امارات متحده عربی چارچوب قانونی را برای DAO ها معرفی می کند

امارات متحده عربی چارچوب قانونی را برای DAO ها معرفی می کند
  • 13:07 1403-07-29
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

منطقه آزاد اقتصادی راس‌الخیمه دیجیتال اوسیس (RAK DAO) در امارات متحده عربی، در حال آماده‌سازی چارچوب قانونی جدیدی برای سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز (DAO) است. در این چارچوب که قرار است در تاریخ 25 اکتبر در کلینیک حقوقی DAO مورد بحث قرار گیرد، مباحث مرتبط با آموزش ارز دیجیتال نیز نقش مهمی خواهد داشت. این چارچوب، با هدف بهبود عملکرد DAOها و تضمین انطباق آن‌ها با قوانین، توسط شرکت حقوقی NeosLegal و RAK DAO طراحی شده است.

ایرینا هیور، یکی از شرکای NeosLegal، به Cointelegraph اعلام کرد که این چارچوب به طور خاص به DAOها کمک خواهد کرد تا با قوانین موجود مطابقت داشته باشند و تأثیر قابل‌توجهی بر حاکمیت غیرمتمرکز و اکوسیستم فناوری ارز دیجیتال در امارات متحده عربی خواهد داشت. از مهم‌ترین جنبه‌های این چارچوب، ایجاد ساختار قانونی برای DAOها است که به وضوح شرایط مالیاتی و مالکیت دارایی‌های دیجیتال و فیزیکی را تعیین می‌کند. همچنین این چارچوب از اعضا، بنیان‌گذاران و مشارکت‌کنندگان DAOها در برابر مسئولیت‌های شخصی محافظت خواهد کرد و به آن‌ها امکان انعقاد قراردادهای قانونی و حل‌وفصل اختلافات داخلی و خارجی را می‌دهد.

یکی از نکات مهم این چارچوب، امکان ثبت DAOها از راه دور و بدون نیاز به حضور فیزیکی در امارات است. این ویژگی باعث می‌شود که افراد و گروه‌ها از سراسر جهان بتوانند به راحتی در بخش دارایی‌های دیجیتال امارات مشارکت کنند و DAOهای خود را بدون محدودیت‌های جغرافیایی ثبت کنند. همچنین، DAOها قادر خواهند بود حساب‌های بانکی در امارات افتتاح کنند که این امر به تسهیل فعالیت‌های مالی آن‌ها کمک خواهد کرد.

این چارچوب قانونی جدید به تقویت موقعیت امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز جهانی برای نوآوری در حوزه بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال کمک خواهد کرد و کارآفرینان و توسعه‌دهندگان را به سوی این کشور جذب خواهد کرد. در مقایسه با سوئیس که هزینه راه‌اندازی DAO ممکن است به 46 هزار دلار برسد، هزینه ثبت DAO در امارات از 3 هزار دلار شروع می‌شود، که این امر به DAOهای کوچک‌تر امکان می‌دهد تا با هزینه کمتر خود را در یک چارچوب قانونی محافظت و مدیریت کنند.

منبع خبر: cointelegraph

تگ ها