استخراج نقدینگی(Liquidity Mining) چیست؟

  • 20:07 1403-07-30
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 استخراج نقدینگی یا Liquidity Mining؛ یکی از مفاهیم نسبتا جدید در دنیای ارزهای دیجیتال! این روش نسبتا جدید به اکوسیستم دیفای امکان داده تا در سال 2020 تقریبا 10 برابر بزرگ تر بشه و این رشد تصاعدی در آینده هم ادامه پیدا می کنه. ولی استخراج نقدینگی چیست؟ استخراج نقدینگی چه مزایایی به همراه داره؟ استخراج نقدینگی به عنوان یه انگیزه و جذابیت عمده برای تعداد زیادی از سرمایه گذاران در نظر گرفته میشه. استخراج نقدینگی که شامل استیک کردن دارایی در پروتکل های دیفای و دریافت توکن بومی اون پلتفرم به عنوان پاداش میشه، یکی از روش های کسب درآمد دیفای هست که مورد توجه خیلی از کاربران این فضا قرار گرفته.

جالب اینجاست که بدونین استخراج نقدینگی یه محرک مهم برای افرادی هست که سرمایه های راکدی دارند و به خرید ارزهای دیجیتال هم علاقه دارن. این مفهوم در ابتدا توسط صرافی Idex ارائه شد و سپس توسط سایر پروتکل ها ارتقا پیدا کرد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استخراج نقدینگی چیست؟ اطلاعاتی در مورد استخراج نقدینگی یا Liquifity Mining به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج نقدینگی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این مفهوم آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال

استخراج نقدینگی چیست؟

استخراج نقدینگی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استخراج نقدینگی یا Liquidity Mining رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که استخراج نقدینگی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استخراج نقدینگی به عنوان یه مشوق و موضوعی جذاب برای خیلی از سرمایه گذاران هست. این مفهوم در سال 2017 توسط صرافی IDEX معرفی شد و سپس در سال 2019 توط پروتکل های سینتتیکس و چین لینک بهبود پیدا کرد و اصلاح شد و بعد از محبوب شدن پروتکل های کامپوند و یونی سواپ در ماه ژوئن 2020 با همه توان خودش مورد استفاده قرار گرفت.

جالب اینجاست که بدونین استخراج نقدینگی نوعی محرک مهم برای افرادی هست که سرمایه های راکدی دارن و به خرید ارزهای دیجیتال هم علاقه زیادی دارن. این مفهوم در ابتدا توسط صرافی IDEX ارائه شد و سپس توسط سایر پروتکل ها ارتقا پیدا کرد. استخراح نقدینگی نقش مهمی در گسترش دیفای داشت و باعث افزایش حجم معاملات شد. همچنین استخر نقدینگی استاندارد جدیدی برای معامله کارآمد دارایی ها ارائه میده و همزمان به سرمایه گذاران این امکان رو میده تا از دارایی های خودشون سود به دست بیارن. استخرهای نقدینگی دیفای امروزه خیلی مورد توجه قرار گرفتن و افراد زیادی در فکر پیوستن به این استخرها هستن. پیوستن به این استخرها نیازمند دانش و مهارت هست و نمیشه بدون مطالعه و کسب اطلاعات لازم وارد این حوزه شد.

مقاله پیشنهادی: استخر نقدینگی چیست؟

مزایای استخراج نقدینگی چیست؟

مزایای استخراج نقدینگی چیست؟

همونطور که گفتیم، استخراج نقدینگی زمانی اتفاق می افته که کاربران یه پروتکل خاص در حوزه دیفای به دلیل همکاری با اون پروتکل، با توکن اختصاصی اون پروتکل پاداش به دست بیارن. این پدیده در واقه پروسه سپرده گذاری یا وام دهی یه دارایی خاص با هدف ارائه نقدینگی به استخرهای سرمایه محصول و کسب سود بعد از اون هست. استخراج نقدینگی قابلیت ها و مزیت های زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استخراج نقدینگی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    یکی از قابلیت ها و مزایای استخراج نقدینگی، بهبود کلی نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال هست. نقدینگی منابع مالی جزو عناصر حیاتی نقدینگی کل سیستم اقتصادی هست. برخلاف صنایع مرسوم، حوزه دیفای یه استخر سرمایه خودساخته نداره که وجود نقدینگی رو تضمین کنه.

•    یکی دیگه از مزایای استخراج نقدینگی، پیشرفت پروسه کشف قیمت هست. به دلیل توسعه سریع و گسترده فناوری بلاک چین، پروژه های زیادی راه اندازی شدن که استخراج نقدینگی می تونه اون ها رو در یه بعد متحد کنه. این فناوری می تونه به تناوب ارزش معاملات سرعت بده و در نتیجه کشف قیمت برای هر دارایی رو بهتر و سریع تر انجام میده.

•    یکی دیگه از قابلیت ها و مزایای استخراج نقدینگی، استراتژی موثرتر هست. استخراج نقدینگی در جذب پوشش خبری و آگاهی بیشتر در مورد یه محصول خاص، خیلی کاربردی و مفید هست. البته کل کارزار تبلیغاتی باید به دقت مدیریت بشه تا مطمئن بشن که بودجه به دست اومده از استخراج نقدینگی فقط برای این هدف هزینه نشه.

•    یکی دیگه از قابلیت ها و مزایای استخراج نقدینگی، توزیع گسترده و عادلانه تر ارزهای دیجیتال هست. به عبارت دیگه، معامله گران خرد و نهادهای سرمایه گذاری فرصت برابری در تصاحب توکن های اختصاصی یه پروتکل خاص رو دارن.

روش انجام استخراج نقدینگی

روش انجام استخراج نقدینگی

استخراج نقدینگی یکی ازروش های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال هست که نیازی به انجام تراکنش های ارزی و خرید و فروش دارایی نداره. یکی دیگه از مفاهیمی که در کنار استخراج نقدینگی قابل ذکر هست، مفهوم ییلد فارمینیگ هست. طبق این مکانیسم شما می تونین در استخرهای نقدینگی تامین نقدینگی سرمایه گذاری کنین و سود زیادی به دست بیارین. استخراج نقدینگی یکی از مکانیسم های حوزه دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز هست که مزایا و قابلیت های زیادی به همراه داره. همین موضوع هم باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره و مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار بگیره.

مقاله پیشنهادی: ییلد فارمینگ Yield Farming ارز دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:
ما سعی کردیم در مقاله استخراج نقدینگی چیست؟ اطلاعاتی در مورد استخراج نقدینگی یا Liquifity Mining به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج نقدینگی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این مفهوم آشنا بشین. همونطور که گفتیم، استخراج نقدینگی یکی از مفاهیم موجود در حوزه دیفای یا DeFi هست که قابلیت ها و مزایای زیادی به همراه داره. استخراج نقدینگی از توانایی رو داره تا کوین های یه ارز دیجیتال رو به صورت عادلانه تری در استخرها توزیع کنه تا ماینینگ ارز دیجیتال به راحتی انجام بشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استخراج نقدینگی(Liquidity Mining) چیست؟

در مورد استخراج نقدینگی(Liquidity Mining) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7 + 81 = ?