بازارهای دیگر دریافت کردند. زمان خوبی به نظر می رسید. تا سال 2023، بازار گاوی ارزهای دیجیتال در نوسان کامل بود. 
معاملات اهرمی که می توانند سود یا زیان را تا 2 برابر یا بیشتر افزایش دهند، به خوبی نتیجه دادند. در همین حال، تأمین مالی معامله‌گران به ین تقریباً رایگان بود. این ماهیت تجارت به اصطلاح حمل ین بود و منحصر به کریپتو نبود.
بر اساس گزارش بانک ING، تا سال 2024، وام های ین به وام گیرندگان خارجی به حدود 2 تریلیون دلار رسید که بیش از 50 درصد نسبت به دو سال قبل افزایش داشت.

لینک خبر: cointelegraph

تگ ها