تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال(بررسی مفهوم تحلیل سنتیمنتال)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال(بررسی مفهوم تحلیل سنتیمنتال)"


  • 18:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تحلیل سنتیمنتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع شاخص های تحلیل احساسات بازار کریپتوکارنسی بپردازیم و نحوه تحلیل احساسات بازار رو برای شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از این روش ها احساسات بازار ارز دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال بگیرین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد این بازار شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین.

در همه بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها، معامله گران و سرمایه گذاران با روش ها و استراتژی های مختلفی تلاش می کنند تا سود زیادی به دست بیارن و درآمد خودشون رو بالا ببرن. همه این روش ها در دو دسته بندی قرار می گیره که تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال هست. ولی یه عامل بسیار مهم دیگه نیز در همه این بازارهای مالی دارای نوسان تاثیرگذار هست و اون احساسات معامله گران و سرمایه گذاران بازار هست. بنابراین، برای اینکه بتونین از فرصت های به وجود اومده استفاده کنین و سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین، باید بتونین انواع روش های تحلیل بازار رو یاد بگیرین و بهترین نقاط خرید و فروش رو شناسایی کنین.

احساسات بازار یا احساسات معامله گران و سرمایه گذاران بازار در اصل رفتار و نگرش کلی معامله گران نسبت به بازارهای مالی مثل ارزهای دیجیتال هست و تحلیل اون ها از اهمیت زیادی برخوردار هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تحلیل سنتیمنتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع شاخص های تحلیل احساسات بازار کریپتوکارنسی بپردازیم و نحوه تحلیل احساسات بازار رو برای شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از این روش ها احساسات بازار ارز دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین.

تحلیل سنتیمنتال چیست؟

تحلیل سنتیمنتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم تحلیل سنتیمنتال یا تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد تحلیل احساسات ارزهای دیجیتال به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که تحلیل سنتیمنتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل سنتیمنتال(Sentimental) یا تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال، احساس و حالت های مختلف معامله گران و سرمایه گذاران رو در مورد یه دارایی یا ارز دیجیتال در نظر می گیره. این احساسات همیشه یه دارایی یا اصول اولیه پروژه رو نشون نمیدن، ولی می تونن قیمت ارزهای دیجیتال رو تحت تاثیر قرار بدن.

مقاله پیشنهادی : آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین تحلیل سنتیمنتال یا تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال نوعی تحقیق هست که با استفاده از اون تلاش می کنند حرکات قیمتی رو پیش بینی کنند. همچنین سنتیمنتال بازار شامل افکار، احساسات و نظر سرمایه گذاران در مورد یه دارایی هست. تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال روشی برای تحقیق هست که با استفاده از این اطلاعات نوسانات قیمت رو پیش بینی می کنه و اگه فعالیت های بازار رو همراه با نگرش کلی حاضرین در بازار دنبال کنین، می تونین مقدار رضایت یا ترسی که یه ارز دیجیتال رو احاطه کرده درک کنیم. بنابراین، اگه قصد ترید یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو دارین، در کنار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، تحلیل سنتیمنتال یا تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال رو زیر نظر داشته باشین.

تحلیل احساسات فرایند خودکاری هست که قطعیت متن رو بر اساس مثبت، منفی و یا خنثی بودن پیش بینی می کنه. حوزه ها و صنابیع مختلفی از این تحلیل برای پیش بینی اینده استفاده می کنند تا از این طریق بتونن تصمیمات بهتری برای کسب و کار خود بگیرن. کاربرد تحلیل احساسات این هست با استفاده از داده های متنی، احساس داده های مکتوب رو شناسایی کنه.

انواع شاخص های تحلیل احساسات بازار کریپتوکارنسی کدامند؟

انواع شاخص های تحلیل احساسات بازار کریپتوکارنسی

معامله گران معمولا برای تحلیل روانشناسی بازار از چند شاخص مختلف استفاده می کنند که هر کدوم از اون ها کاربردهای خاص خودشون رو دارن. بنابراین، اگه شما نیز قصد تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال رو دارین، باید با این شاخص ها اشنا شده و نحوه کار با اون ها رو بلد باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله تحلیل سنتیمنتال چیست؟ به بررسی انواع شاخص های تحلیل احساسات بازار کریپتوکارنسی بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: روی نمودار چگونه سود کسب کنیم؟

•    شاخص ترس(VIX)

یکی از انواع شاخص های تحلیل احساسات بازار کریپتوکارنسی، شاخص ترس یا VIX هست. ترس یکی از مهم ترین شاخص های بازار هست که با استفاده از قیمت های اختیار معامله مشخص میشه. افزایش این شاخص به این معنی هست که بازار نیاز به بیمه و اطمینان داره. همچنین زمانی که بازار در حالت ترس قرار می گیره، یعنی معامله گران و سرمایه گذاران در حال فروش دارایی های خود هستن.

•    شاخص BPI

یکی دیگه از انواع شاخص های تحلیل احساسات بازار کریپتوکارنسی، شاخص BPI مخفف عبارت Bullish Pervcent index هست که تعداد ارزهای دیجیتالی که الگوی صعودی یا گاوی دارن رو نشون میده. این شاخص در بازار خنثی حدود 50 درصد رو نشون میده و زمانی که این شاخص از 80 درصد بیشتر شد، نشون میده سرمایه گذاران به بازار خوشبین هستن.

•    میانگین متحرک

یکی دیگه از انواع شاخص های تحلیل احساسات بازار کریپتوکارنسی، شاخص میانگین متحرک هست که اکثر معامله گران و تریدرها در بازار معمولا با استفاده از میانگین متحرک ساده 50 روزه و 200 روزه برای تشخیص احساسات بازار ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

نحوه تحلیل احساسات بازار چگونه است؟

نحوه تحلیل احساسات بازار چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله تحلیل سنتیمنتال چیست؟ نحوه تحلیل احساسات بازار رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. برای درک احساسات بازار باید نظرات و ایده های فعالان بازار رو جمع آوری کنین. اگرچه تحلیل سنتیمنتال می تونه مفید باشه، ولی شما نباید فقط به اون اعتماد کنین. بهتره قبل از نتیجه گیری عملی، از اطلاعات جمع آوری شده همراه با دانش و تجربه خوب نیز استفاده کنین. برای شروع نیز ممکنه در جستجوی صفحات و کانال های مربوط به رسانه های اجتماعی باشین تا درک کنین که جامعه و سرمایه گذاران در مورد یه پروژه خاص چه احساسی دارن.

شما می تونین به انجمن های رسمی یا گروه های تلگرامی بپیوندین تا به صورت مستقیم با تیم پروژه و اعضای جامعه اون در ارتباط باشین. ولی مراقب باشین! کلاهبرداران زیادی در این گروه ها وجود دارن. به افراد تصادفی اعتماد نکنین و مطمئن بشین که قبل از ریسک کردن، تحقیقات خودتون رو انجام بدین. علاوه بر نظارت بر کانال های اجتماعی، می تونین از روش های زیر نیز احساسات بازار رو تحلیل کنین:

•    پیگیری احساسات در شبکه های اجتماعی با ابزارهای نرم افزاری جمع آوری داده ها.
•    از طریق پورتال های رسانه ای و وبلاگ ها، آخرین اخبار بازار رو دنبال کنین.
•    معامله های بزرگ انجام شده توسط نهنگ ها رو پیگیری کنین.
•    شاخص های احساس بازار و سیگنال های قیمت گذاری رو در سایت کوین مارکت کپ بررسی کنین. این شاخص ها تعداد زیادی منابع رو تحلیل کرده و خلاصه ای از احساسات فعلی بازار رو ارائه میدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تحلیل سنتیمنتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع شاخص های تحلیل احساسات بازار کریپتوکارنسی بپردازیم و نحوه تحلیل احساسات بازار رو برای شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از این روش ها احساسات بازار ارز دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. همونطور که گفتیم، تحلیل سنتیمنتال(Sentimental) یا تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال، احساس و حالت های مختلف معامله گران و سرمایه گذاران رو در مورد یه دارایی یا ارز دیجیتال در نظر می گیره. این احساسات همیشه یه دارایی یا اصول اولیه پروژه رو نشون نمیدن، ولی می تونن قیمت ارزهای دیجیتال رو تحت تاثیر قرار بدن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال(بررسی مفهوم تحلیل سنتیمنتال)

در مورد تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال(بررسی مفهوم تحلیل سنتیمنتال) نظر دهید
سوال امنیتی :4 + 45 = ?