ترامپ قصد دارد بدهی ملی را با بیت کوین پرداخت کند

ترامپ قصد دارد بدهی ملی را با بیت کوین پرداخت کند
  • 06:05 1403-05-15
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

آمریکا تقریباً هر 100 روز یک تریلیون دلار به بدهی ملی خود اضافه می کند که باعث ترس از تورم شده است. دونالد ترامپ، اخیراً پیشنهاد استفاده و آموزش ارز دیجیتال بیت کوین را برای پرداخت بدهی ملی سرسام آور 35 تریلیون دلاری دولت ایالات متحده و جلوگیری از یک ارائه کرده است.
در مصاحبه ای با ماریا بارتیرومو از فاکس نیوز، نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 حزب جمهوری خواه صنعت کریپتو را تحسین کرد و موضع خود را تکرار کرد که اگر آمریکا در زمینه دارایی های دیجیتال نوآوری نکند، کشورهای دیگر این کار را خواهند کرد. قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال متفاوت است و آمریکا نیز قوانین خاص خود را دارد.
بیانیه ترامپ به توانایی دارایی های با محدودیت برای جذب و تبدیل تورم دلار آمریکا به یک سیستم جدید مبتنی بر پول سالم و فناوری بلاک چین اشاره دارد. از آنجا که دولت ایالات متحده به کاهش ارزش دلار با چاپ ارز بیشتر برای پرداخت بدهی های معوق قبلی ادامه می دهد، قیمت بیت کوین نسبت به ارز فیات همچنان در حال افزایش است.
برای نشان دادن بدهی رو به رشد 35 تریلیون دلاری، تقریباً 200 سال طول کشید تا بدهی ملی ایالات متحده از مرز 1 تریلیون دلار عبور کند. امروزه، مخارج کسری بودجه تقریباً هر سه ماهه به همان میزان به بدهی ملی ایالات متحده اضافه می کند.
در طول ماه ژوئن، تقریباً 76 درصد از کل درآمد مالیات بر درآمد صرف پرداخت بهره آن بدهی شد که پرداخت بهره را به یکی از بالاترین اقلام ردیف در بودجه مالی ایالات متحده تبدیل کرد.
بیت کوین می تواند با تغییر تدریجی ارزش از سیستم دلاری فعلی به دارایی دیجیتال و محدود کردن عرضه آن، این مشکل را حل کند و از یک بحران مالی تمام عیار که یادآور جمهوری وایمار در اوایل قرن بیستم است جلوگیری کند.
همانطور که رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل ریاست جمهوری اخیراً در مصاحبه ای با کوین تلگراف اظهار داشت، ایجاد یک ذخیره بیت کوین می تواند به دولت کمک کند تا بدهی ملی خود را بپردازد، زیرا ارزش بیت کوین زیربنایی همچنان در حال افزایش است.

لینک خبر: cointelegraph

تگ ها