دادگاه دبی پرداخت حقوق با کریپتو را به رسمیت شناخت

دادگاه دبی پرداخت حقوق با کریپتو را به رسمیت شناخت
  • 12:05 1403-05-28
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

ایرینا هیور، وکیل امارات متحده عربی، گفت که این حکم با درک ماهیت آموزش ارز دیجیتال در حال تحول تراکنش های مالی Web3، پذیرش فزاینده رمزارز در قراردادهای کاری را نشان می دهد. در یک به روز رسانی قابل توجه در رویکرد قضایی امارات متحده عربی در مورد رمزنگاری، دادگاه بدوی دبی پرداخت حقوق به صورت رمزنگاری را تحت قراردادهای کاری معتبر می شناسد.
ایرینا هیور، شریک شرکت حقوقی NeosLegal امارات طبق قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال توضیح داد که حکم پرونده شماره 1739 در سال 2024 نشان دهنده تغییر موضع قبلی دادگاه در سال 2023 است، جایی که ادعای مشابه رد شد زیرا ارز دیجیتال درگیر فاقد ارزش گذاری دقیق بود.
هیور معتقد است که این یک "رویکرد پیشرو" برای ادغام ارزهای دیجیتال در چارچوب قانونی و اقتصادی کشور را نشان می دهد. هیور گفت که این پرونده مربوط به کارمندی است که شکایتی را مبنی بر عدم پرداخت دستمزد، مرخصی نامناسب و سایر مزایا از سوی کارفرما ارائه کرده است.
در قرارداد کاری این کارگر، حقوق ماهیانه به صورت فیات و 5250 توکن EcoWatt تعیین شده بود. این تفاوت از آنجا ناشی می شود که کارفرما نمی تواند در مدت شش ماه بخشی نمادین از دستمزد کارمند را پرداخت کند. در سال 2023، دادگاه گنجاندن توکن های EcoWatts را در قرارداد تأیید کرد. 
با این حال، این شرکت پرداخت‌های ارز دیجیتال را اجرا نکرد زیرا کارمند روش مشخصی برای ارزش‌گذاری ارز در فیات ارائه نداد.. هیور گفت: «این تصمیم منعکس کننده یک دیدگاه سنتی بود که بر نیاز به شواهد ملموس در برخورد با اشکال پرداخت غیرمتعارف تأکید می‌کرد.
با این وجود، این وکیل گفت که در سال 2024، دادگاه "گامی به جلو برداشت" و به نفع کارمند رای داد و پرداخت دستمزد به ارز رمزنگاری شده تحت قرارداد کار را بدون تبدیل به ارز قانونی الزامی کرد. هیور اضافه کرد که اتکای دادگاه به قانون معاملات مدنی امارات متحده عربی و فرمان فدرال شماره 33 سال 2021 در هر دو حکم، کاربرد مداوم اصول قانونی در تعیین دستمزد را نشان می دهد.

لینک خبر: cointelegraph

تگ ها