آیا قرار است هوش مصنوعی متاورس را از بین ببرد؟  

آیا قرار است هوش مصنوعی متاورس را از بین ببرد؟  
  • 12:01 1403-01-20
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

هوش مصنوعی قرار نیست متاورس را از بین ببرد، بلکه آن را خواهد ساخت! در سال 2022 هیاهوی متاورس همه جا بود و ده ها میلیارد دلار به این بخش سرازیر شد. این روایت که در آن زمان معمولا بدون محتوا و بدون کاربر بود، در سال 2023 به فراموشی سپرده شد، چون دلالان با هیجان وارد قطار هوش مصنوعی شدند. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، قطعا با مفهوم متاورس آشنایی دارید.
توجه داشته باشید که هوش مصنوعی مولد به عنوان یک روش بالقوه جدید برای کاربران در حال شکل گیری است تا خودشان متاورس را بسازند و به عنوان متاورس ما در مورد جهان های مجازی صحبت می کنیم که در آن سازندگان بخشی از اقتصاد را از طریق بلاک چین و NFT در اختیار دارند. هوش مصنوعی غیر هنرمندان را قادر می کند تا تصاویر تولید کنند، غیر توسعه دهندگان را نیز قادر می کند تا برنامه ها را کدنویسی کنند و اساسا به هر کسی که ایده ای روشن دارد، اجازه می دهد تا برای ایجاد دنیاها و بازی های جدید وارد میدان شوند.
حداقل این ایده درخشان هوش مصنوعی برای یک داستان بلند در سپتامبر سال گذشته بود، ولی علیرغم مصاحبه با افراد برجسته از سباستین بورگت تا llia Polpsukhin مورد ساخت متاورس توسط هوش مصنوعی، داستان به جایی نرسید. در آن زمان بیشتر مفهوم بود تا واقعیت.
در حالی که هنوز خیلی زود است که آن را یک روند تایید شده بنامیم، دنیای متاورس بازی Alien Worlds برنامه های محکمی برای تحقق این مفهوم دارد. بازی Dune-meets-cyberpunk با 50 هزار کاربر روزانه که در سال 2021 توسط شرکت اصلی Dacocco ساخته شده است، دارای شش DAO از دارندگان توکن معروف با Planetary Syndicates است که برای سهمی از عنصر گریزان Trilium رقابت می کنند.
دنیای مجازی توسط کوین جی اندرسون، نویسنده پیش درآمد Dune، همراه با افسانه های مربوط به ساخت و ساز دنیا است و داکوکو می گوید که اکثر آثار هنری، از نژادهای بیگانه گرفته تا ساختمان ها، وسایل نقلیه و مناظر، با کمک ابزارهای هوش مصنوعی مانند خلق شده اند.
 

تگ ها