کتی وود می گوید: جایگزینی طلا برای بیت کوین اکنون در حال انجام است

کتی وود می گوید: جایگزینی طلا برای بیت کوین اکنون در حال انجام است
  • 11:11 1402-11-17
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

کتی وود می گوید که جایگزینی طلا برای ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) در حال انجام است. این خبر می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد. به گفته مدیر عامل ARK Invest، سرمایه گذاران بعد از راه اندازی صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین از طلا به بیت کوین حرکت کرده اند. بیت کوین نسبت به طلا در حال افزایش بوده است. اکنون جایگزینی برای بیت کوین وجود دارد و ما فکر می کنیم اکنون که راه پر اصطکاک کمتری برای دسترسی به بیت کوین وجود دارد، ادامه خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت ARK Invest گفت که بازار در مارس 2023 زمانی که ایالات کتحده یک بحران بانکی منطقه ای را تجربه کرد، شاهد این موضوع بود که باعث شد قیمت بیت کوین تا 40 درصد افزایش یابد. وی با بیان اینکه شاخص بانک منطقه ای در حال فروپاشی بود گفت، شاخص بانک منطقه ای باز هم در حال افزایش است.
تجزیه و تحلیل اخیر Fidelity نشان می دهد که همبستگی بیت کوین با طلا در سال 2023 افزایش یافته و با وجود افزایش نرخ های جهانی در سراسر دنیا، از رابطه معکوس قبلی آن با نرخ بهره جدا شده است. طبق گزارش Longtermtrends همبستگی یک ساله بین بیت کوین و طلا در حال حاضر 0.80 است که بالاترین میزان در طول تاریخ بوده است.
در رابطه با عرضه بیت کوین ETF، وود گفت که از اصلاح قیمت تعجب نکرده است. طبق گزارش CoinGecko بیت کوین 20 درصد از 48500 دلار چند ساعت بعد از عرضه به 38740 دلار در 24 ژانویه سقوط کرد. قبل از راه اندازی، وود پیش بینی کرده بود که این راه اندازی باعث رویداد فروش در اخبار می شود. با این حال، او خاطرنشان کرد که 15 میلیون بیت کوین از 19.5 میلیون بیت کوینی که در حال حاضر در گردش است، طی 155 روز حرکت نکرده اند و بنابراین در دستان قوی باقی مانده اند که می تواند نشان دهنده این باشد که اکثر دارندگان بیت کوین چشم انداز بلند مدتی دارند.