چین در بحبوحه آشفتگی بازار، اعطای وام به سهام را متوقف کرد

چین در بحبوحه آشفتگی بازار، اعطای وام به سهام را متوقف کرد
  • 07:11 1402-11-11
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

توجه داشته باشید که چین در بحبوحه آشفتگی بازار، اعطای وام محدود به سهام خودش را متوقف کرد. کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین در تلاش برای جلوگیری از فروش کوتاه مدت، وام دادن به سهام محدود شده را به حالت تعلق در می آورد.
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که چین سهم بزرگی در معاملات رمز ارزها دارد. رگولاتور اوراق بهادار چین از اقدام دیگری برای محدود کردن فعالیت های فروش کوتاه مدت در میان تلاطم بازار سهام خبر داده است. طبق گزارش ها، کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین(CSRC) در حساب وی چت خود اعلام کرد که وام دادن به سهام محدود را از 29 ژانویه به حالت تعلیق در می آورد.
سهام محدود شامل محدودیت های فروش و نقل و انتقال خاصی هستند. با بررسی قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال، می توانید این خبر را به راحتی درک کنید. بهتر است بدانید، محدودیت های اعمال شده روی سهام معمولا برای سیاست های حاکمیت شرکتی یا به عنوان بخشی از یک طرح پاداش کارکنان اعمال می شوند، بنابراین فروش آنها را محدود می کنند.
با این حال، می توان آن را برای معامله گران و تریدرهایی که در قراردادهای مشتقه، از جمله فروش کوتاه مدت شرکت می کنند، وام داد. همچنین طبق بیانیه CSRC قوانین جدید به منظور برجسته کردن انصاف و معقول بودن، کاهش کارایی وام دادن اوراق بهادار و محدود کردن مزایای موسسه ها در استفاده از اطلاعات و ابزارها است و به همه انواع سرمایه گذاران زمان بیشتری برای هضم اطلاعات بازار می دهد.
علاوه بر این، چین روی محدود کردن خروج سرمایه فشار می آورد. بلومبرگ گزارش داد که در اقدام قبلی، بزرگ ترین کارگزاری کشور وام دادن به سهام به سرمایه گذاران خرد را متوقف کرد و در 22 ژانویه الزامات حاشیه را برای سرمایه گذاران نهادی در نتیجه راهنمایی های پنجره ای از سمت رگولاتورها افزایش داد.

تگ ها