الگوی قیمتی قلاب(Hook Pattern) چیست؟

  • 16:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی قیمتی قلاب(Hook Pattern)؛ یکی از الگوهای گمنام، ولی در عین حال مهم و پرتکرار در نمودار قیمتی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این الگوی قیمتی به دست بیارین؟ اصلا می دونین الگوی قلاب در تحلیل تکنیکال چیست؟ الگوی قلاب صعودی چه ویژگی هایی داره؟ نحوه تشخیص الگوی قلاب روی نمودار چجوریه؟ چجوری میشه با استفاده از الگوی قلاب قیمت ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین رو پیش بینی کرد؟

الگوهای زیادی در دوره تحلیل تکنیکال وجود دارن که شناخت اون ها می تونه کمک زیادی به تجزیه و تحلیل رمزارزها و در نتیجه معاملات پرسود کنند. باید بدونین که علم تکنیکال توسط نمودارهای قیمتی به تریدر میگه چه زمانی موقعیت مناسب برای ورود به بازار هست. البته موضوع اصلی مقاله ما بحث درباره تحلیل تکنیکال نیست، بلکه ما سعی می کنیم در مقاله الگوی قیمتی قلاب چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوی قلاب یا Hook Pattern به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های الگوی قلاب بپردازیم و نحوه تشخیص الگوی قلاب در نمودار قیمت رو به شما یاد بدیم.

الگوی قلاب چیست؟

الگوی قلاب چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوی قلاب چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی قلاب در تحلیل تکنیکال یا Hook Pattern نوعی الگوی ادامه دهنده بر روی نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال هست که از ترکیب چند کندل استیک به وجود اومده و از نظر ظاهری شبیه حرف انگلیسی J هست. الگوی قلاب در واقع پولبکی هست که کف اون شکل گردی داره و در آخر باعث بالا رفتن دوباره قیمت میشه. شما می تونین با شناسایی این الگو بر روی نمودار قیمت، معاملات پرسودی انجام بدین.

جالب اینجاست که بدونین الگوی قلاب یا Hook Pattern یکی از الگوهای شاید کم طرفدار بازار رمزارزهاست که ظاهری شبیه با الگوی پرچم و همچنین شبیه الگوی مثلث متقارن صعودی یا نزولی داره. در الگوی قلاب نمودار به صورت مرتب سقف و کف های کوچیک تر از صقف و کف قبلی خودش تشکیل میده و به یه نقطه همگرا میشه. این روند تا وقتی که سقف و کف به همدیگه نزدیک بشن ادامه پیدا می کنه. در نهایت خط مقاومت یا خط حمایت تشکیل شده در جهت ادامه روند قیمت رمزارزها شکسته میشه.

مقاله پیشنهادی: الگوی چکش Hammer در تحلیل تکنیکال چیست؟

انواع الگوی قلاب در تحلیل تکنیکال کدامند؟

انواع الگوی قلاب در تحلیل تکنیکال کدامند؟

همونطور که گفتیم، الگوی قیمتی قلاب یا Hook Pattern نوعی الگوی ادامه دهنده هست که دوره ای از ادغام توسط شکست حاصل از اون در تحلیل تکنیکال دنبال میشه. بیشتر تریدرها از قلاب ها در کنار با سایر اشکال آنالیز فنی استفاده می کنند که به عنوان تایید عمل کنه. الگوی قلاب در تحلیل تکنیکال به دو صورت صعودی و نزولی وجود دارن. در ادامه به بررسی انواع الگوی قلاب در تحلیل تکنیکال بپردازیم.

•    الگوی قلاب نزولی

یکی از انواع الگوی قلاب در تحلیل تکنیکال، الگوی قلاب نزولی یا Bearish J-Hook) هست. بهتره بدونین در الگوی قلاب نزولی برخلاف الگوی قلاب صعودی که در یه روند افزایشی هستیم، قیمت یه دارایی بعد از یه سقوط قابل توجه پولبکی رو به سمت بالا میزنه و سپس دوباره به حرکت نزولی خودش ادامه میده. این سیگنال هم نشون دهنده ادامه روند هست و به کمک اون میشه معاملات فروش یا شورت(Short) باز کرده و از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال مختلف هم سود زیادی به دست آورد.

•    الگوی قلاب صعودی

یکی دیگه از انواع الگوی قلاب در تحلیل تکنیکال، الگوی قلاب صعودی هست. الگوی قلاب معمولا با یه حرکت صعودی قدرتمند شروع میشه که سودآوری بیش از حد انتظاری رو در زمان کوتاه به همراه داشته. این حرکت صعودی قوی با یه پولبک همراه هست که به دلیل فروش برخی افراد و برداشت سود تشکیل میشه. در ادامه هم قدرت این پولبک رفته رفته کاهش پیدا می کنه و قیمت دوباره به حرکت صعودی خودش ادامه میده.

مقاله پیشنهادی: آموزش الگوی مثلث در بازار ارز دیجیتال

نحوه تشخیص الگوی قلاب روی نمودار

نحوه تشخیص الگوی قلاب روی نمودار

حائز اهمیت هست که بدونین برای تشخیص الگوی قلاب(Hook Pattern) باید یه روند صعودی یا نزولی رو بر روی نمودار شناسایی کرد که دچار اصلاح موقت شده. سپس اگه قیمت ارز دیجیتال بعد از اصلاح به روند صعودی یا نزولی خودش ادامه بده، الگوی قلاب شکل می گیره. تشخیص الگوی قلاب از اونجایی که شبیه حرف انگلیسی J هست، کار زیاد سختی نیست. بهترین روش برای شناسایی الگوی قلاب تشخیص روند صعودی روی نمودار قیمت یه دارایی هست که با اصلاح موقت روبرو شده و احتمال داره تبدیل به الگوی قلاب J-Hook بشه. کندل استیک های ثبت شده در اصلاح حرکت صعودی معمولا کف های یکسانی دارن و قیمت در نهایت دوباره به سمت بالا حرکت کرده و سقف حرکت صعودی قبلی رو میشکنه. در این شکست میشه وارد معامله شد و با ادامه حرکت صعودی همراه بود.

ویژگی های الگوی قلاب

به صورت کلی الگوی قلاب یا Hook Pattern دارای ویژگی هایی هست که در بخش های مختلف این مقاله درباره هر کدوم از اون ها توضیحاتی واستون ارائه کردین. همچنین این ویژگی ها رو میشه در الگوی قیمتی مثلث هم مشاهده کرد. این ویژگی ها عبارت هستن از:

•    الگوی ادامه دهنده.
•    نوعی زیرمجموعه از الگوهای مثلث.
•    حجم پایین معاملات در زمان ادغام الگو.
•    افزایش حجم معاملات چشمگیر در زمان شکست خطوط حمایت و مقاومت.
•    زمان تشکیل الگوی قلاب از یه هفته تا 3 هفته.
•    یکی از الگوهای میان مدتی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی قیمتی قلاب چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوی قلاب یا Hook Pattern به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های الگوی قلاب بپردازیم و نحوه تشخیص الگوی قلاب در نمودار قیمت رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، الگوی قلاب در تحلیل تکنیکال یا Hook Pattern نوعی الگوی ادامه دهنده بر روی نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال هست که از ترکیب چند کندل استیک به وجود اومده و از نظر ظاهری شبیه حرف انگلیسی J هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی قیمتی قلاب(Hook Pattern) چیست؟

در مورد الگوی قیمتی قلاب(Hook Pattern) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3 + 83 = ?