پیشرفت چشمگیر پروژه های مراقبت های بهداشتی در حوزه های غیرمتمرکز

پیشرفت چشمگیر پروژه های مراقبت های بهداشتی در حوزه های غیرمتمرکز
  • 11:06 1403-06-20
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

پروژه‌های حوزه سلامت در رقابت به سمت علم غیرمتمرکز (DeSci) از سایر بخش‌ها پیشی گرفته‌اند. به گفته الکس دوبری، از ویتاDAO، دلیل این امر زمان و هزینه بالای ورود داروهای جدید به بازار است که افراد را به سمت مدیریت مستقل کشف دارو سوق می‌دهد. وی همچنین اشاره کرد که پیشرفت‌های پزشکی به اندازه‌ای که باید، به نفع بیماران عمل نمی‌کنند. به همین دلیل، بسیاری از محققان با استفاده از آموزش ارز دیجیتال و بهره‌گیری از این فناوری در علم غیرمتمرکز، به دنبال کاهش هزینه‌ها و زمان تولید دارو هستند. این پدیده تحت عنوان "قانون ارم" شناخته می‌شود، که در مقابل قانون مشهور "مور" قرار دارد و نشان می‌دهد که هزینه کشف دارو هر 9 سال دو برابر می‌شود.

در آگوست 2023، بنیاد تحقیقاتی Onchain به بررسی 60 پروژه DeSci پرداخت و دریافت که 61 درصد از آنها در حوزه سلامت فعال هستند. آشر لویی، یکی از بنیان‌گذاران BitDoctor.ai، معتقد است که فناوری ارز دیجیتال می‌تواند به بهبود سیستم‌های موجود کمک کند. او مزایای این فناوری را شامل افزایش کارایی آزمایش‌های بالینی و بهبود زنجیره تأمین، جذب شرکت‌کنندگان مناسب و تضمین رضایت‌نامه‌های دقیق بیماران می‌داند. ثبت داده‌های آزمایش‌های بالینی روی بلاکچین به دلیل زمان‌بندی دقیق و غیرقابل تغییر بودن آن می‌تواند به این فرایندها سرعت بخشد.

لویی همچنین تأکید می‌کند که اشتراک‌گذاری اطلاعات، به ویژه در دوران همه‌گیری کووید-19، به بهبود همکاری‌های بین شرکت‌های دارویی و محققان منجر شده است. این رویکرد جدید می‌تواند به سایر بیماری‌ها و نیازهای پزشکی بدون پاسخ نیز گسترش یابد. در نهایت، استفاده همزمان از مدل‌های متمرکز و غیرمتمرکز به صورت یکپارچه، راهکاری برای بهبود عملکرد صنعت داروسازی و کشف داروهای جدید است. نمونه بارز این همکاری ویتاDAO است که در سال 2023 موفق به جذب 4.1 میلیون دلار سرمایه از Pfizer Ventures شد.

منبع خبر: cointelegraph

تگ ها