چگونه یک آلت سیزن را شناسایی کنیم؟

  • 14:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 می دونین چجوری باید زمان دقیق آلت سیزن رو شناسایی کنین؟ اصلا می دونین آلت سیزن یا Alt Season چیه؟ رفتار قیمتی بیت کوین و آلت کوین ها در آلت سیزن چجوریه؟ برای شناسایی درست و دقیق زمان آلت سیزن در بازار ارزهای دیجیتال باید به چند عامل توجه داشته باشیم؟ اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم دوره های زمانی مختلفی رو در این بازار شنیدین. یکی از مهم ترین مفاهیم در نظریه حرکت دوره ای بازار ارزهای دیجیتال، آلت سیزن یا آلت کوین پارتی هست که در اون ارزهای دیجیتال پایه به غیر از بیت کوین شاهد افزایش حجم معاملات و قیمت میشن. چیزی که مطمئنا حداقل در آینده قابل پیش بینی هست اینه که بیت کوین همیشه سهم قابل توجهی از بازار ارزهای دیجیتال رو به خودش اختصاص میده.

آلت سیزن یا فصل آلت کوین ها بخشی از چرخه اصلی بازار ارزهای دیجیتال هست که در اون دوره زمانی قیمت خیلی از کوین ها در مقابل بیت کوین دچار رشد خیلی سریع و قابل توجهی میشه. معامله گران و تریدرها به این دوره زمانی که اغلب ارزهای دیجیتال شروع به حرکت های صعودی دسته جمعی می کنند، آلت سیزن گفته میشه. یکی از مهم ترین آلت سیزن ها در دسامبر سال 2017 اتفاق افتاد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این مبحث از آموزش ارز دیجیتال با نام، چگونه یک آلت سیزن را شناسایی کنیم؟ اطلاعاتی در مورد آلت سیزن یا AltSeason به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن بپردازیم و نحوه شناسایی آلت سیزن رو به شما یاد بدیم.

آلت سیزن(AltSeason) چیست؟

آلت سیزن(AltSeason) چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم آلت سیزن یا AltSeason رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که آلت سیزن چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که آلت سیزن یکی از اصطلاحات مهم ارزهای دیجیتال هست و به زمان هایی اشاره داره که در اون تمایل به خرید آلت کوین ها بیشتر از تمایل به خرید بیت کوین هست. معمولا آلت سیزن شاهد رشد چند درصدی آلت کوین ها هستیم. به همین دلیل تشخیص این دوره و تعیین استراتژی های مناسب برای اون می تونه در راستای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال مفید باشه.

جالب اینجاست که بدونین آلت سیزن که به معنی فصل آلت کوین هاست، در اصل به بازه زمانی گفته میشه که قیمت سایر ارزهای دیجیتال نسبت به بیت کوین یه رشد چشمگیری رو داشتن. در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر از هزاران آلت کوین مختلف وجود داره که هر کدوم از اون ها مثل بیت کوین نوسانات قیمتی رو تجربه کرده و دائما در حال تغییر نرخ هستن. زمانی که این آلت کوین ها به طرز چشمگیری قیمت های صعودی رو تجربه می کنند و نسبت به بیت کوین از روند بهتری برخوردار هستن،اصطلاحا گفته میشه که آلت سیزن اتفاق افتاده. به عبارت دیگه، به عملکرد بهتر الت کوین ها نسبت به بیت کوین آلت سیزن گفته میشه.

مقاله تکمیلی: آلت سیزن Alt Season چیست؟

نحوه شناسایی آلت سیزن چگونه است؟

نحوه شناسایی آلت سیزن

همونطور که گفتیم، آلت سیزن فصل رشد قیمت آلت کوین هاست که در اون سرمایه گذاران و معامله گران سود زیادی رو به دست میارن. اسون ترین روشی که برای شناسایی زمان آغاز یه آلت سیزن وجود داره، دامیننس بیت کوین هست. دامیننس یه کلمه لاتین و به معنی تسلط هست. منظور از دامیننس بیت کوین مقدار تسلط بیت کوین به بازارهای سرمایه گذاری هست. برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال اضافی بر مد نظر گرفتن دامیننس بیت کوین، باید دامیننس تتر رو هم بررسی کرد. در این بررسی شما با 4 حالت روبرو میشین. ولی برای شناختن الت سیزن ها ما فقط به تجزیه و تحلیل یکی از این دامیننس ها می پردازیم.

در واقع آلت سیزن زمانی اتفاق می افته که شما یه کاهش قابل توجهی در دامیننس ارز دیجیتال بیت کوین مشاهده کنین. به عبارت دیگه، میشه گفت کاهش دامیننس بیت کوین به دلیل فروش بیت کوین توسط سرمایه گذاران هست. بنابراین، وقتی این موضوع رخ میده، 2 روش برای معامله گران وجود داره. در اولین روش افراد می تونن بیت کوین های خودشون رو به ارزهای فیات مثل دلار تبدیل کنند و در روش دوم هم می تونن بیت کوین های خودشون رو بفروشن و اقدام به خرید آلت کوین ها کنند تا سود به دست بیارن.

نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن

نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن

اگه دوست دارین در بازار آلت کوین ها معامله انجام بدین و از این طریق درآمد زیادی به دست بیارین، دونستن سیگنال هایی که نشون میده فصل آلت کوین ها در راه هست می تونه تاثیر قابل توجهی در تصمیمات معاملاتی شما داشته باشه. شاخص آلت سیزن یکی از شاخص های تحلیل تکنیکال هست که عملکرد آلت کوین ها رو در برابر بیت کوین طی بازه زمانی 90 روزه مقایسه می کنه. شما باید در زمان شناسایی آلت سیزن به نکات مهمی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن بپردازیم.

•    یکی از نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن این هست که دامیننس یا سلطه بیت کوین در بازار رو بررسی کنین. آلت سیزن زمانی اتفاق می افته که سلطه یا دامیننس بیت کوین به بازار کاهش پیدا کنه.
•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن این هست که به دنبال تعدادی از روندهای سهموی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین باشین. این ها نشون دهنده پایان روند صعودی ارزهای دیجیتال هست.
•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن این هست که قیمت آلت کوین ها در پلتفرم های خرده فروشی رو دنبال کنین. چون تریدرها معمولا اولین محرک های افزایش قیمت آلت کوین ها در این فصل هستن.
•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان آلت سیزن این هست که آلت کوین هایی که مارکت کپ بزرگ دارن رو زیر نظر بگیرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چگونه یک آلت سیزن را شناسایی کنیم؟ اطلاعاتی در مورد آلت سیزن یا AltSeason به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن بپردازیم و نحوه شناسایی آلت سیزن رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، که آلت سیزن یکی از اصطلاحات مهم ارزهای دیجیتال هست و به زمان هایی اشاره داره که در اون تمایل به خرید آلت کوین ها بیشتر از تمایل به خرید بیت کوین هست. معمولا آلت سیزن شاهد رشد چند درصدی آلت کوین ها هستیم.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چگونه یک آلت سیزن را شناسایی کنیم؟

در مورد چگونه یک آلت سیزن را شناسایی کنیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9 + 61 = ?