بنیانگذار کاردانو، اتریوم یک دیکتاتوری است

بنیانگذار کاردانو، اتریوم یک دیکتاتوری است
  • 13:07 1403-07-05
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، در مصاحبه‌ای با Cointelegraph بیان کرد که اصلاحات حکمرانی جدید کاردانو در دوران ولتر از تبدیل شدن این شبکه به "دیکتاتوری" مانند اتریوم جلوگیری می‌کند و مانع از وقوع "هرج و مرج" مشابه بیت‌کوین می‌شود. این اصلاحات در چارچوب آموزش ارز دیجیتال و ایجاد یک ساختار حکمرانی بهتر برای بلاک‌چین‌ها طراحی شده است. هاسکینسون از مدل حکمرانی اتریوم انتقاد کرد و اظهار داشت که این شبکه بیش از حد به ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، وابسته است و افراد برای تعیین مسیر و الهام از او راهنمایی می‌گیرند.

به گفته هاسکینسون، بلاک‌چین‌ها می‌توانند یا مانند بیت‌کوین پروتکل خود را ساده نگه دارند یا یک "پادشاه" را برای هدایت شبکه انتخاب کنند. با این حال، مدل جدید حکمرانی کاردانو با استفاده از نمایندگان منتخب و سازمانی به نام Intersect، سه‌گانه حکمرانی یعنی "کارایی، اثرگذاری و یکپارچگی" را بهبود می‌بخشد و به جامعه امکان می‌دهد که موضوعات پیچیده را برای رای‌گیری آماده کنند. این مدل به گونه‌ای طراحی شده که بدون حضور یک رهبر خاص هم به نوآوری ادامه دهد و مسیر توسعه خود را حفظ کند.

هاسکینسون در ادامه به بزرگان ارز دیجیتال مانند ویتالیک بوترین اشاره کرد و گفت که دیدگاه بوترین تا حد زیادی بر مسیر اتریوم تأثیرگذار بوده است. او خاطرنشان کرد که تغییر نقشه راه اتریوم از بهینه‌سازی شاردینگ به سمت رول‌آپ‌ها و شبکه‌های لایه دوم به دلیل توصیه‌های بوترین بوده و نقش او در تصمیمات حیاتی اتریوم انکارناپذیر است. با این حال، هاسکینسون تأکید کرد که مدل جدید حکمرانی کاردانو به گونه‌ای طراحی شده که بدون وابستگی به یک شخص، از جمله خود او، ادامه پیدا کند و بتواند با همکاری نمایندگان و اعضای جامعه، به نوآوری و توسعه بپردازد. در نهایت، او بیان کرد که کاردانو با فورک اخیر خود، توکن ADA را به یک توکن حکمرانی تبدیل کرده و امکان رأی‌گیری برای توسعه‌های آینده را فراهم کرده است.

منبع خبر: cointelegraph