سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن"


  • 12:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 47 دقیقه

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن. ارزهای دیجیتال که شکل خاصی از پول دیجیتاله و بر پایه ی علم رمزنگاری ایجاد شده امروزه نقل کلام همه ی اقشار جامعه شده و اقبال عمومی مردم نسبت به ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایشه. نمونه های زیادی برای این پذیرش عمومی وجود داره از جمله: خرید بیت کوین توسط بزرگترین بانک های دنیا، افزودن بیت کوین به خزانه ی داریی های خود توسط بزرگترین شرکت های فناوری، توییت مدام سلبریتی ها و افراد با نفوذ درباره ی ارزهای دیجیتال و ... . همه و همه ی این نشونه ها حاکی از اینه که ارزهای دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی جایگاه مهمی در دنیای ما کسب کرده و روز به روز هم در حال پیشرفته.
البته نه اینکه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اشتباهه نه! بلکه منظور اینه که باید با دید باز وارد این عرصه شد، انواع سرمایه گذاری ها رو شناخت، با ریسک های اون آشنا شد، نکات امنیتی مهم در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال رو فرا گرفت، حداقل میزان سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال رو در نظر گرفت و وگرنه باید برای خرید و فروش از انواع سیگنال ارز دیجیتال استفاده نمایید . در مقاله ی " سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن" با تمام نکات گفته شده آشنا خواهین شد اماقبل از همه تعریفی داشته باشیم بر اینکه سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و اینکه این سرمایه گذاری به چه شکل انجام میشه، با ما همراه باشید:

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

سرمایه گذاری ارز دیجیتال چیست؟

در علم اقتصاد سرمایه گذاری، تخصیص منابع مالی به یک یا چند دارایی مختلف، به امید به دست آوردن منابع با ارزشتر در آینده تعریف شده. در این صورت اگه قیمت دارایی افزایش پیدا کنه، سرمایه تخصیص داده شده هم به همون نسبت بیشتر میشه. سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال نیز به همین ترتیب تعریف میشه. یعنی تبدیل منابع مالی به ارز دیجیتال برای رسیدن به سود. 
البته توجه به این نکته مهمه که از اونجایی که سرمایه گذاری با هدف کسب سود بیشتر در آینده انجام میشه، همیشه با سطح خاصی از ریسک همراه هستش. به بیان ساده تر این احتمال وجود داره که با یک سرمایه گذاری نادرست روی ارزی، نه تنها هیچ سودی بدست نیاد، بلکه ارزش سرمایه کاهش یافته و یا حتی کلا از بین بره. لذا برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آشنایی با ویژگی های اون خیلی مهمه. 
با اینکه عمر زیادی از ارزهای دیجیتال و ورود اون به زندگی مردم کل جهان نمیگذره اما در این مدت کوتاه به صورت گسترده در زنگی ما انسان ها نفوذ کرده و افراد بسیاری به معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال روی آوردن. در سالهای اخیر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به یکی از بحث های داغ بین سرمایه گذاران تبدیل شده. چرا که ارزهای دیجیتال بر مبنای بلاکچین هستن و ویژگی بلاک چین غیرمتمرکز بودن، تغییرناپذیر بودن و شفافیت اون هستش. بنابراین در هر ساعت از شبانه روز هر مقدار از رمزارزها رو میشه از یک کشور به کشور دیگه انتقال داد. اما سرمایه گذاری و نوسان گیری در ارزهای دیجیتال چگونه انجام میشه؟

چگونه روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال مانند سایر ارزهای رایج، ارزشمندی خاص خودشو داره. در واقع میتونیم ارزهای دیجیتال رو به این شکل هم تعریف کنیم: ارزها به منزله ‌ی پول نقدی هستن که ماهیت فیزیکی و جسمی ندارن و تنها بر پایه ی اینترنت و دنیای مجازی هستن. بازارهای ارز دیجیتال به نسبت سایر بازارها شفافیت و رواج بیشتری دارن. سود حاصل از معاملات در این بازار هم بیشتر از سایر بازارهاست و این سبب محبوبیت و استقبال اکثریت افراد از این بازار شده. برای شروع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال اقدامات زیر باید انجام بشه:

•    انتخاب ارز دیجیتال: 

اولین قدم برای سرمایه گذاری رمزارزها اینه که تصمیم بگیرین روی چه ارزی سرمایه گذاری می کنین. چون رمزارزهای زیادی برای خرید و فروش وجود دارن از بیت کوین و اتریوم گرفته تا شت کوین های نوظهور. حتما درباره ی ارز مورد نظرتون به خوبی تحقیق و اخبار منتشر شده از اون رو پیگیری کنین.

•    انتخاب صرافی:

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیاز به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر هستش. چون معامله در بستر صرافی ها امنیت زیادی برای سرمایه ی ما بوجود میاره. برای انتخاب بهترین صرافی به تعداد کاربران و میزان رضایت اونها، مقدار کارمزد و ... توجه کنین. صرافی ایران بایننس یکی از بهترین صرافی های داخل کشور هستش که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته. 

•    انتخاب کیف پول: 

شما به یک کیف پول نیاز دارین تا ارزهای خریداری شده ی خودتونو در اون نگهداری کنین.  انواع کیف پول سخت ‌افزاری و نرم‌ افزاری وجود دارن که باید متناسب با میزان سرمایه و شرایط خود برای انتخاب یک کیف پول معتبر اقدام کنین.
با انجام دادن اقدامات ذکر شده کافیه با توجه به میزان سرمایه ارز مورد نظر رو از صرافی خرید و در زمان مناسب به فروش رسوند. همه چیز به برنامه ریزی و هدف گذاری نیاز داره. حتما قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید مبلغ سرمایه و دوره ی سرمایه گذاری رو مشخص کرد. 

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

امروزه اهمیت و همچنین سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال بر کسی پوشیده نیستش. چرا که افراد برای فعالیت در بازار رمزارزها به هیچ نهاد مالی نیاز ندارن و برای معامله نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست و در هر جا و هر زمان از طریق یک آدرس مجازی میتوان پول الکترونیکی رو با دیگران مبادله کرد. همچنین اهمیت ارزهای دیجیتال اینجا پر رنگتر میشه که بوسیله ی اون میتونیم ارزش سرمایه ی خودمونو در تورم های موجود حفظ کرده حتی چند برابر کنیم. در حال حاضر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهترین نوع سرمایه گذاری محسوب میشه. اما الزامات لازم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

-    افزایش دادن علم و دانش در حوزه ی ارزهای دیجیتال: 

برای فعالیت در هر بازار مالی حتماً باید بازار، کالا، کاربران و نحوه ی خرید و فروش کالا رو شناخت. این موضوع در بازار ارزهای دیجیتال هم صدق میکنه. برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال باید درباره ی ارزهای دیجیتال، بلاک چین، گذشته و آینده ی اونها و هر چیزی که به رمزارزها مربوط میشه اطلاعات کسب کرد تا بشه بیشترین سودآوری رو از سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال داشت. برای این کار می‌توانید به سایت ‌های معتبر مراجعه کنین. آکادمی ارزهای دیجیتال ارزسنج با داشتن مقاله های آموزشی و دوره های آموزش ارز دیجیتال مختلف کمک شایانی به کاربران برای افزایش علم و دانش در این حوزه داشته. 

-    شناخت کافی از کیف پول های ارز دیجیتال:

همونطور که در بخش قبل اشاره شد یکی از اولین اقدامات برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، انتخاب کیف پول هستش. تمامی فعالیت ‌های مربوط به خرید و فروش ارزهای دیجیتال و ذخیره ی اونها با استفاده از کیف پول امکانپذیره. بنابراین لازمه در مورد انواع کیف پول ها اطلاعات کافی کسب کرد. امنیت، پشتیبانی از رمزارزهای مختلف، رابط کاربری ساده و میزان دارایی ‌های دیجیتال نکاتی هستن که باید در انتخاب کیف پول بهشون توجه کرد. بهتره برای ساخت اکانت از احراز هویت دو مرحله‌ ای استفاده بشه. دلیلش هم اینه که اگه اطلاعات والت در دسترس افراد دیگه ای قرار بگیره و یا هک بشه، تمام دارایی موجود در اون به تاراج میره و هیچ راهی برای برگردوندن ارز وجود نداره. 

-    غلبه بر احساسات:

 از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال پیوسته در حال تغییره و نوسانات بالایی هم داره، باید بر احساست غالب شد. بسیاری از افراد زمانی که بازار در حالت صعودی قرار میگیره، هیجان‌ زده میشن و حرکات غیرحرفه‌ ای نشون میدن. بهترین کار اینه که از حالت صعودی و نزولی بازار نترسید و همیشه با برنامه‌ ریزی برای خرید و فروش‌ قدم برداشت. هر معامله گری باید سعی کنه همیشه روی استراتژی معاملاتی خودش پایبند باشه و معاملاتشو به صورت هیجانی و بدون فکر انجام نده.

انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

اکنون که با سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و چگونگی اون و همچنین با الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آشنا شدیم، در این قسمت از مقاله ی "سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن" می رسیم به انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال. از اونجایی که بازار رمزارزها بازار بی ثباتی هستش بنابراین لازمه ی یک سرمایه گذاری خوب، انتخاب استراتژی مناسب و درست هستش. در کل سرمایه گذاری ها به دو روش انجام میشه: سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت که هر کدوم از این روشها چارچوب و ویژگی های خودشونو دارن که در ادامه بهشون اشاره خواهد شد.

سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟

سرمایه گذاری کوتاه مدت

یکی از انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری کوتاه مدته که جزو اون دسته از سرمایه گذاری هایی هستش که بازگشت سود و موفقیت رو برای معامله گر سریع تر میکنه. به طور کلی مدت زمان سرمایه گذاری کوتاه مدت از چند ثانیه تا نهایتا چند ماه هستش. البته هیچ چارچوب زمانی تعریف ‌شده ی جهانی برای این نوع سرمایه گذاری وجود نداره و با توجه به نوع سرمایه‌ گذاری ممکنه مدت ‌زمان پنج سال نیز کوتاه محسوب بشه. اکثر معامله گران سرمایه گذاری کوتاه مدت رو برای حداکثر چند ماه انجام میدن و هدفشون اعتبارسنجی سیگنال های ارز دیجیتال و سود بردن از نوسانات مالی در مدت‌ زمان کوتاهه. سرمایه گذاری کوتاه مدت برخلاف سرمایه گذاری بلند مدت، شامل دارایی‌ هایی میشه که ثبات کمتری دارن. مهم ‌ترین ویژگی سرمایه گذاری کوتاه مدت اینه که قابلیت نقد شوندگی بالایی دارن. 

سرمایه گذاری بلند مدت چیست؟

سرمایه گذاری بلند مدت

نوع دوم سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری بلند مدت هستش. سرمایه‌ گذاری بلند مدت دارایی‌ هایی هستش که برای مدت بیشتر از یک سال نگه میشن چراکه بازدهی اصلی بعد از مدت‌ زمان مشخصی ظاهر میشه.
سرمایه گذاری بلند مدت یکی از روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به حساب میاد. در این روش مدت زمان حداقلی برای سوددهی چیزی حدود 6 ماه تا یک سال هستش. البته بسیاری از افراد زمانی بیش تر از 5 سال رو هم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال انتخاب کردن و میکنن. این موضوع کاملا به معامله گر بستگی دارده که به چه دلیل می خواد در این زمینه سرمایه گذاری کنه.

نکات امنیتی مهم در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

تمامی فعالین بازار ارز دیجیتال بدلیل اینکه این بازار در فضای اینترنتی فعالیت کرده و مکان فیزیکی نداره و در نتیجه ریسک سرمایه گذاری به دلیل وجود هکرها و سایت های کلاهبرداری بی شماری که در این فضا وجود داره بالاست، ترس از دست دادن دارایی ارز دیجیتال خودشونو دارن. اما نکته جالب اینجاست که اکثر این مشکلات امنیتی تنها به دلیل ناآشنا بودن افراد با این بازار و در نتیجه عدم رعایت نکات امنیتی مربوط به اون هستش.
با مطالعه و آگاهی یافتن از شرایط بازار ارز دیجیتال و البته رعایت دقیق نکات امنیتی موجود در هنگام نگهداری و انجام معاملات میتوان رسیک از دست دادن سرمایه رو به مراتب کاهش داده و امنیت معاملات رو تامین کرد. از جمله مهمترین این نکات که سبب افزایش حداکثری این امنیت میشن عبارتند از: 

انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست

در پاسخ به سوال سرمایه گذاری ارز دیجیتال چیست؟ باید گفت که بازار ارزدیجیتال یکی از بازار های مالی مناسب برای سرمایه گذاری هست. این بازار پر نوسان و پر سود کاربران و سرمایه گذاران زیادی به طرف خودش کشیده. برای سرمایه گذاری در این بازار ها باید با آگاهی کامل و با آموزش صحیح  وارد شد. همانطور که از اسمش مشخصه این بازار به خرید و فروش ارز دیجیتال می پردازه. همانطور که گفتیم اولین ارز دیجیتال در سال 2009 به وجود امده و بعد از آن هم ارزهای دیگری هم معرفی شدن که به هر ارزی که بعد از بیتکوین راه اندازی شده باشه الت کوین گفته میشه. ادامه مطلب را در مقاله انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست، بخوانید.

سرمایه گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال چیست؟

یکی از مزایای بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال اینه که ایجاد رمزارزها و در کل اکوسیستم اونها وابسته به بانک مرکزی یا نهادهای مالی دیگه نیست. بلکه توسط الگوریتم های برنامه نویسی شده ای مدیریت میشه که هیچ نهادی کنترلشون نمیکنه و شبکه از طریق فرایند غیرمتمرکز رای گیری از کاربرها درباره آینده رمزارز تصمیم گیری میکنه. ادامه مطلب را در مقاله سرمایه گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال چیست، بخوانید.

حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی نوعی پول دیجیتال هست که جایگزین ارزهای رایج شده، رمز ارزها انواع مختلفی دارن که هر کدوم کاربرد های مختص خودشون رو دارن و به دلیل ویژگی های منحصر به فردشون مورد استقبال و توجه زیادی در سراسر جهان قرار گرفتن. با جهانی شدن فضای دیجیتال و استفاده روز افزون افراد در زندگی روز مره از اونها عده ای به این فکر افتادن تا معاملات پولی شون رو نیز به فضای دیجیتال منتقل کنن که نتیجه این تلاش ها تولید واحد معاملاتی با نام ارز دیجیتال بود. این نوع ارز ها در واقع وجود خارجی ندارن و تنها در فضای اینترنتی قادر به فعالیت می باشن و در دنیای واقعی هیچ معادل فیزیکی برای اونها پیدا نمیشه. ادامه مطلب را در مقاله حداقل سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال، بخوانید.

سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟

سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت به این معناست که شما برای مدت کوتاهی روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنین و به محض تغییر در اون ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری خودتون رو بر این اساس مدیریت می‌کنین. اگه در مورد مزایای سرمایه گذاری کوتاه مدت صحبت کنیم، لازم نیست ریسک زیادی در اون بپذیرین زیرا سرمایه گذاری رو انجام میدین و در زمان کمی سرمایه گذاری می کنین. در ارزهای دیجیتال دیده شده که در مدت زمان کوتاهی تغییر چندانی ایجاد نمیشه. این که ممکن هست در مدت زمانی تغییر زیادی در ارزهای دیجیتال ایجاد نشه، البته ممکن هست اتفاق بیوفته، اما اگه در مورد بلندمدت صحبت کنیم، سرمایه گذاری کوتاه مدت امن تر هست. ادامه  مطلب را در مقاله سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست، بخوانید.

سرمایه گذاری صبورانه چیست؟

منظور از سرمایه گذاری صبورانه همون سرمایه گذاری بلند مدت هستش که شما می تونین تو باز ارزهای دیجیتال، بورس و ... داشته باشین. اگه شما یه فرد سرمایه گذار از نوع تهاجمی باشین و با صبر و حوصله و پشتکار خودتون باتوجه به نوسانات بازار و در نظر گرفتن اوضاع حاکم تو جامعه بتونین سرمایه خودتون رو حفظ کنین و در بهترین حالت به اون اضافه کنین یه سرمایه گذار صبور موفق هستین. ادامه مطلب را در مقاله سرمایه گذاری صبورانه چیست، بخوانید.

شخص سرمایه گذار در ارزهای دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که می دونین برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید اطلاعات و مهارت های تئوری و عملی لازم در رابطه با تحلیل های تکنیکال رو کامل داشته باشین و شرایط قیمتی ارزها رو برای روز های آینده پیش بینی کنین و علاوه بر این، تحلیل نمودارها و دنبال کردن اخبار بازار ارزهای دیجیتال قابل اهمیت هست. برای شروع سرمایه گذاری بهتره ابتدا ارز کمتری بخرین و موانع و مشکلات کسب و کار و مزایا و معایب ارز دیجیتال ها رو بررسی کنین و ارزهای دیجیتال تون رو در ولت های امن( کیف پول های امن) نگه داری کنین و کلید های خصوصی تون رو در اختیار سایر افراد قرار ندین و امنیت نگهداری از ارزهای دیجیتال و نحوه بالابردن این امنیت رو یاد بگیرین. ادامه مطلب را در مقاله شخص سرمایه گذار در ارزهای دیجیتال چه ویژگی هایی دارد، بخوانید.

برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟

شما باید تکنیک های مناسب سرمایه گذاری رو بیاموزین و استراتژی های خودتون قبل از شروع معامله ارزهای دیجیتال، توسعه بدین. همچنین وقتی آماده شروع معاملات واقعی بعد از کسب علم و آگاهی شدین، بهتره با سرمایه کمی شروع کنین. در ابتدا، هدف شما باید این باشه که تجارت رو یاد بگیرین، نه اینکه فوراً به سود کلان فکر کنین. مقاله سیگنال بلند مدت در ارز دیجیتال چیست؟ هم میتونه به سرمایه گذاری شما در این بازار کمک کنه. ادامه مطلب را در مقاله برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است، بخوانید.

سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال

همانطور که میدونین ارزهای دیجیتال به یکی از محبوبترین بازارهای مالی تبدیل شدن که ارز بیت کوین هم یکه تاز این بازار است. یکی از مهمترین ویزگی های Bitcoin عرضه محدود این رمز ارز می باشد و مجموعا 21 میلیون واحد از این ارز وجود داره؛ در حال حاضر از این تعداد بیش از 18.5 میلیون واحد استخراج شده است. همچنین جالبه بدونین که تخمین زده شده که 3 میلیون واحد از این 18.5 میلیون، گم شدن یا صاحبانشون امکان دسترسی به ارزهای خودشون رو از دست دادن. ادامه مطلب را در مقاله سرمایه گذاران سازمانی و خرید ارز دیجیتال، بخوانید.

اثر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد ایران چیست؟

بیشتر تحلیلگران و اقتصاددان ها برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بر این باورند که بهره گیری از رمز ارزها و بلاکچین میتونه سرعت رشد و پیشرفت کشور های در حال توسعه و اقتصاد دیجیتال رو به میزان قابل توجهی افزایش بده. از طرفی به دلیل انتقال آسان و ارزان کریپتو کارنسی ها به سراسر جهان، این نوع کشور ها میتونن میزان تجارتشون با سایر کشور های جهان رو افزایش بدن و حتی تحریم هایی که بر ضدشون وجود داره رو دور بزنن. ادامه مطلب را در مقاله اثر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد ایران چیست، بخوانید.

اگر این 3 نکته را نمیدانید، نه بیت کوین بخرید نه ارز دیجیتال!

قبل از اینکه بخوایم مهمترین فاکتور هایی که قبل از خرید ارز دیجیتال و بیت کوین و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید بهشون توجه کنین رو توضیح بدیم، بهتره که کمی در مورد کلیات کریپتوکارنسی ها صحبت کنیم. در واقع باید قبل از اینکه قدمی رو در جهت سرمایه گذاری تو این حوزه بردارین، اطلاعات جامعی رو در مورد رمز ارزها داشته باشین. برای مثال باید بدونین که ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ یا پشتیبان ارز دیجیتال چیست و چه چیزی این دارایی ها رو ارزشمند کرده؟ ادامه مطلب را در مقاله اگر این 3 نکته را نمیدانید، نه بیت کوین بخرید نه ارز دیجیتال، بخوانید.

آشنایی با انواع بازار سرمایه در ایران و جهان

به طور کلی به بازار هایی که افراد و موسسات مختلف در اون ها به معامله و مبادله اوراق بهادار و دارایی های قابل معامله دیگه می پردازن مثل سرمایه گذاری ارز های دیجیتال، بازار مالی گفته میشه. در این نوع بازارها، طبق اصول اولیه اقتصاد قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا و مبادله ای که خریدار و فروشنده ها با هم انجام میدن، مشخص میشه. ادامه مطلب را در مقاله آشنایی با انواع بازار سرمایه در ایران و جهان، بخوانید.

انواع روش های سرمایه گذاری بر مبنای سیگنال ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، شما می تونین با استفاده از سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال، معامله ها و سرمایه گذاری های خودتون رو انجام داده و سود به دست بیارین. همچنین روش های مختلفی برای سرمایه گذاری با استفاده از سیگنال ارز دیجیتال وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی انواع روش های سرمایه گذاری بر مبنای سیگنال ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. ادامه مطلب را در مقاله انواع روش های سرمایه گذاری بر مبنای سیگنال ارز دیجیتال، بخوانید.

تفاوت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با فارکس 

میزان نوسانات، رقابت بازار، مکان انجام معامله های ارزی، کارمزد معاملات، میزان نقدینگی، حمایت از بازارهای مالی، استفاده اسان از صرافی ها، وضعیت امنیت از جمله تفاوت های بین بازارهای مالی دیجیتال و فارکس هستش که میشه گفت اشاره به این موارد از مهم ترین موضوعات این مقاله به شمار میره. آشنایی شما با تفاوت های میان هر دو بازار مالی می تونه کمک بزرگی در انتخاب بهترین نوع بازار ارز باشه. قبل از اینکه وارد بحث تفاوت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با فارکس بشیم. بهتره یه نگاه گذرایی به این دو نوع بازارمالی بندازیم و کم و بیش باهاشون اشنا شیم. ادامه مطلب را در مقاله تفاوت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با فارکس، بخوانید.

استراتژی های مدیریت سرمایه در معاملات

استراتژی مجموعه ای از قوانین و مقررات و بایدها و نبایدهای که هر فرد برای سرمایه گذاری در معاملات و سرمایه گذاری ارز های دیجیتال استفاده میکنه تا سود بیشتری رو نسبت به پوشش ریسکی حاصل از اون معامله داشته باشه. استراتژی چالشی بین ریسک و سود هست. میتونیم بگیم استراتژی نسبت به وضعیت بازار مرز بین ریسک و سود رو برای معامله گر تعریف میکنه. چون استراتژی تعریف خاصی نداره و از دیدگاه افراد، متفاوت معنی میشه. ادامه مطلب را در مقاله استراتژی های مدیریت سرمایه در معاملات، بخوانید.

آموزش مدیریت ریسک در بازار دیجیتال

از اون جایی که این بازار به سرعت در حال رشده، بسیاری از مردم فراموش می کنند که معاملات ارز دیجیتال و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال همیشه سودده نیستش، بلکه ریسک هایی هم داره. اگه می خواهین سرمایه خودتون رو از همان روز از دست ندین، باید قوانین مدیریت ریسک و سرمایه رو رعایت کنید. استراتژی مناسب به شما کمک می کنه تا سود زیادی رو کسب کنید و ریسک ضررهای احتمالی رو کاهش بدین. ادامه مطلب را در مقاله آموزش مدیریت ریسک در بازار دیجیتال، بخوانید.

زمستان کریپتویی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم زمستان کریپتویی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که زمستان کریپتویی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که زمستان کریپتویی یا زمستان ارزهای دیجیتال کلمه ای هست که برای نزول شدید بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره. برخی از تحلیلگران باور دارن که هم اکنون در زمان نوشتن این مقاله در زمستان ارزهای دیجیتال قرار داریم و این موضوع باعث ترس بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران فعال بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده. ادامه مطلب را در مقاله زمستان کریپتویی چیست، بخوانید.

اصلاح بازار ارز دیجیتال Market Corrention چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اصلاح بازار ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اصلاح بازار ارز دیجیتال می تونه در هر بازار مالی اتفاق بیفته. بنابراین، نه تنها در کریپتو، بلکه در بازارهای سهام و اوراق قرضه نیز وجود داره. یه اصلاح با این اتفاق رخ میده که یه دارایی بخش زیادی از ارزش خودش رو در مدت زمان کوتاهی از دست میده. این اصلاح اغلب پاسخی به افت قیمت اون دارایی هست که به صورت غیر عادی رخ داده. ادامه این مطلب را در مقاله اصلاح بازار ارز دیجیتال Market Corrention چیست، بخوانید.

نرخ بازگشت سرمایه ROI در بازار ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم نرخ بازگشت سرمایه یا ROI رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که نرخ بازگشت سرمایه چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که نرخ بازگشت سرمایه نوعی معیار پرکاربرد برای اندازه گیری و سنجش احتمال بازدهی از یه سرمایه گذاری هست. این معیار سود یا ضرر به دست اومده از سرمایه گذاری رو نسبت به هزینه های اون مقایسه می کنه. همچنین نرخ بازگشت سرمایه یا ROI در ارزیابی بازده بالقوه یه سرمایه گذاری مستقل به همون اندازه مقایسه بازده چندین سرمایه گذاری مفید هست. ادامه مطلب را در مقاله نرخ بازگشت سرمایه ROI در بازار ارز دیجیتال چیست، بخوانید.

نسبت شارپ Sharpe Ratio ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم نسبت شارپ یا Sharpe Ratio رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که نسبت شارپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که نسبت شارپ عددی هست که نشون میده بازده یه سرمایه گذار بدون ریسک، چقدر تضمین شده. در اصل نسبت ریسک هست که به سرمایه گذار و معامله گر کمک می کنه تا میانگین بازده سرمایه گذاری رو در مقایسه با ریسک های احتمالی اون رو پیش بینی کنه. با کم کردن نرخ بدون ریسک از نرخ بازده مورد انتظار پرتفوی و تقسیم نتیجه بر انحراف استاندارد که در غیر این صورت به عنوان معیار آماری نوسانات دارایی شناخته میشه، توسط معامله گر یا تریدر محاسبه میشه. ادامه مطلب را در مقاله نسبت شارپ Sharpe Ratio ارز دیجیتال چیست، بخوانید.

ارزهای دیجیتال بلو چیپ Blue Chip چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ارزهای دیجیتال بلو چیپ یا Blue Chip رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که ارزهای دیجیتال بلو چیپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که در زبان فارسی Blue Chip به معنی دارایی های آبی هست. بلو چیپ نوعی پول کازینویی هست که نماینده ارزش مشخص یه دارایی هست. ولی این اصطلاح از کازینوها به دنیای مالی سنتی راه پیدا کرده تا به عنوان دارایی های با ریسک سرمایه گذاری پایین استفاده بشه. به عبارت دیگه، بلو چیپ ها گوهرهای اقتصادی هستن که شما در بدترین شرایط اقتصادی از اون ها استفاده می کنین. ادامه مطلب را در مقاله ارزهای دیجیتال بلو چیپ Blue Chip چیست، بخوانید.

5 روش در امان ماندن تریدرهای ارز دیجیتال از نوسانات شدید

اگه شما هم در بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، می دونین که بعضی وقت ها خبرهای شوکه کننده ای از افزایش ناگهانی قیمت برخی از ارزهای دیجیتال به گوش میرسه. در اصل نوسانات شدید و غیر قابل پیش بینی، بخشی از ماهیت این بازار شده. به همین دلیل معامله در مسیر ارزهای دیجیتال، معامله ای پر ریسک تر از سایر بازارهاست. نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال ممکنه کم و برخی مواقع مقادیر زیادی باشه. حتی ممکنه در عرض یه روز تغییرات بیش از 30 و 40 درصد رو هم تجربه کنند. ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی ندارن و به همین دلیل قیمت پایه ای هم برای اون ها وجود نداره. اینکه تصور بشه قیمت یه ارز دیجیتال از مقداری کمتر نمیشه، تصور اشتباهی هست. ادامه مطلب را در مقاله 5 روش در امان ماندن تریدرهای ارز دیجیتال از نوسانات شدید، بخوانید.

4 کابوس معامله گران ارز دیجیتال چیست؟

همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات باعث میشه تا فرصت های کسب سود زیادی به وجود بیاد. البته توجه داشته باشین که ممکنه تریدرها از این نوسانات نه تنها سودی نبرن، بلکه ضرر هم کنند. همین موضوع باعث میشه تا معامله گران از خواب هم که پا میشن، قیمت ارزهای دیجیتال رو چک کنند و در شب کابوس های زیادی ببینن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 4 کابوس معامله گران ارز دیجیتال بپردازیم. ادامه مطلب را در مقاله 4 کابوس معامله گران ارز دیجیتال چیست، بخوانید.

معرفی 5 استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال

مدیریت ریسک شاه کلید موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال هست. به همین دلیل معامله گران حرفه ای بازار به سرمایه گذاران توصیه می کنند تا دانش خودشون رو درباره استراتژی های مدیریت ریسک و مدیریت دارایی ها افزایش بدن. به این ترتیب، سرمایه گذاران و معامله گران در پی به حداقل رسوندن ریسک سرمایه گذاری های خودشون هستن. شما هم می تونین با استفاده از استراتژی های مختلف ریسک سرمایه گذاری خودتون رو کاهش بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی 5 استراتژی مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. ادامه مطلب را در مقاله معرفی 5 استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال، بخوانید.

نسبت ریسک به ریوارد چیست؟

حالا که با مفهوم ریسک و ریوارد به شکل جداگانه آشنا شدیم، وقت این رسیده که بگیم منظور از نسبت ریسک به ریوارد در ارز دیجیتال چیست؟ و چرا این شاخص به یکی از مهمترین ابزارهای معامله گران در این حوزه تبدیل شده است؟ R/Rبه عنوان شاخصی است که نسبت ریسک احتمالی یک پوزیشن معاملاتی رو در برابر سود مورد انتظار معامله گر، اندازه گیری میکنه. به عبارت دیگه به کمک این شاخص تریدر ها متوجه میشن که در برابر هر دلاری ممکن است در این پوزیشن از دست بدن، احتمال چند دلار سود کردن وجود داره. ادامه مطلب را در مقاله نسبت ریسک به ریوارد چیست، بخوانید.

دی پگ(Dpeg) در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتالفعالیت داشته باشین، احتمالا اسم دی پگ یا Dpeg شدن ارز دیجیتال رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که دی پگ در بازار ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دی پگ در بازار ارز دیجیتال به معنی انحراف قیمت یه استیبل کوین از ارزش دارایی اصلی اون هست. توجه داشته باشین که peg به معنی وابستگی قیمت یه استیبل کوین به دارایی دیگه هست و وقتی انحراف در این وابستگی دیده میشه، از اصطلاح depegging استفاده میشه. ادامه مطلب را در مقاله دی پگ(Dpeg) در بازار ارزهای دیجیتال چیست، بخوانید.

استیبل کوین USDD چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین رمز ارز USDD یکی از استیبل کوین های پرکاربرد مخصوص شبکه ترون هست که شما می تونین با استفاده از این استیبل کوین ها از دارایی های خودتون در برابر نوسانات شدید بازار محافظت کنین و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را انجام دهید. این استیبل کوین در ماه آوریل سال 2022 به بازار معرفی شد و قرار که بخشی از شبکه بلاک چینی ترون باشه و قیمت اون همیشه برابر با یک دلار آمریکا باشه. ارز دیجیتال USDD مثل استیبل کوین شبکه ترا نوعی استیبل کوین الگوریتمی هست که از مکانیزم خاصی استفاده می کنه و همین مسئله باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. ادامه مطلب را در مقاله استیبل کوین USDD چیست و چه کاربردی دارد، بخوانید.

بررسی 4 اصول مهم در معاملات روزانه ارز دیجیتال

یکی از جواب ها به سوال سرمایه گذاری کوتاه مدت در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست، معاملات روزانه است که به شما کمک میکند به صورت کوتاه مدت از بازار ارز دیجیتال سود کنید. شاید واستون جالب باشه که بدونین در حال حاضر هر شخصی می تونه با دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند، وارد دنیای معامله گری بشه و معاملات پرسودی انجام بده. به معامله ای که با هدف کسب سود در همون روز انجام میشه، معامله روزانه یا Day Trading گفته میشه. شما می تونین با استراتژی های مختلفی معاملات روزانه انجام بدین و سود زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین. معاملات روزانه در بازار ارزهای دیجیتال همیشه سودآور نیست و ممکنه ضررهای بزرگی هم به دنبال داشته باشه. معاملات روزانه واسه افرادی مناسب هست که مدت زمان زیادی در بازار ارزهای دیجیتال حضور دارن و با پیچ و خم این بازار آشنایی کاملی دارن. ادامه مطلب را در مقاله بررسی 4 اصول مهم در معاملات روزانه ارز دیجیتال، بخوانید.

آیا قیمت رمز ارزها با نزدیک شدن به کریسمس افزایش پیدا می کند؟

توجه داشته باشید که مارکوس تیلن که یکی از تحلیلگران برتر بازار رمز ارزها است، یک تحلیلی انجام داده است و پیش بینی کرد که قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه قیمت بیت کوین می تواند تا قبل از جشن کریسمس افزایش پیدا کنند و سرمایه گذاران و معامله گران سود زیادی کسب کنند. بازار کریپتو در زمان نوشتن این مطلب در یک روند صعودی قرار دارد و نزدیک شدن به جشن کریسمس این روند صعودی را تقویت می کند. ادامه مطلب را در مقاله آیا قیمت رمز ارزها با نزدیک شدن به کریسمس افزایش پیدا می کند، بخوانید.

چرا ارزش بازار کریپتو از 1.45 تریلیون دلار فراتر رفت؟

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، بدون شک دیده اید که ارزش بازار کریپتو افزایش چشمگیری را تجربه کرده و به بالای 1.45 تریلیون دلار رسیده است. افزایش ارزش بازار کریپتو ناشی از رشد قیمتی بیت کوین و نزدیک شدن آن به 40 هزار دلار است. همچنین افزایش ارزش بازار ارزهای دیجیتال نشان دهنده افزایش قدرت خریداران و تمایل به خرید رمز ارزها است. ادامه مطلب را در مقاله چرا ارزش بازار کریپتو از 1.45 تریلیون دلار فراتر رفت، بخوانید.

چرا نهنگ ها 30 میلیون دلار ریپل را به صرافی ها منتقل کردند؟

توجه داشته باشید، نهنگ های ارز دیجیتال ریپل که مقدار زیادی توکن XRP در کیف پول های خود دارند، اخیرا نقل و انتقالات بزرگی را انجام دادند و تقریبا 30 میلیون دلار ریپل را به صرافی های ارز دیجیتال منتقل کردند. انتظار می رود نهنگ ها ریپل های خودشان را بفروشند و قیمت ریپل افت کند. با بررسی داده های آنچین می توان متوجه شد که نهنگ ها مقدار زیادی ارز دیجیتال ریپل(XRP) را به صرافی ها منتقل کردند و این مسئله می تواند قیمت ریپل را کاهش دهد. به طور کلی، نقل و انتقالات ریپل به صرافی های مختلف شان می دهد که نهنگ ها قصد دارند دارایی های خودشان را بفروشند. با این حال، ممکن است دلایل دیگری نیز برای این نقل و انتقالات وجود داشته باشد که می تواند فقط این باشد که نهنگ می خواهد ارز دیجیتال ریپل(XRP) خود را به راحتی در صرافی ها بدون حتی فروش در دسترس داشته باشد. ادامه مطلب را در مقاله چرا نهنگ ها 30 میلیون دلار ریپل را به صرافی ها منتقل کردند، بخوانید.

چرا رابرت کیوساکی می گوید همین حالا بیت کوین بخرید؟

توجه داشته باشید، نویسنده مشهور امور مالی یا رابرت کیوساکی که یکی از حامیان ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) است، یک پستی در شبکه اجتماعی X منتشر کرد و به سرمایه گذاران و افراد توصیه کرد تا دیر نشده به خرید بیت کوین اقدام کنند تا بعدا پیشمان نشوند. این شخص گفت، زمانی که قیمت طلا به بالاترین حد خود برسد، خبر خوبی خواهد بود. با این حال، کسانی که آسیب خواهند دید کارگران و پس اندازکنندگان هستند. ادامه مطلب را در مقاله چرا رابرت کیوساکی می گوید همین حالا بیت کوین بخرید، بخوانید.

3 عامل مهم در پیش بینی قیمت ریپل(XRP) کدامند؟

توجه داشته باشید، ارز دیجیتال ریپل در یک روند صعودی قرار دارد و پیش بینی می شود ریپل بتواند برای مدت ها روند صعودی خودش را حفظ کند. JD که یکی از تحلیلگران مشهور در بازار ارزهای دیجیتال است، اخیرا در شبکه اجتماعی X یک پستی را منتشر کرده و قیمت ریپل را پیش بینی کرده است. این تحلیلگر در پیش بینی اخیر خودش اعلام کرد که 3 عامل روی قیمت ریپل تاثیر می گذارند که باید آنها را زیر نظر گرفت. ادامه مطلب را در مقاله 3 عامل مهم در پیش بینی قیمت ریپل(XRP) کدامند، بخوانید.

کدام رمز ارزها رشد قابل توجهی را تجربه می کنند؟

تحلیلگران بعد از زمستان کریپتویی اخیر، 5 ارز دیجیتال را شناسایی کردند که قیمت آنها می تواند در ماه دسامبر رشد قابل توجهی را تجربه کند. شما نیز با پیدا کردن این رمز ارزها می تواند معاملات پرسودی انجام دهید. تشخیص ارزهای دیجیتال مستعد رشد کار آسانی نیست و باید چارت قیمتی ارز مورد نظر خودتان را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید. در ادامه این پنج ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار می دهیم. ادامه مطلب را در مقاله کدام رمز ارزها رشد قابل توجهی را تجربه می کنند، بخوانید.

بررسی انتظارات نجومی بلومبرگ در مورد بیت کوین

توجه داشته باشید، بلومبرگ که یکی از بزرگ ترین شرکت های سرمایه گذار در ارزهای دیجیتال اخیرا گزارشی منتشر کرده. در این گزارش آمده است که افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 42 هزار دلار نشان دهنده شروع یک روند صعودی پرقدرت در بازار کریپتو است که بیت کوین را به بیش از 500 هزار دلار می رساند. در واقع، بیت کوین می تواند همچنان به رشد قیمتی خود ادامه دهد و به بالای 500000 دلار برسد. هاوینگ بیت کوین و احتمال تایید ETF بیت کوین دو عاملی هستند که در افزایش قیمت بیت کوین نقش دارند. ادامه مطلب را در مقاله بررسی انتظارات نجومی بلومبرگ در مورد بیت کوین، بخوانید.

بررسی دو ارز با پتانسیل رشد بالا

توجه داشته باشید، روند کلی بازار ارزهای دیجیتال صعودی است و معامله گران و تریدرها مشغول جمع آوری و خرید رمز ارزها هستند تا از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال جا نمانند. تحلیلگران نیز نمودار قیمت ارزهای دیجیتال را زیر نظر دارند و اخیرا دو ارز دیجیتال را معرفی کردند که آماده انفجار قیمتی هستند. این دو رمز ارز عبارت هستند از ادامه مطلب را در مقاله بررسی دو ارز با پتانسیل رشد بالا، بخوانید.

بررسی سیگنال منفی برای 3 ارز دیجیتال

توجه داشته باشید، بازار ارزهای دیجیتال یکی از محبوب ترین بازارهای مالی در دنیا است که نوسانات شدیدی دارد و شما می توانید با رعایت اصول و نکات مهم، سود زیادی از نوسانات رمز ارزها کسب کنید. زمانی که بازار در روند صعودی قرار دارد، تمامی رمز ارزها رشد نمی کنند، بلکه شما باید ارزهای دیجیتال مستعد رشد را شناسایی کرده و آنها را معامله کنید. تحلیلگران و کارشناسان بازار، اخیرا 3 ارز دیجیتال را شناسایی کردند و به سرمایه گذاران توصیه کردند تا از معامله آنها در هفته آینده خودداری کنند. این رمز ارزها عبارت هستند از. ادامه مطلب را در مقاله بررسی سیگنال منفی برای 3 ارز دیجیتال، بخوانید.

کاهش موجودی بیت کوین در صرافی ها نشانه چیست؟

توجه داشته باشید، داده های درون زنجیره ای یا آنچین نشان می دهند که موجودی بیت کوین(BTC) در صرافی ها کاهش یافته و به کمترین سطح خود از سال 2017 تاکنون رسیده است. سایت CryptoQuant نشان می دهد که این رمز ارز ممکن است خودش را برای یک روند صعودی قوی آماده می کند و می تواند یک جهش بزرگ قیمتی انجام دهد. بر اساس پلتفرم تحلیل زنجیره ای، مقدار موجود بیت کوین برای خرید در صرافی ها به پایین ترین سطح خود کاهش یافته است و نشان می دهد که قدرت خریداران بیت کوین در حال افزایش است. ادامه مطلب را در مقاله کاهش موجودی بیت کوین در صرافی ها نشانه چیست، بخوانید.

تحلیلگران چه اهداف قیمتی برای دوج کوین(DOGE) دارند؟

دوج کوین(Dogecoin) یکی از رمز ارزهای برتر و محبوب در بازار کریپتوکارنسی است که شما می توانید با خرید دوج کوین و سرمایه گذاری روی آن سود زیادی کسب کنید. دوج کوین اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 0.091 دلار در بازار خرید و فروش می شود. همانطور که می بینید، روند کلی بازار ارزهای دیجیتال صعودی است و قیمت دوج کوین نیز تحت تاثیر روند صعودی بازار قرار گرفته است و قیمت آن روز به روز بالا می رود. اکنون قیمت دوج کوین یک اصلاح قیمتی انجام داده است و می توان انتظار داشت دوج کوین دوباره به رشد قیمتی خود ادامه دهد. دوج کوین یک میم کوین است و معمولا با فاندامنتال قیمت آن بالا می رود. اگر قصد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را دارید، دوج کوین می تواند یک گزینه عالی برای سرمایه گذاری محسوب شود. ادامه مطلب را در مقاله تحلیلگران چه اهداف قیمتی برای دوج کوین(DOGE) دارند، بخوانید.

بررسی انتقال سنگین استیبل وین به بایننس

توجه داشته باشید، یکی از نهنگ های معروف بازار کریپتو، 781 میلیون دلار استیبل کوین را به صرافی بایننس منتقل کرد. انتقال نهنگ توجه کاربران مشتاق رمز ارزها را به خود جلب کرد، آنها همچنین خاطرنشان کردند که این انتقال به زودی با سپرده گذاری 99.95 میلیون FDUSD یک استیبل کوین که توسط صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی می شود، دنبال شد. آدرس در حال جابجایی و انباشت مقادیر زیادی استیبل کوین است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی انتقال سنگین استیبل وین به بایننس، بخوانید.

آیا یک رشد نجومی برای ریپل در راه است؟

تحلیلگران و کارشناسان مشهور بازار با استفاده از داده های به دست آمده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کردند که قیمت ریپل(XRP) می تواند تا 1500 درصد رشد کند و به سطوح بالاتری برسد. بهتر است بدانید، قیمت ارز دیجیتال ریپل با بازار گسترده تر هماهنگ نشده است و نتوانسته است از دستاوردهای شفاف سازی بعد از نظارت سرمایه گذاری کند. علی رغم اینکه انتظار می رفت ریپل بعد از حکم دادگاه از 1 دلار بالاتر رود، حرکت ضعیف قیمت نگرانی هایی را در بخش کریپتو ایجاد کرده است. ادامه مطلب را در مقاله آیا یک رشد نجومی برای ریپل در راه است، بخوانید.

کدام رمز ارزها برای خرید در ژانویه 2024 پیشنهاد می شوند؟

توجه داشته باشید، بازار کریپتو هم اکنون در یک روند صعودی قرار گرفته است و تحلیلگران پیش بینی کرده اند که با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ و افزایش احتمال تایید ETF بیت کوین، بازار می تواند یک رشد قابل توجهی را تجربه کند و قیمت رمز ارزها بالا روند. تحلیلگران در این میان چند ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری در ژانویه 2024 پیشنهاد کرده اند که می تواند با خرید این رمز ارزها سود زیادی کسب کنید. البته شما نباید پیشنهاد تحلیلگران را مبنای خرید و فروش خودتان قرار دهید، بلکه باید خودتان نیز قیمت ارزهای دیجیتال معرفی شده را تجزیه و تحلیل کرده و تصمیم درستی برای سرمایه گذاری بگیرید. ادامه مطلب را در مقاله کدام رمز ارزها برای خرید در ژانویه 2024 پیشنهاد می شوند، بخوانید.

طبق پیش بینی گروه ETF آیا قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار می رسد؟

توجه داشته باشید، گروه ETC یکی از گروه های فعال در بازار ارز دیجیتال است که قیمت بیت کوین را برای سال 2024 پیش بینی کرده است. در این پیش بینی آمده است که بیت کوین می تواند تا پایان سال 2024 به سطح 100 هزار دلار برسد و دارندگان این رمز ارز سود زیادی کسب کنند. همچنین پیش بینی های قیمت مختلفی در بازار منتشر شدند و بسیاری از این پیش بینی ها گفته اند که بیت کوین می تواند یک رالی صعودی قوی را در سال 2024 شروع کند و قیمت آن همچنان به رشد خود ادامه دهد. ادامه مطلب را در مقاله طبق پیش بینی گروه ETF آیا قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار می رسد، بخوانید.

کدام رمز ارزها در سال 2023 بهترین عملکرد را داشته اند؟

توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان ترین بازارهای مالی است که رمز ارزهای مختلفی در این بازار خرید و فروش می شوند و شما می توانید با پیدا کردن رمز ارزهای مستعد رشد و معامله آنها سود زیادی به دست آورید. تعداد زیادی از ارزهای رمزپایه در سال 2023 وارد روند صعودی شده اند و احساسات معامله گران نسبت به این رمز ارزها صعودی بوده است. در ادامه سعی می کنیم تا به معرفی 3 ارز دیجیتال با بهترین عملکرد در سال 2023 بپردازیم. ادامه مطلب را در مقاله کدام رمز ارزها در سال 2023 بهترین عملکرد را داشته اند، مطالعه کنید.

آیا اتریوم(ETH) می تواند به رشد قیمت خود ادامه دهد؟

توجه داشته باشید، یکی از تحلیلگران مشهور در بازار کریپتو با تجزیه و تحلیلی که انجام داده است، پیش بینی کرده که ارز دیجیتال اتریوم(ETH) خودش را برای سودهای بیشتر آماده می کند و قیمت اتریوم می تواند در سال 2024 افزایش قابل توجهی را تجربه کند و به سطوح بالاتری برسد. در واقع بر اساس داده های موجود، احتمال دارد سطح اتریوم بالا رود و معامله گران و تریدرها به سود زیادی دست پیدا کنند. ادامه مطلب را در مقاله آیا اتریوم(ETH) می تواند به رشد قیمت خود ادامه دهد، بخوانید.

چرا تعداد آدرس های شیبا اینو(SHIB) در حال افزایش است؟

توجه داشته باشید که ارز دیجیتال شیبا اینو(SHIB) یکی از محبوب ترین میم کوین ها در بازار کریپتو است که نوسانات قیمتی زیادی دارد و شما می توانید با خرید و فروش این رمز ارز سود زیادی به دست آورید. شیبا اینو در بین 20 رمز ارز برتر بازار کریپتو توانسته توجه میلیون ها سرمایه گذاری و تریدر را به خود جلب کند. در حال حاضر در مجموع 1.366.587 آدرس اتریوم وجود دارد که دارای شیبا یک توکن ERC-20 است. با وجود اطلاع دقیق از تعداد هولدهای شیبا اینو، این تعداد مربوط به تعداد آدرس های هلدینگ است. تعداد هولدرهای شیبا این از جمیعت شهر نشویل بالاتر رفته است. ادامه مطلب را در مقاله چرا تعداد آدرس های شیبا اینو(SHIB) در حال افزایش است، بخوانید.

بهترین بلاک چین های هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری

توجه داشته باشید که مقیاس پذیری شبکه و ظرفیت تراکنش موضوعات رایج در تحلیل فاندامنتال رمز ارزها است. در این زمینه، اشتراک گذاری شروع به تبدیل شدن به یک راه حل محبوب کرد که توسط بلاک چین های امیدوارکننده پیاده سازی شد. به طور کلی، شاردینگ مقیاس پذیری و عملکرد بلاک چین را تبدیل و بهینه می کند. این روش یک بلاک چین را به قطعات کوچک تر و قابل مدیریت تر تقسیم می کند. اخیرا هوش مصنوعی(AI) 3 بلاک چین را برای سرمایه گذاری در سال 2024 معرفی کرده است که این بلاک چین ها عبارت هستند از. ادامه مطلب را در مقاله بهترین بلاک چین های هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری، بخوانید.

چرا نهنگ ها در حال جمع آوری اتریوم هستند؟

توجه داشته باشید که نهنگ های اتریوم مدتی است که خرید خود را شروع کرده اند که نشان دهنده حمایت پایدار آنها از پادشاه آلت کوین ها است. این خرید نهنگ به ویژه در چند هفته گذشته افزایش یافته است. داده های زنجیره ای از Santiment نشان می دهد که بزرگ ترین کیف پول های خصوصی اتریوم در حال حاضر دارای بالاترین رقم 56.25 میلیون اتریوم هستند که 46.8 درصد از کل عرضه ارز دیجیتال در گردش را نشان می دهد. ادامه مطلب را در مقاله چرا نهنگ ها در حال جمع آوری اتریوم هستند، بخوانید.

علت افزایش جستجوی ETF بیت کوین در گوگل

توجه داشته باشید که بحث ها درباره صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس(ETF) در چند هفته گذشته بر محافل گفتگوی سرمایه گذاران رمز ارزها مسلط بوده است. این به دلیل انتظاراتی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می تواند ETFهای خصوصی را که طبق قیمت لحظه ای بیت کوین نمایه می شوند، تایید کند. 10 ژانویه آخرین مهلت مورد انتظار برای تصمیم گیری در سازمان SEC است. تحلیلگران به طور کلی نسبت به نتیجه تایید ETF بیت کوین خوش بین هستند که باعث افزایش صعودی برای بیت کوین شده است. ادامه مطلب را در مقاله علت افزایش جستجوی ETF بیت کوین در گوگل، بخوانید.

از کدام 3 ارز دیجیتال باید در این هفته دوری کنید؟

توجه داشته باشید که یک چارچوب قوی مدیریت ریسک برای هر کسی که به دنبال موفقیت در معاملات ارزهای دیجیتال است، ضروری محسوب می شود. این رویکرد از سرمایه گذاری ها در میان شرایط بازار کریپتو بسیار نوسان و به سرعت در حال تحول محافظت می کند. در این زمینه تریدرها می توانند از استراتژی های مدیریت ریسک متفاوتی استفاده کنند که یکی از روش های مهم آن دوری از برخی از رمز ارزها است. در ادامه 3 ارز دیجیتالی را برای شما معرفی می کنیم که باید از معامله آنها در این هفته جلوگیری کنید. ادامه مطلب را در مقاله از کدام 3 ارز دیجیتال باید در این هفته دوری کنید، بخوانید.

پیش بینی قیمت بیت کوین در آستانه هاوینگ

توجه داشته باشید که با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین، داده های پلتفرم تحقیقاتی و تحلیلی صنعت کریپتو، CryptoRank.io اخیرا نشان داده است که اکثریت قابل توجهی از کاربران آن 89 درصد نسبت به نصف شدن آینده خوش بین هستند، در حالی که 21 درصد نسبت به نصف شدن آینده خوش بین هستند. این احساسات بازتاب روند تاریخی است که در آن هاوینگ های قبلی باعث افزایش صعودی قیمت بیت کوین شده است. ادامه مطلب را در مقاله پیش بینی قیمت بیت کوین در آستانه هاوینگ، بخوانید.

7 ارز مناسب برای خرید با قیمت های پایین کدامند؟

توجه داشته باشید که با وجود رمز ارزهای مختلف، پیدا کردن جواهرات در میان ارزهای دیجیتال با قیمت پایین یکی از سودآورترین استراتژی های سرمایه گذاری است. در ادامه 7 ارز دیجیتال مناسب برای خرید با قیمت پایین را برای شما معرفی می کنیم. ادامه مطلب را در مقاله 7 ارز مناسب برای خرید با قیمت های پایین کدامند، بخوانید.

بررسی پیش بینی سقوط قیمت ریپل

توجه داشته باشید که هولدها و دارندگان ارز دیجیتال ریپل(XRP) ممکن است مجبور شوند با ریزش قیمت بیشتر از توکن کریپتو روبرو شوند، اگر تحلیل اخیر این تحلیلگر ارزهای دیجیتال قابل انجام باشد. این تحلیل نزولی در میان چندین پیش بینی دیگر انجام می شود که روایت های صعودی را برای توکن کریپتو ترسیم کرده اند. طبق پیش بینی انجام شده، ارز ریپل می تواند تا 0.34 دلار کاهش یابد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی پیش بینی سقوط قیمت ریپل، بخوانید.

آیا قیمت اتریوم می تواند تا سطح 2 هزار دلار کاهش یابد؟

توجه داشته باشید، طبق گفته یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو، از آنجایی که اتریوم(ETH) در دو هفته گذشته به 2717 دلار رسید، این رمز ارز کاهش تدریجی را تجربه کرده است که به اوج رسیدن آن به یک منطقه تقاضای کلیدی منجر شده است که می تواند در تعیین مسیر قیمت قریب الوقوع نقش داشته باشد. علی مارتینز نیز یک منطقه تقاضای بحرانی را برای اتریوم مشخص کرده است که بین 2388 تا 2460 دلار است. انعطاف پذیری این سطح حمایت می تواند راه را برای یک مسیر صعودی هموار کند و به ارز اتریوم یک مهلت خوب در برابر فشارهای نزولی دهد. ادامه مطلب را در مقاله آیا قیمت اتریوم می تواند تا سطح 2 هزار دلار کاهش یابد، بخوانید.

آیا ریپل(XRP) می تواند یک جهش 4500 درصدی را تجربه کند؟

توجه داشته باشید، Egrag Crypto که یکی از تحلیلگران مشهور بازار ارز دیجیتال است، بار دیگر پیش بینی خودش را تکرار کرد که ریپل(XRP) به زودی به 27 دلار خواهد رسید. این بار او تحلیلی از چگونگی وقوع آن با استفاده از میانگین متحرک ریپل به عنوان نقطه مرجع ارائه کرد. ایگرگ در یک پست X پیشنهاد کرد که ریپل در حالی که 21 میانگین متحرک نمایی را در بازه زمانی ماهانه تجزیه و تحلیل می کند، می تواند تا 27 دلار افزایش یابد. تحلیلگر درصدهای قیمتی را ارزیابی کرد که وقتی قیمت ریپل در بالای EMA یا روی EMA 21 قرار می گیرد، رخ می دهد. ادامه مطلب را در مقاله آیا ریپل(XRP) می تواند یک جهش 4500 درصدی را تجربه کند، بخوانید.

آیا بیت کوین می تواند در دراز مدت به 500 هزار دلار برسد؟  

توجه داشته باشید که در روز گذشته، ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) با افزایش 0.7 درصدی، قیمت بازار خودش را به بالای 42 هزار دلار رساند. سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتال پیشرو دنیا احتمالا از این افزایش قیمت اخیر تشویق می شوند. بعد از کاهش 20 درصدی قیمت که بعد از تایید بسیار مورد انتظار ETFهای بیت کوین در اوایل ژانویه اتفاق افتاد. ادامه مطلب را در مقاله آیا بیت کوین می تواند در دراز مدت به 500 هزار دلار برسد، بخوانید.

هوش مصنوعی Grok قیمت ADA را چگونه پیش بینی می کند؟

توجه داشته باشید که ما از هوش مصنوعی Grok خواستیم تا محتمل ترین محدوده قیمتی را که ارز کاردانو(ADA) تا پایان سال 2024 معامله می کند، ارائه دهد. با توجه به گفته های هوش مصنوعی Grok، ارز دیجیتال کاردانو باید تا پایان سال 2024 در محدوده 1.20 تا 1.60 دلار خرید و فروش شود. این امر باعث رشد ثابت 130 درصدی تا 207 درصدی از قیمت فعلی کاردانو 0.52 دلار برای هر توکن می شود. ادامه مطلب را در مقاله هوش مصنوعی Grok قیمت ADA را چگونه پیش بینی می کند، بخوانید.

آیا ممکن است قیمت بیت کوین به سطح 30 هزار دلار برسد؟  

توجه داشته باشید که بیت کوین(BTC) بزرگ ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است که در ژانویه بالاتر از محدوده 40 هزار دلار بسته شد که نشان دهنده عملکرد مثبت قیمت است. با این حال، جاستین بنت، تحلیلگر مشهور ارز دیجیتال پیشنهاد می کند که هنوز به کف بیت کوین نرسیده است. تجزیه و تحلیل بنت احتمال کاهش بیشتر قیمت را برجسته می کند، با نمودار تسلط USDT تتر که حرکت های بالقوه نزولی را نشان می دهد. ادامه مطلب را در مقاله آیا ممکن است قیمت بیت کوین به سطح 30 هزار دلار برسد، بخوانید.

پیش بینی قیمت اتریوم(ETH) توسط هوش مصنوعی Grok

توجه داشته باشید که هوش مصنوعی Grok قیمت اتریوم را تا پایان سال 2024 پیش بینی کرده است. طبق پیش بینی های منتشر شده، می توان به آینده اتریوم امیدوار بود. چون اتریوم ممکن است در آینده ای نزدیک یک رشد قابل توجهی را تجربه کرده و به سطوح بالاتری برسد. با توجه به گفته تحلیلگران برتر، بالاترین قیمت اتریوم سطح 6500 دلار و پایین ترین سطح آن می تواند 2500 دلار باشد. ادامه مطلب را در مقاله پیش بینی قیمت اتریوم(ETH) توسط هوش مصنوعی Grok، بخوانید.

کدام ارزها می توانند از 100 دلار به 1000 دلار برسند؟

همانطور که گفته شد، بازار کریپتو شامل رمز ارزهای متعددی است که این ارزها مدام در حال نوسان هستند و شما می توانید با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیاورید. البته به شرطی که بتوانید رمز ارزهای مستعد رشد را شناسایی کرده و بهترین موقعیت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال را تشخیص دهید. در ادامه به معرفی 3 ارز دیجیتال می پردازیم تا قیمت آنها ممکن است از 100 دلار به 1000 دلار برسد. ادامه مطلب را در مقاله کدام ارزها می توانند از 100 دلار به 1000 دلار برسند، بخوانید.

بررسی پیش بینی هوش مصنوعی از قیمت شیبا

از آنجایی که بیشتر دارایی ها در بازار ارزهای دیجیتال وارد هفته جدید می شوند، هنوز در مورد اینکه قیمت هایشان در چه مسیری می تواند حرکت کند، تصمیم گیری نشده است. الگوریتم های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی محتاطانه نسبت به قیمت شیبا اینو(SHIB) تا پایان خوش بین هستند. به طور خاصی، الگوریتم های پیشرفته ای که توسط پلتفرم نظارت بر ارز دیجیتال و سهام CoinCodex به کار گرفته شده اند، افزایش جزئی را برای شیبا اینو پیش بینی می کنند و بر اساس آخرین داده های بازیابی شده توسط فینبولد در 5 فوریه، قیمت آن را در 29 فوریه 2024 تقریبا 0.00000936 دلار مشخص کرده اند. ادامه مطلب را در مقاله بررسی پیش بینی هوش مصنوعی از قیمت شیبا، بخوانید.

چرا ساختار بازار بیت کوین(BTC) تغییر می کند؟

توجه داشته باشید، بیت کوین(BTC) در حال حاضر برای یک صعود پایدار تلاش می کند، چون به دنبال یک دوره نوسان در ابتدای سال به دنبال یک بالاترین رکورد جدید است. بیت کوین هدف خودش را روی مرز 50 هزار دلار قرار داده است و بازیگران بازار بر صندوق قابل معامله در بورس اخیرا تایید شده و نصف شدن آتی به عنوان کاتالیزورهای کلیدی تاکید می کنند. در این زمینه، هانتر هورسلی، مدیر عامل صندوق شاخص ارز دیجیتال Bitwise Invest پیشنهاد کرد که سال 2024 آماده است تا ارزش واقعی بیت کوین را در بازارهای سرمایه معرفی کند. در پست X در 9 فوریه، هورسلی خاطرنشان کرد که ظهور ETFهای بیت کوین به طور قابل توجهی چشم انداز قیمت گذاری بیت کوین را تغییر داده است. ادامه مطلب را در مقاله چرا ساختار بازار بیت کوین(BTC) تغییر می کند، بخوانید.

بررسی سیگنال فروش برای 2 ارز دیجیتال

توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال به سمت اصلاح سقوط کرده است، به طوری که بیشتر دارایی های دیجیتال با قیمت های پایین تر از اوایل این هفته معامله می شوند. با این حال، برخی از رمز ارزها که احتمالا بیش از حد خرید شده اند، عقب مانده اند و هنوز به دنبال آن نیستند که می تواند نشان دهنده سیگنال فروش باشد. علی رغم سناریوی نزولی کوتاه مدت، برخی از پروژه ها حرکت قوی خودشان را حفظ کرده اند که منجر به وضعیت خرید بیش از حد شده است. این می تواند فرصتی برای فروش برای تریدرها ایجاد کند که انتظار دارند این پروژه ها روند کلان را در این هفته دنبال کنند.ادامه مطلب را در مقاله بررسی سیگنال فروش برای 2 ارز دیجیتال، بخوانید.

آیا گاوهای اتریوم می توانند قیمت آن را به 3 هزار دلار برسانند؟

توجه داشته باشید که معامله گران اتریوم(ETH) 3 هزار دلار را هدف خود قرار می دهند، ولی داده های تاریخی چند پرچم قرمز را برای قیمت اتریوم افزایش می دهد. گاوهای اتریوم 3 هزار دلار به عنوان توقف بعدی برای اتریوم درخواست می کنند، ولی آلت کوین در اخرین باری که بالاتر از این سطح معامله شد، 46 درصد اصلاح شد. قیمت اتریوم در 10 روز گذشته روند صعودی داشته است و در این مدت 21.5 درصد افزایش یافته است، چون با سطح 2800 دلار معاشقه می کند. حرکت صعودی در رمز ارزها به جریان قوی به بیت کوین اخیرا راه اندازی شده نسبت داده می شود. ادامه مطلب را در مقاله آیا گاوهای اتریوم می توانند قیمت آن را به 3 هزار دلار برسانند، بخوانید.

بررسی خرید 187 میلیون دلاری نهنگ های اتریوم

توجه داشته باشید که در داده های آن چین به نظر می رسد که یک نهنگ ارز دیجیتال اتریوم(ETH) در فعالیت های انباشتگی قابل توجهی شرکت کرده است که باعث ایجاد علاقه و حدس و گمان در جامعه ارز اتریوم شده است. با توجه به داده های منتشر شده، آدرس نهنگ مورد بحث در سه روز گذشته در مجموع 64501 اتریوم خریداری کرده است که به قیمت های فعلی بازار به مبلغ تقریبا 187 میلیون دلار می رسد. این خرید بزرگ می تواند قیمت اتریوم را در کوتاه مدت افزایش دهد و هولدرهای اتریوم سود به دست آورند. ادامه مطلب را در مقاله بررسی خرید 187 میلیون دلاری نهنگ های اتریوم، بخوانید.

علت بالا رفتن تقاضا بیت کوین از عرضه ماینرها

توجه داشته باشید که با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین، خوش بینی های زیادی در مورد اتفاقی که ممکن است برای قیمت بیت کوین در پی این رویداد بیفتد، وجود دارد. این خوش بینی با پیشرفت اخیر که نشان می دهد چگونه تقاضای بیت کوین بسیار بیشتر از عرضه آن است، افزایش می یابد که می تواند منجر به افزایش قیمت رمز ارزهای پرچم دار تا 237 هزار دلار شود. ادامه مطلب را در مقاله علت بالا رفتن تقاضا بیت کوین از عرضه ماینرها، بخوانید.

بررسی علت خروج 64 میلیون دلاری اتریوم از صرافی ها

توجه داشته باشید که بر اساس داده های Lookonchain یک پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره ای، اتریوم نهنگ ها تقریبا 64.2 میلیون دلار اتریوم(ETH) را از صرافی های بزرگ برداشت کرده اند. این حرکت قابل توجه وجوه همزمان با افزایش قابل توجه قیمت اتریوم است که نشان دهنده افزایش علاقه به دارایی است. حرکت نهنگ های اتریوم نشان دهنده اعتماد است. با توجه به یافته های Lookonchain بسیاری از عرضه اتریوم از کیف پول های صرافی به کیف پول های شخصی منتقل شده است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علت خروج 64 میلیون دلاری اتریوم از صرافی ها، بخوانید.

چرا ارزش بازار استیبل کوین ها افزایش یافته است؟

توجه داشته باشید که ماه فوریه به طور کلی ماه قابل توجهی برای ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو بوده است. ما شاهد بودیم که بیت کوین و اتر دو ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار به نقاط عطفی رسیده اند که از زمان شروع زمستان کریپتو دیده نشده است. همانطور که بسیاری از تحلیلگران و تریدرها اعلام کردند، به نظر می رسد روندصعودی شروع شده است و به نظر می رسد روندی 2 ساله را دنبال می کند که در آن صنعت شروع به بازپس گیری ارتفاعات از دست رفته در سال 2022 کرده است. ادامه مطلب را در مقاله چرا ارزش بازار استیبل کوین ها افزایش یافته است، بخوانید.

احتمال 10 برابر شدن ارز بازار 3 رمزارز

توجه داشته باشید که ارزهای دیجیتال در بازار صعودی به رهبری بیت کوین با بیش از 1.1 تریلیون دلار سرمایه هستند. با چنین حرکت قوی، پروژه های کوچک تر می توانند 10 برابر افزایش ارز بازار را در سال 2024 تجربه کنند. اساسا ارزش بازار با ضرب آخرین قیمت معامله شده یک دارایی در عرضه در گردش آن محاسبه می شود. بنابراین، افزایش قیمت یا عرضه در گردش از طریق تورم می تواند باعث افزایش سرمایه شود. ترکیب هر دو قدرتمند است و باعث افزایش چشمگیر ارزش بازار می شود. ادامه مطلب را در مقاله احتمال 10 برابر شدن ارز بازار 3 رمزارز، بخوانید.

اهمیت افزایش 3 میلیارد دلاری ارز بازار کریپتو

توجه داشته باشید که بازار گاوی رمز ارزها همچنان به جذب سرمایه های تازه از سرمایه گذاران در سراسر دنیا ادامه می دهد و تلاش می کنند تا از این افزایش چشمگیر عبور کنند. در این زمینه علاقه بازار ارز دیجیتال جهانی در روز یکشنبه 47.34 میلیارد دلار به بالاترین حد خود رسید. با توجه به گزارش های Coinalyze در حال حاضر بازار مشتقات دارای 44.56 میلیارد دلار قراردادهای بازرگانی است. اینها می توانند از موقعیت های خرید یا فروش کوتاه باشند که باعث ایجاد استخرهای نقدینگی و افزایش نوسان می شود. ادامه مطلب را در مقاله اهمیت افزایش 3 میلیارد دلاری ارز بازار کریپتو، بخوانید.

آیا قیمت اتریوم(ETH) می تواند تا 4 هزار دلار رشد کند؟

توجه داشته باشید که هدف قیمت اتریوم(ETH)بالاتر است. قیمت اتریوم مانند بیت کوین رالی خودش را به بالای سطح 3750 دلار رساند. بیت کوین نتوانست سود خودش را به بالای منطقه 69200 دلار افزایش دهد، ولی اتریوم سطح 3850 دلار را به سمت بالا شکست. اتریوم اخیرا مرحله تثبیت قیمت را شروع کرده است. یک عقب نشینی به زیر سطح 3800 دلار وجود داشت. این قیمت سطح 23.6 درصدی فیب اصلاحی موج اخیر را از 3211 دلار به پایین 3880 دلار آزمایش کرد. ادامه مطلب را در مقاله آیا قیمت اتریوم(ETH) می تواند تا 4 هزار دلار رشد کند، بخوانید.

آیا قیمت ریپل(XRP) می تواند به 14.6 دلار برسد؟

توجه داشته باشید که قیمت ریپل(XRP) در حال حاضر توانسته است خودش را بالاتر از سطح روانی 0.6 دلار قرار دهد، چون کل بازار کریپتو در ماه گذشته در حال حرکت صعودی بود. Dark Defender تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال قیمت جالبی را برای ریپل پیش بینی کرده است و فاش می کند که اگر ارز ریپل به بالاترین حد خود برسد، این ارز می تواند به 14.6 دلار برسد. این تحلیلپر از مسیر قیمت ریپل بر اساس عملکرد گذشته آن در برابر بیت کوین در جفت ارز XRP/BTC است. ادامه مطلب را در مقاله آیا قیمت ریپل(XRP) می تواند به 14.6 دلار برسد، بخوانید.

بررسی علل رسیدن قیمت اتریوم به 4 هزار دلار

توجه داشته باشید که بر اساس داده های CoinMarketCap اتریوم از قیمت 3800 دلار در 8 مارس افزایش بیش از 4 درصدی را در 24 ساعت گذشته و 74 درصدی از سال گذشته، به قیمت 4 هزار دلار در صرافی بیت استمپ در 27 ماه گذشته رسیده است. به نظر می رسد عملکرد قیمت اتریوم با بروزرسانی آتی Dencun اتریوم و تایید احتمالی صندوق قابل معامله در بورس اتر توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده افزایش یافته است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علل رسیدن قیمت اتریوم به 4 هزار دلار، بخوانید.

پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال 2024 توسط AI

توجه داشته باشید که آنتروپیک اخیرا از مدل هوش مصنوعی جدید خود یعنی Claude Opus رونمایی کرده است. در همین حال، سرمایه گذاران بیت کوین مشتاقانه به دنبال اطلاعاتی در مورد قیمت رمز ارزهای پیشرو برای پایان سال 2024 هستند. در این زمینه، فینبولد به Claude Opus دسترسی پیدا کرد و هوش مصنوعی برتر را بر آن داشت تا قیمت بیت کوین را تا پایان سال پیش بینی کند. ادامه مطلب را در مقاله پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال 2024 توسط AI، بخوانید.

بررسی بیت کوین و انویدیا برای سرمایه گذاری در سال 2024

توجه داشته باشید که بیت کوین و انویدیا با عملکرد خیره کننده در سال 2024 پیشتاز بازار ارزهای دیجیتال و سهام بوده اند. با این حال، سرمایه گذاران ممکن است تعجب کنند که کدام یک سرمایه گذاری بهتر از سال تا به امروز داشته است. جالب است که عملکرد قابل توجه این دو دارایی مجزا نیستند. ارزهای دیجیتال، کالاها و سهام در سال 2024 به بالاترین حد خود رسیدند که به سمت یک اقتصاد خوش بینانه تر اشاره می کند. ادامه مطلب را در مقاله بررسی بیت کوین و انویدیا برای سرمایه گذاری در سال 2024، بخوانید.

علت افزایش دارندگان کوتاه مدت اتریوم

توجه داشته باشید که ارز دیجیتال اتریوم(ETH) اخیرا عملکرد خوبی از خود نشان داده است و سرمایه گذاران را هم هیجان زده و هم محتاط کرده است. دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا با ارزش بازار نزدیک به 480 میلیارد دلار، اخیرا برای اولین بار از دسامبر 2021 از مرز 4 هزار دلار فراتر رفت و موجی از پیش بینی های صعودی را برانگیخت. ولی ایا این یک تجدید حیات واقعی است یا ما شاهد یک گذر موقت قبل از یک اصلاح بالقوه هستیم؟ ادامه مطلب را در مقاله علت افزایش دارندگان کوتاه مدت اتریوم، بخوانید.

بررسی قیمت ریپل تا پایان سال 2024

توجه داشته باشید که ارز ریپل(XRP) بعد از دومین فروش ریپل در ماه مارس، با فروش 240 میلیون توکن به شدت به سود هفته گذشته بازگشت. بنابراین، فینبولد به Claude 3 Opus روی آورد و به دنبال بینشی در مورد قیمت ریپل و انتظارات بعدی بود. جالب اینجاست که آنتروپیک اخیرا از این پلتفرم هوش مصنوعی رونمایی کرده است، مدل هوش مصنوعی جدید آن ابزاری برتر است. در این میان ریپل در میان 10 ارز دیجیتال برتر بازار قرار گرفته است که بر ارائه راه حل های پرداخت ارز دیجیتال متمرکز شده است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی قیمت ریپل تا پایان سال 2024، بخوانید.

بررسی علل افزایش حجم معاملات ریپل

توجه داشته باشید که ارز دیجیتال ریپل(XRP) علیرغم عملکرد ضعیف خود در بازار صعودی مداوم، همچنان به قدرت خود ادامه می دهد. جالب اینجاست که کریپتو هفته گذشته شاهد افزایش فعالیت بود و حجم معاملات پشت سر هم افزایش یافت. به ویژه حجم معاملات اخیرا بیش از 80 درصد افزایش یافته است. با این حال، افزایش فعالیت و حجم معاملات لزوما به رشد مداوم قیمت تبدیل نشده است، چون ریپل در حال حاضر 13 درصد از سطح قیمت 0.74 دلار در روز دوشنبه اصلاح شده است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علل افزایش حجم معاملات ریپل، بخوانید.

بررسی خرید سنگین نهنگ دوج کوین

به بزرگ ترین موجودات در اقیانوس ها، نهنگ گفته می شود. در بازار ارزهای دیجیتال نیز نهنگ به سرمایه گذاران و معامله گران بزرگی اشاره می کند که تعداد زیادی ارز دیجیتال در اختیار دارند. نهنگ ها سرمایه گذارانی هستند که سرمایه زیادی را به ارزهای دیجیتال مستعد رشد اختصاص می دهند. دوج کوین(DOGE) یکی از رمز ارزهای پرنوسانی است که توانسته توجه بسیاری از نهنگ های بازار را به سمت خود جلب کند. در حال حاضر نهنگ ها مقدار زیادی دوج کوین در اختیار دارند که با خرید و فروش دوج کوین، قیمت این ارز را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر قصد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را دارید، دوج کوین گزینه خوبی محسوب می شود. ادامه مطلب را در مقاله بررسی خرید سنگین نهنگ دوج کوین، بخوانید.

آیا سولانا(SOL) می تواند به سطح 250 دلار برسد؟

توجه داشته باشید که ارز دیجیتال سولانا(SOL) با جهش بیش از 9 درصدی در 24 ساعت گذشته احیای قابل توجهی را در شتاب صعودی خود تجربه کرده است. این عملکرد قابل توجه از نظر ارزش بازار از 10 ارز دیجیتال برتر پیشی گرفته است. آخرین افزایش قیمت سولانا به آن اجازه داده است تا از سطح مقاومت خود در نمودار روزانه در 184 دلار فراتر رود. مانع باقی مانده 201 دلار اکنون به عنوان آخرین مانع برای جلوگیری از سود بیشتر برای ارز دیجیتال است. با این حال، کارشناسان صنعت و تحلیلگران ارزهای دیجیتال پیشنهاد می کنند که اقدام قیمت سولانا نشان دهنده ادامه قابل توجه به سمت بالاترین رکورد قبلی آن یعنی 259 دلار است که در جریان صعودی بازار در نوامبر 2021 به دست آمده است. ادامه مطلب را در مقاله آیا سولانا(SOL) می تواند به سطح 250 دلار برسد، بخوانید.

بررسی احتمال صعود دوباره اتریوم

توجه داشته باشید که قیمت اتریوم(ETH) در روند صعودی باقی می ماند. قیمت اتریوم افزایش دیگری را در بالای منطقه مقاومت 3500 دلاری شروع کرد. گاوهای اتریوم توانستند قیمت را مانند بیت کوین در منطقه مثبت به بالای سطح 3580 دلار برسانند. اتریوم به بالای منطقه مقاومت 3650 دلاری صعود کرد. قبل از اینکه قیمت اصلاحات نزولی را شروع کند، بالاترین قیمت در 3680 دلار تشکیل شد. کاهش جزئی زیر سطح 3600 دلار وجود داشت. قیمت به زیر سطح 23.6 درصد فیب اصلاحی حرکت صعودی از 3302 دلار کاهش یافت. ادامه مطلب را در مقاله بررسی احتمال صعود دوباره اتریوم، بخوانید.

چرا جستجوی شیبا در گوگل صعودی است؟

توجه داشته باشید که شیبا اینو با تجمع SHIB به رتبه دوم در جستجوهای کریپتو صعود کرد. جامعه همیشه پر جنب و جوش شیبا اینو یکبار دیگر در حال رشد است، چون شیبا اینو با پیشی گرفتن از دارایی های ارز دیجیتال برتر در بازار، به عنوان دومین دارایی دیجیتال پرطرفدار در کل قاره اروپا شناخته می شود و موقعیت خود را در چشم انداز کریپتو حفظ می کند. شیبا اینو اروپا را با طوفان می برد. ادامه مطلب را در مقاله چرا جستجوی شیبا در گوگل صعودی است، بخوانید.

پیش بینی قیمت شیبا اینو(SHIB) توسط الگوریتم یادگیری ماشین

توجه داشته باشید که با گذراندن بخش بزرگ ترین از بازار رمز ارزها در یک دوره صعودی، بسیاری از دارایی های آن نزدیک به بالاترین حد خود ATH معامله می شوند. شیبا اینو نیز قدرت خودش را نشان داده است و یادگیری ماشین و هوش مصنوعی الگوریتم ها پیشرفت های زیادی را در آینده نزدیک پیش بینی می کنند. همانطور که رخ داد، شیبا اینو توانسته است قیمت خود را نزدیک به 180 درصد از نوبت سال افزایش دهد که بیشتر آن در ماه گذشته رخ داد که طی آن 35 درصد پیشرفت چشمگیری داشته است، اگرچه اقدامات اخیر قیمت آن نشانه هایی از کاهش را نشان می دهد. ادامه مطلب را در مقاله پیش بینی قیمت شیبا اینو(SHIB) توسط الگوریتم یادگیری ماشین، بخوانید.

آیا اتریوم(ETH) دوباره وارد روند صعودی شده است؟

توجه داشته باشید که قیمت اتریوم(ETH) در بازه زمانی ساعتی زیر سطح 3500 دلار در منطقه نزولی باقی ماند. اتریوم کاهش خود را مانند بیت کوین به زیر سطح حمایت 3320 دلار افزایش داد. حتی به زیر 3200 دلار هم رسید. پایین ترین قیمت در 3215 دلار تشکیل شد و قیمت اکنون در حال تلاش برای بیرون آمدن از این روند نزولی است. ارز اتریوم اکنون زیر 3400 دلار معامله می شود. مقاومت مهم نزدیک به سطح 3320 دلار است. همچنینیک خط روند نزولی اصلی با مقاومت نزدیک به 3320 دلار در نمودار ساعتی اتریوم در حال شکل گیری است. اولین مقاومت اصلی نزدیک به سطح 3350 دلار است. ادامه مطلب را در مقاله آیا اتریوم(ETH) دوباره وارد روند صعودی شده است، بخوانید.

علت خروج سنگین دوج کوین توسط نهنگ ها

توجه داشته باشید که داده های زنجیره ای نشان می دهد که یک نهنگ دوج کوین امروز برداشت زیادی از صرافی بایننس انجام داده است که ممکن است برای قیمت میم کوین صعودی باشد. در روز گذشته مقدار زیادی از دوج کوین از پلتفرم بایننس خارج شده است. طبق داده های سرویس ردیاب تراکنش های ارز دیجیتال Whale Alert، انتقال بزرگی در شبکه دوج کوین در روز گذشته مشاهده شده است. ادامه مطلب را در مقاله علت خروج سنگین دوج کوین توسط نهنگ ها، بخوانید.

چرا مدیر عامل فانتوم از سولانا(SOL) حمایت می کند؟

توجه داشته باشید که آندره کرونژ، خالق فانتوم حمایت خود را از شبکه سولانا(SOL) در میان شکست های اخیر تراکنش در شبکه نشان داده است. کرونژ یکی از تاثیرگذارترین رهبران فکری در امور مالی غیرمتمرکز در نظر گرفته می شود. طبق پست در پلتفرم اجتماعی X توسط یکی از بنیانگذاران، برخی از منتقدان ازدحام مداوم را نقص سولانا می دانند، با این حال این از رشد سریع اکوسیستم ناشی می شود که تقاضا برای فضای بلوک را افزایش داده است. کرونژ اظهار داشت که مسائل مربوط به عملکرد چالش های فنی هستند، نه نقص مکانیزم اجماع. ادامه مطلب را در مقاله چرا مدیر عامل فانتوم از سولانا(SOL) حمایت می کند، بخوانید.

بررسی تاثیر بیدار شدن نهنگ اتریوم بر قیمت اتریوم

توجه داشته باشید که بازار اتریوم(ETH) بعد از آنکه یک نهنگ برای مدت طولانی خفته بود، دوباره بیدار شد و مقدار قابل توجهی ارز اتریوم(ETH) را به صرافی ارز دیجیتال کراکن منتقل کرد و سروصدای زیادی به پا می کند. این حرکت باعث گمانه زنی ها در مورد کاهش احتمالی قیمت شده است، ولی روند گسترده تر بازار تصویر پیچیده تری را نشان می دهد. شرکت تحلیل آنچین Spot OnChain فاش کرده است که سرمایه گذار که در عرضه اولیه سکه اتریوم در سال 2014 شرکت کرده است، اخیرا 1069 ETH به ارزش تقریبی 3.56 میلیون دلار را به کراکن واریز کرده است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی تاثیر بیدار شدن نهنگ اتریوم بر قیمت اتریوم، بخوانید.

چرا قیمت سولانا(SOL) در حال افزایش است؟

توجه داشته باشید که یک تحلیلگر ارز دیجیتال که به شکل کاملا دقیق پایین ترین سطح بازار را در سال 2018 پیش بینی کرده بود، اکنون روی ارز سولانا تمرکز کرده است و پایین ترین قیمت این ارز دیجیتال را پیش بینی کرده و هدف بعدی آن را بعد از رسیدن به آن شناسایی می کند. سولانا می تواند به بالای 200 دلار برسد و دارندگان و هولدرهای آن سود زیادی به دست بیاورند. ادامه مطلب را در مقاله چرا قیمت سولانا(SOL) در حال افزایش است، بخوانید.

سخن آخر

در این مطلب با عنوان " سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن" با زیر و بم سرمایه‌ گذاری ارزهای دیجیتال آشنا شدین. فعالیت در بازار کریپتوکارنسی بیش از هر چیز به شناخت کامل از بازار و انواع ارزهای دیجیتال نیاز داره و برای اینکه بتوان در این بازار به سود مناسبی دست پیدا کرد، باید سنجیده و با دانش کامل وارد معاملات رمزارزها  شد. امیدواریم مطالب گفته شده درباره ی چگونگی سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال مفید فایده واقع بشه. موفق و پرسود باشید.


نظرات کاربران در مورد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن

  1. میثم (1401/05/26)

    با سلام و خسته نباشید خدمت آکادمی ارز سنج سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهترین گزینه برای کسانی است که در این زمینه اطلاعات کافی دارند بهتون پیشنهاد میکنم از دوره های رایگان یا دوره جامع ارز دیجیتال ارز سنج نهایت استفاده را ببرید . سپاس از مقاله مفدتون

  1. محمدی (1401/05/30)

    سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال کاری سود ده هست اما به شرطی که درست و اصولی آموزش دیده باشین.

  1. meysam1 (1401/06/13)

    با سلام و خدا قوت سرمایه گذاری در بازار کریپتو کارنسی ها میتونه برای آینده شما یه سرمایه گذاری خوبی باش ولی به شرطی که قبلش در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. سپاس از آکادمی ارز سنج که مطالب مفید ارایه میدن

  1. داریوش (1401/08/29)

    الان بنظرم سرمایه گذاری و مخصوصا سرمایه گذاری بلند مدت کار درستی نیست . نوسان بگیری خیلی بهتره

  1. مهدوی (1401/09/02)

    دوستان سعی کنین همه سرمایه تون رو وارد بازار ارز دیجیتال نکنین و حواس تون به بقیه بازارها هم باشه

  1. قربانی (1402/03/07)

    بهترین روش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

  1. زر زاده (1402/03/09)

    فعلا باید نگاه به بازار ارزهای دیجیتال بلند مدت باشه

در مورد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن نظر دهید
سوال امنیتی :6 + 68 = ?