هک کریپتویی در ماه اوت از 313 میلیون دلار فراتر رفت

هک کریپتویی در ماه اوت از 313 میلیون دلار فراتر رفت
  • 11:06 1403-06-13
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

در ماه آگوست، هکرهای ارز دیجیتال بیش از 313.86 میلیون دلار دارایی دیجیتال را در بیش از 10 حمله سایبری به سرقت بردند که این موضوع تردیدهایی درباره پذیرش گسترده و آموزش ارز دیجیتال ایجاد کرده است. به گزارش شرکت امنیتی بلاک‌چین PeckShield، حملات فیشینگ به تنهایی 93.5 درصد از کل دارایی‌های سرقت شده را شامل می‌شود که منجر به از دست رفتن 293.4 میلیون دلار شده است. از پنج حمله بزرگ در ماه آگوست، دو حمله فیشینگ باعث از دست رفتن 238 میلیون دلار بیت‌کوین و 55.4 میلیون دلار Dai شد.

از دیگر بزرگترین کلاهبرداری های ارز دیجیتال می‌توان به حمله به شبکه Ronin اشاره کرد که 12 میلیون دلار از هکر بازگردانده شد، اما تراکنش‌های غیرمجاز به ارزش 5.1 میلیون دلار رخ داد. همچنین پروتکل مالی غیرمتمرکز Nexera نیز 1.83 میلیون دلار را در نتیجه یک حمله به قرارداد هوشمند از دست داد.

گزارش Immunefi که در 29 آگوست منتشر شد، نشان می‌دهد که از ابتدای سال 2024 تاکنون، صنعت کریپتو شاهد از دست رفتن 1.21 میلیارد دلار دارایی دیجیتال به دلیل هک‌ها و کلاهبرداری‌ها بوده است. در ماه ژوئیه، صرافی ارز دیجیتال WazirX هند یکی از بزرگترین حملات سایبری سال 2024 را تجربه کرد و 234.9 میلیون دلار از دارایی‌های خود را از یکی از کیف‌پول‌های چندامضایی از دست داد. این صرافی در حال اجرای برنامه‌ای مرحله‌ای برای بازیابی عملیات مالی خود است که شامل پیگیری اقدامات قانونی در سنگاپور می‌شود.

برای محافظت از صنعت کریپتو در برابر خسارات ناشی از هک‌ها، گروهی از هکرهای اخلاقی یک واحد ویژه به نام SEAL را تشکیل داده‌اند که توسط هکر سفید کلاه و محقق Paradigm، Samczsun، رهبری می‌شود. این تیم از زمان تأسیس در آگوست 2023 بیش از 900 درخواست مرتبط با هک را دریافت کرده است. بر اساس گزارش Immunefi، تقریباً 80 درصد از ارزهای دیجیتال پس از هک یا حمله ارزش خود را بازیابی نمی‌کنند که این امر خسارت بیشتری به پروژه‌ها وارد می‌کند.

منبع خبر: cointelegraph

تگ ها