تتر 100 میلیون دلار در یک شرکت کشاورزی سرمایه گذاری می کند

تتر 100 میلیون دلار در یک شرکت کشاورزی سرمایه گذاری می کند
  • 12:06 1403-06-19
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

تتر (Tether)، صادرکننده بزرگترین استیبل‌کوین جهان، با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری و استفاده از قیمت تتر، ۹.۸ درصد از سهام شرکت کشاورزی لاتین‌آمریکایی Adecoagro را خریداری کرد. این اولین سرمایه‌گذاری تتر در بخش کشاورزی و مواد غذایی است. پیش از این، تتر در زمینه‌های فناوری‌های نوظهور، مانند هوش مصنوعی و پلتفرم‌های همتا به همتا، عملیات استخراج بیت‌کوین و آموزش دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده بود. 
ارز دیجیتال تتر برای این سرمایه‌گذاری از منابع مالی موجود خود استفاده کرد و اکنون مالک ۱۰,۰۴۸,۲۴۹ سهم از شرکت Adecoagro است که معادل ۹.۸ درصد از سهام عادی این شرکت است. Adecoagro، که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شیر در آرژانتین است و ظرفیت فرآوری ۵۵۰ هزار لیتر در روز را در کارخانه بوینس آیرس خود دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ وارد بخش‌های شکر، اتانول و انرژی در برزیل شد.
استیبل‌کوین USDT تتر با بیش از ۱۱۸ میلیارد دلار ارزش بازار، همچنان بزرگترین استیبل‌کوین است. اخیراً تتر اعلام کرده که قصد دارد یک استیبل‌کوین جدید با پشتیبانی از درهم امارات (AED) معرفی کند. این استیبل‌کوین در همکاری با شرکت‌های اماراتی Phoenix Group و Green Acorn Investments عرضه خواهد شد و به طور کامل با ذخایر نقدی در امارات پشتیبانی می‌شود.
با این حال، رقابت در بازار استیبل‌کوین‌ها افزایش یافته است. از جمله، PayPal با عرضه استیبل‌کوین خود به نام PayPal USD توانسته به سرعت به بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش بازار دست یابد. همچنین Ripple Labs آزمایش‌های اولیه استیبل‌کوین RLUSD را روی شبکه‌های بلاک‌چین XRP و اتریوم آغاز کرده و قصد دارد آن را روی شبکه‌های دیگر نیز عرضه کند.  در تاریخ ۲۶ آگوست، ارزش کل بازار استیبل‌کوین‌ها (به جز استیبل‌کوین‌های الگوریتمی) به رکورد ۱۶۸ میلیارد دلار رسید.
منبع خبر: cointelegraph

تگ ها