شرکت خدمات مالی بیت کوین سوان بیت کوین  از کارمندان سابق خود شکایت کرد

شرکت خدمات مالی بیت کوین سوان بیت کوین  از کارمندان سابق خود شکایت کرد
  • 13:07 1403-07-08
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

شرکت خدمات مالی بیت‌کوین Swan Bitcoin علیه چند کارمند سابق بخش ماینینگ خود شکایتی تنظیم کرده است. این شرکت مدعی است که این افراد کد نرم‌افزاری شرکت را دزدیده و پس از استعفا، از این کد برای راه‌اندازی کسب‌وکار ماینینگ خود به نام Proton Management استفاده کرده‌اند. همچنین، آن‌ها موفق شده‌اند یکی از شرکای مالی اصلی Swan، یعنی صادرکننده استیبل‌کوین تتر، را متقاعد کنند که همکاری خود با Swan را قطع کند و به جای آن با شرکت Proton همکاری کند. این اقدام به منظور تأثیرگذاری بر قیمت بیت‌ کوین و تضعیف جایگاه Swan در بازار صورت گرفته است.

در دادخواستی که در 25 سپتامبر تنظیم شده، وکلای Swan ادعا کرده‌اند که این کارمندان، از جمله مایکل هولمز، رئیس سابق توسعه تجاری و رافائل زاگوری، مدیر ارشد سابق سرمایه‌گذاری و بخش ماینینگ Swan، برنامه‌ای به نام "باران و آتش جهنم" را به اجرا گذاشته‌اند. این طرح شامل سرقت اطلاعات تجاری محرمانه و کدهای نرم‌افزاری بوده که برای استخراج بیت‌ کوین ضروری است. هدف آن‌ها از این اقدامات، سرقت کسب‌وکار ماینینگ Swan و حذف این شرکت از شراکت با تتر بوده است.

سوان در این شکایت اظهار کرده که در آگوست، پس از موجی از استعفاهای ناگهانی، از تتر اطلاعیه‌ای دریافت کرده است که بیان می‌کرد تتر قصد دارد Swan را در پروژه ماینینگ با Proton جایگزین کند. این شرکت مدعی است که تتر با این اقدام پوشش قانونی برای تصاحب خصمانه فراهم کرده است. تتر در پاسخ به این ادعاها هرگونه تخلف را رد کرده و اعلام کرده که به اهداف خود در زمینه آزادی مالی، پایداری انرژی و حاکمیت داده متعهد است. این شرکت تأکید کرده که فعالیت‌هایش طبق اصول قانونی انجام شده و این پرونده در دست بررسی است. Swan از دادگاه درخواست کرده تا با صدور یک حکم دائمی، مانع از ادامه فعالیت‌های Proton شود و همچنین بازگشت تجهیزات و اطلاعات دزدیده شده را مطالبه کرده است. این شرکت همچنین خواستار برگزاری محاکمه با هیئت منصفه و تعیین خسارات وارده در دادگاه شده است.

منبع خبر: cointelegraph