کامالا هریس بالاخره سکوت را در مورد رمزارز شکست

کامالا هریس بالاخره سکوت را در مورد رمزارز شکست
  • 13:07 1403-07-02
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

کامالا هریس در اولین اظهار نظر عمومی خود در جریان کمپین انتخاباتی برای ریاست جمهوری ایالات متحده، به اهمیت آموزش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و دارایی‌های دیجیتال اشاره کرد. به گزارش بلومبرگ در تاریخ ۲۲ سپتامبر، هریس در یک مراسم جمع‌آوری کمک مالی در منهتن اظهار داشت: "ما با هم سرمایه‌گذاری در رقابت‌پذیری آمریکا و آینده کشورمان را تشویق خواهیم کرد و از فناوری‌های نوآورانه مانند هوش مصنوعی و دارایی‌های دیجیتال پشتیبانی خواهیم کرد، در حالی که از مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران خود محافظت می‌کنیم." این اظهارات هریس اولین بار است که در مورد ارزهای دیجیتال به عنوان کاندیدای پیشتاز حزب دموکرات اظهار نظر کرده است.

هریس همچنین بیان کرد که در صورت پیروزی، قوانین جدیدی برای ایجاد محیطی امن و شفاف برای کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری در صنایع آینده از جمله نیمه‌هادی‌ها و انرژی پاک وضع خواهد کرد. او همچنین به لزوم کاهش بروکراسی غیرضروری در این بخش‌ها اشاره کرد. برخی تحلیل‌گران سیاسی معتقدند که این اظهارات نشان‌دهنده فاصله‌گیری او از سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده است که برخی از آن‌ها به نفع این صنعت نبوده است.

از سوی دیگر، هریس تأکید کرد که صنعت کریپتو نیازمند قوانین شفاف و قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال است. این اظهارات با واکنش‌های مثبتی از سوی فعالان صنعت کریپتو همراه شد. فریار شیرزاد، رئیس سیاست‌گذاری کوین‌بیس، در پیامی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) این سخنان را گامی مهم دانست، هرچند که آن را به اندازه مواضع دونالد ترامپ در حمایت از کریپتو قاطع ندانست.

ترامپ در جریان کمپین خود به طور فعال از صنعت کریپتو حمایت کرده و وعده داده است که در صورت پیروزی، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را برکنار خواهد کرد. او خود را "رئیس‌جمهور کریپتو" معرفی کرده و حمایت قوی‌تری از این صنعت نشان داده است. در نظرسنجی‌های ملی، هریس و ترامپ رقابت نزدیکی دارند و انتظار می‌رود که سیاست‌های هر دو نامزد درباره ارزهای دیجیتال نقش مهمی در انتخابات نوامبر ایفا کند.

منبع خبر: cointelegraph

تگ ها