بیت لایسنس(BitLicense) چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 13:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیت لایسنس(BitLicense)؛ مجوز تجاری واسه انجام فعالیت های مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین بیت لایسنس چیست؟ رابطه آن با قیمت بیت کوین چیست؟ بیت لایسنس چه کاربردی داره؟ قانون گذاری در ارزهای دیجیتال چه لزومی داره؟ نکات مهم در بیت لایسنس کدامند؟ چجوری میشه از جرایم ارزهای دیجیتال جلوگیری کرد؟

از زمان راه اندازی بیت لایسنس در سال 2015 میلادی به وسیله مجموعه خدمات مالی آمریکا تا الان، بیت لایسنس محلی واسه گفتگو و قانون گذاری های مختلف درباره کسب و کارهای مرتبط با رمز ارزها بوده. بیشتر کارشناسان بازارهای مالی به بیت لایسنس به چشم شاخصی که معیارهای منطقی رو واسه کم کردن خطرات و ریسک های مرتبط با انتقال و نگهداری ارزهای رمزنگاری شده یا سایر دارایی های مالی ارائه میده، نگاه می کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بیت لایسنس یا BitLicense بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در بیت لایسنس بپردازیم و کاربردهای بیت لایسنس رو مورد بررسی قرار بدیم.

بیت لایسنس چیست؟

بیت لایسنس چیست؟

آیا می دونین بیت لایسنس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بیت لایسنس یا BitLicense مجوزی واسه قانون گذاری در زمینه رمز ارزها با هدف کاهش مشکلات و ریسک های انتقال و سپرده گذاری ارزهای رمزنگاری شده هست. همچنین بیت لایسنس تونسته میزان کلاهبرداری در صرافی های بازار رمز ارزها رو کاهش بده. علاوه بر این، با تمرکززدایی که به وجود میاره، از دخالت دولت ها و خدشه دار شدن امنیت سرمایه گذاران جلوگیری می کنه. بیت لایسنس در حقیقت قسمت مهمی از سعی و تلاش بیشتر کارشناسان قانون گذاری به منظور تنظیم مقررات در بازار ارزهای دیجیتال هست.

جالب اینجاست که بدونین بیت لایسنس(BitLicense) تعداد زیادی از فرایندهای نظراتی روی تراکنش های ارز دیجیتال مثل خدمات مبادله ای، انتقال رمز ارزها، استیک کردن و کنترل دارایی های رمزنگاری شده رو شامل میشه. بیت لایسنس حاصل سعی و تلاش قانون گذاران جهانی واسه اصولی و امن کردن تراکنش ها و معاملات در بازار ارزهای دیجیتال و قرار دادن فعالیت های این بازار در چهارچوبی مشخص هست. توجه داشته باشین که مجوز بیت لایسنس با گذشت زمان به وسیله سایر دولت ها ایجاد و اجرا شد.

مقاله پیشنهادی: 7 راه حفظ امنیت ارز های دیجیتال

بررسی نکات مهم در بیت لایسنس

بررسی نکات مهم در بیت لایسنس

همونطور که گفتیم، بیت لایسنس از زمان پیدایش تا الان، محل بحث و تردید درباره قانون گذاری ارزهای دیجیتال هست. برخی از افراد بیت لایسنس رو ناظری می دونن که فاکتورهای منطقی واسه کاهش ریسک های مرتبط با انتقال و نگهداری رمز ارزها ارائه میده. بیت لایسنس مفهومی هست که تریدرها و معامله گران زیادی بهش اهمیت قائل هستن. در ادامه برخی از نکات مهم در بیت لایسنس رو بررسی می کنیم:

•    مراقبت از دارایی های کاربران

یکی از نکات مهم در بیت لایسنس این هست که از دارایی های کاربران محافظت می کنه. به منظور مراقبت از ارزهای دیجیتال کاربران، گیرنده لایسنس(License) باید یه حساب مورد اعتماد مبتنی بر دلار آمریکا رو به مبلغی که به وسیله دپارتمان مشخص میشه، باز کنه. اگه دارنده بیت لایسنس رمز ارزهای کاربران رو نگهداری کنه، بیت لایسنس باید از نوع و میزان اون ها مطلع باشه.

•    ملزومات سرمایه

یکی دیگه از نکات مهم در بیت لایسنس، ملزومات سرمایه هست. بهتره بدونین دریافت کننده های بیت لایسنس باید مبلغ مشخصی ارز دیجیتال واسه ایجاد اطمینان از یکپارچگی مالی و فعالیت مداوم داشته باشن. مبلغ دقیق با توجه به چند عامل به وسیله دپارتمان مالی مشخص میشه. این عوامل شامل ترکیب کل دارایی ها و منابع لایسنس، حجم واقعی و مورد انتظار فعالیت کسب و کار ارز دیجیتال و انواع دارایی هایی که قراره ارائه بشن، میشه.

•    گزارش های مالی

یکی دیگه از نکات مهم در بیت لایسنس، ارائه گزارش های مالی درباره ارزهای دیجیتال و دارایی های کاربران هست. بهتره بدونین اظهار نامه های مالی فصلی و محاسبات مالی سالانه نیاز هست به کارشناس دپارتمان ارائه بشن. لیست کاملی از ملزوماتی که واسه این محاسبات مورد نیاز هست رو می تونین در قسمت 200 متمم 14 متن قانون گذاری مطالعه کنین و ازش مطلع بشین.

مقاله پیشنهادی: منظور از تراکنش محرمانه در بلاک چین چیست؟

•    برنامه ضدپولشویی

یکی دیگه از مواردی که باید درباره بیت لایسنس(BitLicense) بدونین، اطلاعاتی درباره برنامه ضدپولشویی هست. جالب اینجاست که بدونین دارنده بیت لایسنس باید یه شرایط مکتوب ضد پولشویی و احراز هویت کاربران و معامله گران رو داشته باشه و فعالیت ها و کارهای مشکوکی که می تونن دلالت بر پولشویی، تخطی مالیاتی یا کارهای غیرقانونی و مجرمانه دیگه داشته باشن رو بررسی کنه.

ضرورت قانون گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

ضرورت قانون گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

توجه داشته باشین که از اونجایی که بازار رمز ارزها نوعی بازار ناشناس و بدون ساختار متمرکز بانکی هست و همه تراکنش ها و مبادلات در این بازار مثل انتقال ارزهای دیجیتال بین کشورها و بین دولت ها خیلی راحت انجام میشن، فضا واسه کسایی که دنبال پولشویی، فرار مالیاتی، کلاهبرداری و سایر کارهای غیرقانونی و مجرمانه هستن، آماده هست و شناسایی و به دام انداختن اون ها کار سختی هست. بنابراین، نیاز هست تا قانون گذاری های دقیق و سخت گیرانه اعمال بشه. بیت لایسنس واسه کسب و کارهای کوچیک و حتی استارت آپ های این حوزه رو فراهم کرده تا بتونن با پرداخت کمترین میزان مالیات، وارد قانون گذاری ها بشن و از شبکه خودشون در مقابل سودجویان و کلاهبرداران مراقبت کنند.

مقاله پیشنهادی: روش های جلوگیری از هک شدن ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بیت لایسنس یا BitLicense بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در بیت لایسنس بپردازیم و کاربردهای بیت لایسنس رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بیت لایسنس یا BitLicense مجوزی واسه قانون گذاری در زمینه رمز ارزها با هدف کاهش مشکلات و ریسک های انتقال و سپرده گذاری ارزهای رمزنگاری شده هست.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بیت لایسنس(BitLicense) چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد بیت لایسنس(BitLicense) چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1 + 55 = ?