بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟ 

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟ "


  • 11:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟ بیت کوین یکی از بهترین رمز ارز های بازار ارز دیجیتال هستش. این نوع رمز ارز برای تسریع تراکنش های مالی با سرعت زیاد استفاده میشه. نقل و انتقال ارز دیجیتال بیت کوین اهمیت خیلی زیادی داره. ممکنه به هنگام نقل و انتقال این نوع ارز به کیف پول های دیگه با کلمه هایی مثل BEP2 و BEP20 برخورد کرده باشین. 

آشنایی با مفاهیم ارز دیجیتال اهمیت خیلی زیادی داره. آشنایی با این نوع مفاهیم به شما در استفاده درست از رمز ارز های مختلف کمک می کنه و میتونین از این طریق به سود خیلی خوبی برسین. اگه بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد رمز ارز های مختلف وارد این بازار بشین، نه تنها سودی عایدتون نمیشه بلکه متحمل ضرر خیلی زیادی می شین. 
بیت کوین یکی از بهترین رمز ارز های بازار ارز دیجیتال شناخته میشه که در واقع میشه گفت از نوع محبوب ترین ارز ها هم شناخته میشه. این نوع ارز تونست بعد از مدت کوتاهی از ظهورش، توجه کاربر های زیادی رو به سمت خودش جلب کنه. شما می تونین ارز بیت کوین رو از صرافی های ارز دیجیتال خریداری کرده و در سایت های معتبر به فروش برسونین.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تحلیل بیت کوین

بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟

در این مقاله شما رو با ماهیت دقیق بیت کوین، ویژگی های این نوع ارز و شبکه هایی که می تونین از این طریق نسبت به خرید و فروش اون اقدام کنین، آشنا می کنیم تا بتونین به اطلاعات کاملی از این نوع رمز ارز بسیار محبوب و سود اور برسین. بهتره قبل از اینکه به بررسی ویژگی ها و مزایای بیت کوین بپردازیم، در مورد موضوع اصلی این مقاله که بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش هستش، و ماهیت اصلی بیت کوین صحبت کنیم. 

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین 

بیت کوین یکی از محبوب ترین رمز ارز های بازار ارز دیجیتال شناخته میشه که تونسته در کوتاه ترین مدت به محبوبیت عالی در میان انواع رمز ارزهای مختلف برسه. این ارز در سال 2008 توسط فرد ناشناس به اسم ساتوشی ناکاماتو وارد بازار ارز دیجیتال شد. هنوز هم بعد از سال ها کسی از هویت فرد یا افراد ایجاد کننده این نوع واحد ارزی خبر نداره. 

بیت کوین از نوع ارز های بازار غیرمتمرکز هستش. منظور از غیر متمرکز اینه که هیچ نهاد و سازمان دولتی بر نحوه عملکرد ارز نظارت نداره و واحد ارزی توسط کاربران و توسعه دهنده ها اداره میشه. بیت کوین بر روی بستر بلاک چین ایجاد شده. بلاک چین بستری برای ذخیره اطلاعات بیت کوین هستش تا از این طریق بشه به اطلاعات تراکنش های مالی دست یافت. 

اهداف بیت کوین و آشنایی با مزایای آن

بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟

بیت کوین به دلیل داشتن مزایای فوق العاده تونسته توجه بسیاری از کاربران رو به خودش جلب کنه. یکی از دلایلی که باعث افزایش این نوع ارز شده، این هستش که برای انجام خرید و فروش در این نوع واحد ارزی نیازی به حضور واسطه نیست و در نتیجه تراکنش با سرعت عالی انجام شده و کارمزد خیلی کمی دریافت می کنه. 
در خرید و فروش این نوع ارز، حساب بانکی افراد مسدود نمیشه و هیچ محدودیتی بر نحوه عملکرد اون وجود نداره. از مزایای استفاده از ارز بیت کوین می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم: 
•    تسهیل انجام تراکنش های مالی 
•    عدم محدودیت به زمان و مکان خاص
•    دریافت کارمزد کم 
•    امنیت کامل و جلوگیری از کلاهبرداری و سودجویی 
•    عدم نیاز به احراز هویت 
•    وجود شفافیت در تراکنش های مالی 
علاوه بر این، این نوع واحد ارز از نوع غیرمتمرکز هستش یعنی هیچ نوع نظارتی از سمت نهاد های دولتی بر نحوه عملکرد اون وجود نداره و برای انجام تراکنش ها نیازی به حضور واسطه و یا شخص ثالث نیست. از اونجایی که وجود واسطه در این نوع تراکنش مهم نیستش، روند معامله با سرعت بالاتری جلو میره. 
عدم وجود احراز هویت در ارز بیت کوین به این معنی هستش که اطلاعات هویت کاربران، چه به عنوان فروشنده و چه به عنوان خریدار به صورت ناشناس باقی می ماند. همچنین، از اونجایی که وجود فیزیکی نداره، حمل و جا به جایی اون نسبت به پول های رایج خیلی آسون تره. 
تا این بخش از مقاله در مورد ماهیت ارز بیت کوین و مزایای اون اطلاعات خوبی به دست آوردیم.

حالا وقتشه که به جواب سوال اصلی این مقاله که بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟ بپردازیم. بریم که با این شبکه ها آشنا بشیم و در بخش های بعدی به اطلاعات کامل تری از ارز دیجیتال بیت کوین برسیم. 

بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟ 

بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟

بهتره که موقع خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین به شبکه های خرید و فروش اون دقت کنین تا متناسب با شبکه مورد نیاز شما باشن در غیر این صورت کیف پولتون نمی تونه این نوع ارز رو پشتیبانی کنه. در ادامه مقاله همراه ما باشین تا شما رو با شبکه های قابل خرید و فروش بیت کوین آشنا کنیم. 

•    شبکه اتریوم ERC 20 

شبکه اتریوم ERC 20، از جمله شبکه هایی هستش که میشه از اون برای خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین استفاده کرد. این نوع شبکه در ابتدا برای رفع مشکلات شبکه بیت کوین، یکی دیگه از شبکه های انتقال ارز بیت کوین، به وجود اومد. 

•    شبکه بیت کوین 

جالبه بدونین که ارز دیجیتال بیت کوین، شبکه منحصر به فرد خودش رو داره. از ویژگی های خوب این شبکه می تونیم به این مورد اشاره کنیم که نسبت به شبکه های دیگه انتقال ارز بیت کوین دارای میزان کارمزد قابل توجهی هستش. کارمزد های این شبکه به وسیله بیت کوین پرداخت میشن. برای همین اگر موقع انتقال این نوع ارز، کمی از مقدار بیت کوین شما کم شد بدونین که به خاطر وجود کارمزدی هستش که توسط بیت کوین پرداخت میشه. 

شبکه بیت کوین دارای نقاط ضعف زیادی هستش. به عنوان مثال کارمزد بالایی رو به هنگام انتقال ارز بیت کوین دریافت می کنه و علاوه بر این، تراکنش ها با سرعت زیاد انجام نمیشن. این نوع شبکه از رمزنگاری کلید عمومی استفاده میکنه. هر کیف پول دارای یه کلید عمومی و یه کلید خصوصی هستش. کلید عمومی در واقع مثل کد 16 رقمی کارت های بانکی و کلید خصوصی مثل رمز دوم هستش. مواظب باشین که کلید خصوصی رو دست کسی ندین. 

در واقع، شبکه اتریوم به منظور رفع نواقص شبکه بیت کوین به وجود اومد و توسعه پیدا کرد که در بخش بالا در مورد این شبکه توضیح دادیم. 

•    شبکه BTC SEGWIT 

شبکه BTC SEGWIT، یکی دیگه از شبکه هایی هستش که برای خرید و فروش ارز بیت کوین استفاده میشه. از این شبکه برای افزایش تراکنش های بیت کوین استفاده میشه. این شبکه با توجه به دو هدف اصلی به وجود اومد. اول این که بتونه سرعت و انطعاف پذیری تراکنش ها رو افزایش بده و دوم این که ظرفیت بلاک ها رو در شبکه بلاک چین افزایش بده. 

•    شبکه BNB SMART CAHIN(BEP20) 

شبکه اسمارت چین یکی دیگه از شبکه هایی هستش که برای انتقال بیت کوین استفاده میشه. از مزایای این نوع شبکه می تونیم به افزایش انجام سرعت تراکنش های مالی اشاره کنیم. این نوع شبکه دارای قابلیت های زیادی مثل قرارداد های هوشمند هستش و با شبکه مجازی اتریوم هم سازگاری خیلی خوبی داره. علاوه بر این، با استفاده از این شبکه می تونین پروژه های خودتون رو از اتریوم به بایننس منتقل کنین. 

•    شبکه BNB BEACON CHAIN(BEP2) 

این نوع شبکه در واقع همون شبکه بایننس چین هستش که اسمش رو عوض کرده. از مزایای این نوع شبکه میتونیم به سرعت بالای تراکنش ها و میزان کارمزد کم اون اشاره کنیم. در واقع این دو مورد از بهترین ویژگی های این نوع شبکه شناخته میشه. 

ویژگی های برجسته بیت کوین 

بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟

ارز دیجیتال بیت کوین دارای ویژگی های منحصر به فردی هستش. این نوع ارز قابلیت سانسور نداره و نمیشه بیش از دوبار در اون نسبت به خرید و فروش ارز مشابه اقدام کرد. انجام این نوع تراکنش در هر زمان و هر مکان قابل اجرا هستش. 

این نوع ارز توسط دولت ها اداره نمیشه و هیچ نهاد و سازمان دولتی بر نحوه عملکرد اون نظارت نداره. برخی از کشور ها استفاده از ارز بیت کوین رو به عنوان ارز قابل قبول در انجام تراکنش ها و خرید و فروش ها قانونی اعلام کردن اما بعضی از کشور ها اجازه استفاده از بیت کوین و یا هر نوع ارز دیجیتال دیگه ای رو ندارن. 

بیت کوین ها بر روی بستر بلاک چین ذخیره میشن. به این معنی که اطلاعات تمام تراکنش های مالی بیت کوین روی بلاک چین ذخیره شده و شما می تونین هر موقع که خواستین با استفاده از مرورگرهای بلاکجین مخصوص بیت کوین نسبت به دریافت اطلاعات تراکنش ارزهای دیجیتال اقدام کنین. 
برخی از کشور هایی که استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین رو به صورت قانونی اعلام کردن، از طریق رد یابی آی پی تراکنش ها می تونن به اطلاعات اون ها دست پیدا کنن. درسته که نهاد های دولتی نظارتی بر نحوه عملکرد این نوع ارز ندارن اما می تونن از طریق شرکت ها وصرافی ها نسبت به رصد و یا مسدود کردن حساب کاربر ها اقدام کنن. 

ویژگی های اصلی ارز بیت کوین 

یکی از ویژگی های اصلی ارز بیت کوین این هستش که هیچ کاربری نمی تونه بیشتر از یه بار، یه مقدار پول رو برای پرداخت و یا سرمایه گذاری استفاده کنه. در واقع یه جورایی موجودی خودش رو کپی نمی کنه. این مورد در مورد ارز های فیات خیلی اتفاق میفته اما ارز بیت کوین این مشکل رو حل کرده. در این شبکه امکان دوبار خرج کردن وجود نداره. 
علاوه بر این، ارز بیت کوین ویژگی های فوق العاده دیگه ای هم داره که می تونیم به غیر قابل برگشت بودن پرداخت ها، عدم وجود تورم و کارمزد پایین اون اشاره کنیم. اما جالب ترین ویژگی این نوع ارز در اینه که برای تایید معاملات و تراکنش های مالی، نیاز به تایید تمامی افراد حاضر در شبکه هستش. 

نحوه استخراج بیت کوین 

بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟

بیت کوین یکی از بهترین رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال هستش که در اون جایی برای تقلب و یا دوبار خرج کردن دارایی وجود نداره. در این شبکه، افرادی هستن که به طور داوطلبانه مسئولیت تایید تراکنش های مالی بیت کوین رو انجام میدن. این افراد ماینر شناخته میشن و در مقابل این کارشون پاداش دریافت می کنن. این پاداش در واقع به صورت بیت کوین پرداخت میشه. 

ماینر ها و ظیفه اضافه کردن بلاک جدید به شبکه بلاک چین رو بر عهده دارن. عمل استخراج بیت کوین نیاز به قدرت پردازش بالایی داره چون از توابع ریاضی پیچیده ای حمایت می کنه. 

تعداد کل بیت کوین ها

در دنیای ارز دیجیتال، 21 میلیون واحد بیت کوین وجود داره که فقط 19 میلیون از این همه بیت کوین استخراج شده. با توجه به براورد ها، در سال 2140 تمامی 21 میلیون بیت کوین استخراج میشن و دیگه بیت کوینی برای استخراج نمیمونه. همونطور که می دونین در دنیای اقتصاد، کمیاب بودن یه چیز باعث افزایش قیمت اون میشه.

با تموم شدن بیت کوین هم، به ارز و قیمت اون اضافه میشه. علاوه بر این، میزان عرضه و تقاضا برای خرید و فروش ارز بیت کوین دو مورد از مهم ترین عواملی هستن که در تعیین میزان قیمت این نوع واحد ارزی موثر هستن. جز این دو مورد، موارد دیگه ای هم در قیمت بیت کوین تاثیر گذارن که میشه به ممنوعیت خرید و فروش بیت کوین در یه کشور، انتخابات ریاست جمهوری، هک شدن صرافی، به وجود اومدن یه بیماری همه گیر اشاره کرد. 

نحوه خرید و فروش ارز بیت کوین 

 بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟

آشنایی با نحوه خرید و فروش ارز بیت کوین اهمیت خیلی زیادی داره. هر چقدر اطلاعاتتون در این مورد بیشتر باشه، کمتر مورد حمله افراد سودجو و کلاهبردار قرار می گیرین. این افراد هر لحظه منتظر هستن تا بتونن از یه راهی وارد حساب کاربری شما بشن و تمام اطلاعات حساب و دارایی مالی شما رو بدزدن. برای همین بهتره در مورد نحوه خرید و فروش این نوع ارز اگاهی کامل رو به دست بیارین.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین می تونین از دو روش استفاده کنین. یکی از این روش ها، خریداری ارز از صرافی های ارز دیجیتال و دیگری خرید از افراد مطمعن هستش. اگه بخواین از طریق صرافی نسبت به خرید و فروش بیت کوین اقدام کنین کارتون خیلی راحت تر میشه و علاوه بر این، امنیت معامله هم بالاتره. یکی دیگه از ویژگی های استفاده از صرافی برای خرید و فروش این نوع ارز، این هستش که میتونین از اخرین قیمت ها و تغییرات بازار ارز دیجیتال اگاه بشین. 

اما برای خرید ارز بیت کوین از افراد مطمعن، سعی کنین اطلاعات کاملی از هویت طرف مقابل به دست بیارین چون بعد از نقل و انتقال ارز دیگه نمی تونین تراکنش رو پیگیری کرده و در مورد شخص مقابل اطلاعاتی به دست بیارین. 

بعد از خرید و فروش ارز بیت کوین، نیاز به محل امنی دارین تا بتونین ارز های خریداری شده رو در اون ذخیره کنین. برای اینکار به یه کیف پول نیاز دارین. بریم تا بیشتر در مورد کیف پول دیجیتالی ارز بیت کوین بدونیم.

کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین برای ذخیره ارز های خریداری شده نیاز به کیف پول داره. همونطور که در دنیای واقعی برای ذخیره و نگهداری امن پول هاتون از کیف پول استفاده می کنین، این مورد در دنیای ارز دیجیتال هم صادقه و شما نیاز به استفاده از کیف پول دارین.

یادتون باشه انتخاب کیف پول مناسب با نوع ارز مد نظرتون اهمیت به سزایی داره. به عنوان مثال برای ارز بیت کوین باید کیف پول مناسب این نوع ارز رو داشته باشین تا بتونه از ذخیره ارز بیت کوین پشتیبانی کنه. کیف پول ها دارای یه کلید خصوصی و یه کلید عمومی هستن. کلید های عمومی مثل کد های 16 رقمی روی کارت ها و کلید های خصوصی مثل رمز دوم کارت ها هستن. بهتره به هیچ عنوان کلید خصوصی خودتون رو در اختیار کسی نذارین تا بتونین اطلاعات حسابتون رو با امنیت کامل حفظ کنین. 

بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟

کیف پول های مناسب برای نگهداری ارز بیت کوین در دو نوع هستن. برخی از این کیف پول ها توسط صرافی ها در اختیار کاربر ها قرار می گیرن که در این صورت کلید خصوصی در اختیار صرافی خواهد بود. اما برخی از کیف پول ها هستن که کلید خصوصی اون در اختیار خود کاربر هستنش. 

در کل میشه گفت که بیت کوین یکی از بهترین رمز ارزهایی هستش که بهترین اینده رو در دنیای ارز دیجیتال داره. دنیا روز به روز به سمت تکنولوژی حرکت می کنه. با ظهور بیت کوین دریچه جدیدی به سمت دنیای تکنولوژی باز شد که باعث ایجاد یه انقلاب عظیم در امور مالی شد. اشنایی با ارز های دیجیتال می تونه به شما در دنیای دیجیتالی کمک کنه که روز به روز به تعداد کاربران اون اضافه میشه. 

اگه دنبال سرمایه گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت هستید، از ارز دیجیتال بیت کوین غافل نشین. این نوع ارز اینده خیلی خوبی داره. فقط کافیه اطلاعات خوبی در این مورد بدست بیارین تا بتونین به سود خوبی دست پیدا کرده و بهترین بازدهی رو از این طریق به دست بیارین. 

سخن پایانی 

ما در این مقاله سعی کردیم شما رو با ماهیت اصلی بیت کوین آشنا کرده و به سوال اصلی این مقاله که بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟ جواب بدیم. با مطالعه دقیق این مقاله می تونین با تمام شبکه های پشتیبان ارز دیجیتال بیت کوین آشنا بشین. علاوه بر این، در مورد تمامی مزایا، معایب، ویژگی ها، نحوه خرید و فروش و استخراج ارز بیت کوین هم اطلاعاتی ارائه شده. 

یادتون باشه که بدون داشتن اطلاعات کافی وارد بازار ارز دیجیتال نشین. در این صورت متحمل ضرر زیادی خواهید شد. اما با داشتن اطلاعات کافی در این مورد و عملکرد مناسب، نه تنها سود زیادی عایدتون میشه بلکه به درامد خیلی خوبی هم می رسین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟ 

در مورد بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟  نظر دهید
سوال امنیتی :5 + 99 = ?