بررسی 4 اصول مهم در معاملات روزانه ارز دیجیتال

  • 11:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اصول معاملات روزانه ارز دیجیتال؛ چجوری معاملات اصولی انجام بدیم؟ آیا معاملات روزانه سودآور هست؟ چجوری از ترید روزانه رمز ارزها سود به دست بیاریم؟ چه نکاتی رو باید در معاملات روزانه رعایت کنیم؟ چه کارهایی رو نباید انجام بدیم؟ اصول مهم در معاملات روزانه ارز دیجیتال کدامند؟ چرا باید از معاملات روزانه استفاده کنیم؟ سودآوری این معاملات به چه عواملی بستگی داره؟
سبک ها و روش های مختلفی برای انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال و سیگنال ارز دیجیتال وجود دارن که هر کدوم از این سبک ها دارای استراتژی های خاصی هستن که باید از این استراتژی ها استفاده کنین. یکی از این سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن معاملات روزانه در بازار ارز دیجیتال است در کنار این استراتژی ها، نکاتی وجود دارن که باید این نکات رو رعایت کنین تا بتونین معاملات پرسودی انجام بدین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات روزانه ارزهای دیجیتال واستون ارائه بدیم و به بررسی اصول مهم در معاملات روزانه بپردازیم تا به بهترین شکل ممکن از این سبک استفاده کنین.

آشنایی با معاملات روزانه در بازار کریپتو

معاملات روزه

یکی از جواب ها به سوال سرمایه گذاری کوتاه مدت در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست، معاملات روزانه است که به شما کمک میکند به صورت کوتاه مدت از بازار ارز دیجیتال سود کنید. شاید واستون جالب باشه که بدونین در حال حاضر هر شخصی می تونه با دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند، وارد دنیای معامله گری بشه و معاملات پرسودی انجام بده. به معامله ای که با هدف کسب سود در همون روز انجام میشه، معامله روزانه یا Day Trading گفته میشه. شما می تونین با استراتژی های مختلفی معاملات روزانه انجام بدین و سود زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین. معاملات روزانه در بازار ارزهای دیجیتال همیشه سودآور نیست و ممکنه ضررهای بزرگی هم به دنبال داشته باشه. معاملات روزانه واسه افرادی مناسب هست که مدت زمان زیادی در بازار ارزهای دیجیتال حضور دارن و با پیچ و خم این بازار آشنایی کاملی دارن.
معامله روزانه به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در همون روز گفته میشه. شما می تونین در طول روز یه معامله یا چند معامله مختلف انجام بدین. در معاملات روزانه تریدرها سعی می کنند تا اتفاق ها و رویدادهایی رو تحلیل کنند که روی قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال تاثیر می ذارن. تریدرها در صرافی های ارز دیجیتال واسه اینکه سود معاملات روزانه خودشون رو بیشتر کنند، از اهرم ها و لوریج استفاده می کنند. استفاده از این ابزارها ریسک معاملاتی اون ها رو افزایش میده. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در معاملات روزانه رعایت بشه، انتخاب استراتژی معاملاتی هست.

چه چیزی ترید روزانه را سخت می کند؟

واسه اینکه بتونین ترید روزانه پرسودی انجام بدین، باید سطح دانش خودتون رو بالا ببرین و تمرین های مختلفی انجام بدین تا با مهارت های کافی معاملات روزانه انجام بدین. عوامل مختلفی وجود دارن که ترید روزانه ارزهای دیجیتال رو سخت تر می کنند. شما باید بدونین که در مقابل تریدرهای حرفه ای و باتجربه قرار دارین و پیروی از حرکات و رفتار اون ها می تونه واستون مفید باشه از طرفی باید بدونید که برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟ و این رو همدر نظر داشته باشید که هرچقدر هم پول و زمان کافی داشته باشین، ولی از استراتژی معاملاتی استفاده نکنین، نه تنها سود کسب نمی کنین، بلکه محتمل ضررهای بزرگی میشین. شما باید سعی کنین تا احساسات خودتون رو دور از معاملات روزانه نگه دارین و تصمیم های احساسی و هیجانی نگیرین.

بررسی اصول مهم در معاملات روزانه

معاملات روزه

همونطور که گفتیم، معاملات روزانه یکی از سبک های معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال هست که تریدرها در این سبک سعی می کنند تا از نوسانات قیمتی رمز ارزها در یه روز سود به دست بیارن. شما هم واسه اینکه از این سبک معامله گری سود کسب کنین و زیاد ضرر نکنین، باید این معامله رو اصولی انجام بدین. در ادامه برخی از اصول مهم در معاملات روزانه رو بررسی می کنیم:

•    معامله با بخشی از سرمایه

یکی از اصول مهمی که شما باید در معاملات روزانه رعایت کنین، این هست که باید بخشی از سرمایه خودتون رو کنار بذارین و با اون ترید کنین. معمولا تریدرها و معامله گران همیشه بین 10 تا 20 درصد سرمایه خودشون رو کنار می ذارن و با کل سرمایه خودشون وارد یه معامله نمیشن. این کار باعث میشه وقتی قیمت رمز ارزها ریزش کرد، کل سرمایه خودتون رو از دست ندین.

•    در نظر گرفتن زمان

یکی دیگه از اصول مهم در معاملات روزانه این هست که زمان رو در نظر بگیرین. در معاملات روزانه، زمان از اهمیت زیادی برخوردار هست و شما باید به این مسئله دقت کنین. عملکرد سریع با دقت بالا باعث میشه تا معاملات پرسودی انجام بدین. این کار به تیزبینی نیاز داره. یعنی شما باید سعی کنین تا خیلی سریع بهترین نقاط ورود و خروج معاملات رو تشخیص بدین و ترید کنین.

•    اخبار را نادیده نگیرید!

از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار مالی نوظهور هست، عوامل مختلفی روی قیمت رمز ارزها تاثیر می ذارن که یکی از این عوامل، اخبار هست. شما باید حواستون رو جمع کنین و خبرهای مربوط به ارزهای دیجیتال رو مطالعه کنین تا بدونین چه زمانی اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنین. ممکنه یه خبر باعث بشه تا قیمت ارز دیجیتالی به شدت پایین بیاد و ضرر کنین. بنابراین، اخبارها رو نادیده نگیرین.

•    واقع بین باشید.

شما باید در زمان انجام معاملات روزانه، واقع بین باشین. حتی معامله گرانی هم که مشغول ترید روزانه هستن، در 60 الی 70 درصد مواقع سود به دست میارن. البته باید توجه داشته باشین که مقدار سود همیشه بیشتر از مقدار ضرر باشه. شما نباید اعتماد به نفس خودتون رو با یبار شکست از دست بدین. بعد از شکست باید اشتباهات خودتون رو در بیارین و در معامله بعدی اون ها رو تکرار نکنین.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات روزانه ارزهای دیجیتال واستون ارائه بدیم و به بررسی اصول مهم در معاملات روزانه بپردازیم تا به بهترین شکل ممکن از این سبک استفاده کنین. همونطور که گفتیم، معامله روزانه به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در همون روز گفته میشه. شما می تونین در طول روز یه معامله یا چند معامله مختلف انجام بدین. شما واسه اینکه بتونین در معاملات روزانه سود به دست بیارین، باید نکات مهمی رو رعایت کنین. از جمله از این نکات میشه به توجه به اخبار، واقع بین بودن، در نظر گرفتن زمان، معامله با بخشی از سرمایه و.... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بررسی 4 اصول مهم در معاملات روزانه ارز دیجیتال

در مورد بررسی 4 اصول مهم در معاملات روزانه ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :5 + 39 = ?