هک کریپتو در سال 2024 از 1.2 میلیارد دلار فراتر رفت

هک کریپتو در سال 2024 از 1.2 میلیارد دلار فراتر رفت
  • 12:06 1403-06-10
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

به خبرنامه مالی «تجدید تعریف امور مالی» خوش آمدید، جایی که هر هفته به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) می‌پردازیم و به شما آموزش ارز دیجیتال ارائه می‌دهیم. در این هفته، خبر نگران‌کننده‌ای منتشر شد: هکرهای کریپتو در سال 2024 بیش از 1.2 میلیارد دلار سرقت کرده‌اند که نسبت به سال 2023 افزایش 15.5 درصدی را نشان می‌دهد. این آمار حاکی از آن است که ممکن است میزان سرقت‌های امسال از بزرگترین کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال در سال 2023 فراتر رود. طبق گزارش Immunefi، از ابتدای سال 2024 تاکنون، هکرها در 154 مورد نفوذ به سیستم‌ها موفق به سرقت این مقدار دارایی دیجیتال شده‌اند.

از سوی دیگر، خبر خوشی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد: شرکت کریپتویی ورشکسته Celsius موفق شده است دو سوم از مشتریان خود را تسویه کند و 2.53 میلیارد دلار به 251,000 طلبکار پرداخت کند. این مقدار 84 درصد از کل 3 میلیارد دلاری را که به بیش از 375,000 طلبکار بدهکار است، تشکیل می‌دهد. در خبری دیگر، گاوین وود، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم و پولکادات، امیدوار است که تکنولوژی Web3 و تراکنش‌های کریپتو به یک نفع عمومی بدون هزینه تبدیل شوند. او در مصاحبه‌ای با Cointelegraph تأکید کرد که هدف اصلی او رایگان کردن استفاده از Web3 برای همگان است. همچنین، تیم شبکه DeFi رادیکس اعلام کرده است که 15 درصد از نیروی کار خود را به منظور کاهش هزینه‌ها و تمرکز بیشتر کاهش داده است. این تیم در ماه ژوئیه 2023 شبکه اصلی خود را راه‌اندازی کرده و ابزارهایی برای توسعه و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و خدمات مالی ارائه می‌دهد.

در نهایت، استیبل‌کوین PYUSD شرکت PayPal به مرز 1 میلیارد دلار در سرمایه بازار رسیده است. این استیبل‌کوین که توسط Paxos Trust Company منتشر شده، با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و با دیگر استیبل‌کوین‌های مشابه رقابت می‌کند. در بازار DeFi، اکثر 100 ارز دیجیتال برتر هفته را با کاهش به پایان رساندند، از جمله توکن بازی تلگرام Notcoin و میم‌کوین Dogs که بیشترین کاهش را داشتند. این خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای DeFi این هفته بود. هفته آینده با خبرهای بیشتر، آموزش ارز دیجیتال و تحلیل‌های جدید همراه ما باشید.

منبع خبر: cointelegraph

تگ ها