معرفی 5 کتاب کاربردی تحلیل تکنیکال

  • 00:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کتاب کاربردی تحلیل تکنیکال تا دلتون بخواد در بازار وجود داره! از منابع خارجی گرفته تا کتاب هایی که ترجمه فارسی شدن. بیشتر کتاب های آموزش تحلیل تکنیکال فارسی به نوعی کپی همدیگه هستن. برخی تئوری های تحلیلی گفته شده در منابع خارجی هم دیگه در بازار بورس و سایر بازارهای مالی کاربرد نداره. البته در کشور ما برخی اساتید تحلیل تکنیکال جوری در مورد این ئوری ها با اعتماد به نفس صحبت می کنند که انگار اگه نظریه پرداز اون هم هم امروز زنده بودن، دهنشون از تعجب باز می موند.

موفقیت در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال شانسی نیست، بلکه با افزایش سطح اطلاعات خود باعث پیشرفت در این حوزه میشین. یکی از راه هایی که منجر به کسب دانش در زمینه تحلیل تکنیکال میشه، مطالعه کتاب های آموزشی هست، ولی نه هر کتابی. بنابراین، شما می تونین با مطالعه کتاب کاربردی تحلیل تکنیکال، نحوه شناسایی روند بازار رو یاد بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معرفی 5 کتاب کاربردی تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین کتاب های کاربردی تحلیل تکنیکال بپردازیم.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم تحلیل تکنیکال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل تکنیکال علم و فن پیش بینی آینده قیمت ها بر اساس رفتار گذشته بازار هست. این روش در همه بازارهایی که بر اساس عرضه و تقاضا فعالیت می کنند، کاربرد داره. معامله گرانی که قصد معاملات کوتاه مدت یا ترید روزانه رو دارن، اکثرا از این روش برای تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال استفاده می کنند و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنند.

جالب اینجاست که بدونین سرمایه گذاران و معامله گران از تحلیل تکنیکال برای ارزیابی سهام ها و ارزهای دیجیتال و تشخیص موقعیت های مناسب استفاده می کنند و تریدرها اعتقاد دارن که عملکرد قیمت فعلی یا گذشته دارایی ها در بازار مطمئن ترین شاخص عملکرد قیمت در آینده هست. اولین استفاده از روش تحلیل تکنیکال به قرن هفدهم میلادی در آمستردام و قرن هجدهم میلادی در ژاپن بر می گرده، ولی بیشتر روش های این تکنیک به صورت امروزی حاصل تلاش های چارلز داو بر می گرده.

معرفی بهترین کتاب های تحلیل تکنیکال

بهترین کتاب های تحلیل تکنیکال

همونطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال یکی از روش های تجزیه و تحلیل بازار و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس داده های گذشته هست که شما می تونین با استفاده از این روش نقاط ورود و خروج معامله رو شناسایی کرده و با انجام معاملات سود زیادی به دست بیارین. طیف گسترده ای از کتاب های تحلیل تکنیکال برای یادگیری وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی 5 کتاب کاربردی تحلیل تکنیکال بپردازیم.

•    شروع تحلیل تکنیکال: نوشته جک شواگر

یکی از بهترین کتاب های تحلیل تکنیکال، کتاب شروع تحلیل تکنیکال هست که توسط جک شواگر نوشته شده که یکی از معامله گران در بازار فارکس هست. این کتاب یه نقطه شروع عالی برای تریدرهای مبتدی هست و موضوعات اصلی در تحلیل تکنیکال رو پوشش میده. علاوه بر پوشش الگوهای نمودار و اندیکاتورهای تکنیکال، این کتاب نگاهی به نحوه انتخاب نقاط ورود و خروج معاملات موفق داره.

•    تحلیل تکنیکال: نوشته مارتین پرینگ

یکی دیگه از بهترین کتاب های تحلیل تکنیکال، کتاب تحلیل تکنیکال نوشته مارتین پرینگ هست. این کتاب به وسیله خیلی از تریدرهای بازار به عنوان یه کتاب مقدس در تحلیل تکنیکال معرفی شده. چون شامل اطلاعات زیادی هست که مفاهیم اصلی تحلیل تکنیکال رو پوشش میده. این کتاب همچنین موضوعات جانبی مثل روانشناس معاملات و مکانیک بازار رو پوشش میده.

•    تحلیل تکنیکال بازارهای مالی: نوشته جان مورفی

تحلیل تکنیکال بازارهای مالی: نوشته جان مورفی

تحلیل تکنیکال بازارهای مالی هم یکی دیگه از بهترین کتاب های کاربردی تحلیل تکنیکال هست که توسط جان مورفی نوشته شده. این کتاب مقدمه ای قابل درک برای تحلیل تکنیکال هست که هنوز هم بعد از سال ها سطح بالایی از جزئیات و بینش علمی رو ارائه میده. جان مورفی امروزه به صدای پیشرو در تحلیل تکنیکال تبدیل شده و در انتقال موضوعات پیچیده به روشی آسون و قابل درک مهارت بالایی داره.

•    چگونه در سهام کسب درآمد کنیم: نوشته ویلیام اونیل

یکی دیگه از 5 کتاب کاربردی تحلیل تکنیکال، چگونه در سهام کسب درآمد کنیم نوشته شده توسط ویلیام اونیل هست. این کتاب یه اثر کلاسیک در تحلیل تکنیکال شناخته میشه و به وسیله بنیانگذار یکی از محبوب ترین نشریات سرمایه گذاری در دنیا نوشته شده. ویلیان اونیل یه مدافع قوی برای تحلیل تکنیکال بود و بیشتر از 100 سال تاریخچه تغییرات قیمت سهام رو در این کتاب مورد مطالعه قرار داده.

•    تکنیک های نمودار شمعی ژاپنی: نوشته استیو نیسون

یکی دیگه از بهترین کتاب های کاربردی تحلیل تکنیکال، تکنیک های نمودار شمعی ژاپنی نوشته استیو نیستون هست. این کتاب در حوزه آموزش نمودارهای ژاپنی هست که یکی از پرکاربردترین ابزارهای تحلیل تکنیکال هست. قبل از کار نیسون، نمودار شمعی در غرب نسبتا ناشناخته بود. اون به اطلاع رسانی در مورد این تکنیک و آموزش تریدرها و تحلیلگران نهادی در شرکت های بانکداری سرمایه گذاری کمک زیادی کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی 5 کتاب کاربردی تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین کتاب های کاربردی تحلیل تکنیکال بپردازیم. همونطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال یکی از روش های تجزیه و تحلیل بازار و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس داده های گذشته هست که شما می تونین با استفاده از این روش نقاط ورود و خروج معامله رو شناسایی کرده و با انجام معاملات سود زیادی به دست بیارین. طیف گسترده ای از کتاب های تحلیل تکنیکال برای یادگیری وجود داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 5 کتاب کاربردی تحلیل تکنیکال

در مورد معرفی 5 کتاب کاربردی تحلیل تکنیکال نظر دهید
سوال امنیتی :4 + 50 = ?