جامعه کریپتو نسبت به تسلط بیت کوین بر ETF هشدار داد

جامعه کریپتو نسبت به تسلط بیت کوین بر ETF هشدار داد
  • 09:10 1402-10-28
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

طبق تحقیقات انجام شده، جامعه کریپتو نسبت به میزان تسلط بیت کوین بر ETF بیت کوین هشدار می دهد که این مسئله می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد. همانطور که در جریان هستید، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ETF بیت کوین را بعد از مدت ها تایید کرد.
توجه داشته باشید که کوین بیس، بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال در آمریکا، در حال حاضر به عنوان متولی اکثر ETFهای اسپات بیت کوین که توسط شرکت های مختلف مدیریت دارایی در صنعت مدیریت می شوند، فعالیت می کند. این تمرکز قابل توجه باعث افزایش نگرانی در جامعه ارزهای دیجیتال در مورد تمرکز قابل توجه و خطرات بالقوه مرتبط با نگهبانی شده است. به طور کلی، صرافی کوین بیس عنوان نگهبان اصلی بر ETFها تسلط دارد.
نقش مهم کوین بیس در پیشرفت ETFهای بیت کوین به هدف بررسی در جامعه کریپتو تبدیل شده است. صرافی ارز دیجیتال آمریکا در حال حاضر متولی 9 شرکت از 11 شرکت اسپات ETF بیت کوین از جمله بلک راک،گری اسکیل، Bitwise و گلوبال و.... است.
نکته قابل توجه این است که تنها Fidelity و VanEck رویکردهای حضانت جایگزین را انتخاب کرده اند. فیدلیتی از یک برنامه خود نگهبانی برای ETF اسپات بیت کوین خود استفاده می کند، در حالی که VanEck یک صرافی ارز دیجیتال Gemini را به عنوان متوی برای Sopt BTC ETF خود انتخاب کرده است. نقش برجسته کوین بیس به عنوان متولی اصلی ETF های اسپات بیت کوین سوالات و نگرانی های جدی را در جامعه کریپتو ایجاد کرده است. به طور خاص، گابور گورباکس مدیر استراتژی دارایی های دیجیتال در VanEck سطح متمرکز سرپرستی کوین بیس را یک شمشیر دو لبه می داند.
گورباچ اظهار داشت که کوین بیس به عنوان متولی اصلی ETFهای بیت کوین اسپات، مسئولین قابل توجهی را بر عهده خواهد داشت و از مزیت های آن بهره مند خواهد شد. با این حال، او همچنین به خطرات بالقوه طرف مقابل مرتبط با تمرکز دارایی ها یک واحد تجاری اشاره کرد.