تاثیر ETFهای بیت کوین بر ذخایر بیت کوین ماینرها

تاثیر ETFهای بیت کوین بر ذخایر بیت کوین ماینرها
  • 11:11 1402-11-18
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

با توجه به گزارش های منتشر شده، ETFهای بیت کوین باعث خروج رکورد خروجی بیت کوین ذخیره ماینرها می شود. گزارشی از Bitfinex نشان می دهد که ماینرها یا دارندگان بیت کوین را می فروشند یا از سکه ها برای افزایش سرمایه استفاده می کنند. این خبر می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد و باعث بالا و پایین شدن آن شود.
راه اندازی صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت کوین(ETF) در ایالات متحده به طور مستقیم بر ذخایر بیت کوین ماینرها تاثیر گذاشته است، به طوری که بیش از 1 میلیارد دلار بیت کوین در 48 ساعت اول معاملات از کیف پول های ماینر به صرافی ها سرازیر شده است.
طبق آخرین گزارش بازار Bitfinex Alpha که منعکس کننده داده های زنجیره ای است، دومین رمز معاملات ETF بیت کوین در 12 ژانویه شاهد افزایش قابل توجهی در خروج استخراج کنندگان بیت کوین به صرافی ها بود. این گزارش با استناد به داده های گلس نود، بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین را نشان می دهد. از کیف پول های مرتبط با ماینرها در همان روز به صرافی ها فرستاده می شود که بالاترین میزان خروج ماینرها در شش سال گذشته را نشان می دهد.
1 فوریه همچنین شاهد خروج مقدار قابل توجهی از بیت کوین از کیف پول های ماینر بود که 13500 بیت کوین به صرافی ها ارسال شد. این گزارش همچنین اشاره می کند که حدود 10000 بیت کوین در تاریخ 2 فوریه به کیف پول های ماینر بازگردانده شد که نشان می دهد این فعالیت ها را می توان به شرکت های معدنی خاصی نسبت داد که دوباره تعادل کیف پول ها را انجام می دهند.
تحلیلگران Bitfinex پیشنهاد می کنند که خروجی خالص 3500 بیت کوین در طول یک روز بالاترین ارزش متریک مشاهده شده از می 2023 را نشان می دهد. این گزارش اضافی می کند که داده های زنجیره ای که جریان بیت کوین از کیف پول های ماینر را منعکس می کند، از زمان تصویب ETF بیت کوین در ایالات متحده معمولا منفی بوده است. بنابراین، اگر قصد خرید ارز بیت کوین را دارید، باید خبرهای مهم پیرامون این ارز را زیر نظر بگیرید.