اتوتیونینگ(Autotuning) چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 00:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

اتوتیونینگ(Autotuning)؛ ابزاری واسه بقای ماینرها بعد از هاوینگ بیت کوین! آیا تا الان چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ آیا می دونین اتوتیونینگ چیست؟ اتوتیونینگ در استخراج ارزهای دیجیتال چه کاربردی داره؟ چه تاثیری بر روی قیمت ارزهای دیجیتال بخصوص قیمت بیت کوین میگذارد؟ چرا اتوتیونینگ هنوز یه روش محبوب نیست؟ هدف از Autotuning ماینر چیست؟ اتوتیونینگ چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ نحوه اتوتیونینگ کردن ماینر چجوریه؟

زمانی که سخت استخراج رمز ارزهای بیشتر میشه و هزینه ها هیچ تغییری نمی کنند، رقابت واسه کسب سود توسط ماینینگ یا استخراج افزایش پیدا می کنه. افراد زیادی با استفاده از استخراج رمز ارزها، درآمد زیادی رو از بازار کریپتو بدون نیاز به معامله به دست میارن. شما هم می تونین از این روش استفاده کنین، البته باید با مفاهیم و اصطلاحات موجود در این صنعت آشنایی داشته باشین. یکی از این مفاهیم، اتوتیونینگ هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اتوتیونینگ یا Autotuning بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب اتوتیونینگ بپردازیم و هدف اتوتیونینگ ماینر رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از اتوتیونینگ چیست؟

منظور از اتوتیونینگ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اتوتیونینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اتوتیونینگ یا Autotuning فرایندی هست که در اون مکانیسم ها فرکانس های بهینه رو به منظور هش کردن تراشه ها بررسی می کنند، به جای اینکه کل بخش های دستگاه ماینر رو به عنوان یه واحد در نظر بگیرن. یعنی یه تراشه با کیفیت بالاتر که می تونه هش های زیادی رو در ثانیه انجام بده، فرکانس های بالاتری رو به دست میاره و یه تراشه با کیفیت پایین تر که کارکرد ضعیفی داره، فرکانس کمتری می گیره.

جالب اینجاست که بدونین اتوتیونینگ(Autotuning) شامل تنظیم معیارهای مختلف استخراج در زمان واقعی واسه به حداکثر رسوندن کارایی و سودآوری هست. مثلا اتوتیونینگ می تونه مصرف انرژی سخت افزار استخراج ارزهای دیجیتال رو بهینه کنه، نرخ هش رو طبق سختی شبکه تنظیم کنه، حرارت و سرعت فن رو واسه جلوگیری از گرمای بیش از حد دستگاه ماینر کنترل کنه. اتوتیونینگ رو میشه به صورت دستی انجام داد، ولی میشه اون رو با استفاده از اپلیکیشن های تخصصی خودکار کرد. با استفاده از اتوتیونینگ، ماینرها می تونن فرایند استخراج ارز دیجیتال خودشون رو بدون نیاز به نظارت و اعمال تنظیمات بهینه کنند.

بررسی مزایا و معایب اتوتیونینگ

بررسی مزایا و معایب اتوتیونینگ

همونطور که گفتیم، در صورت افزایش سختی شبکه و به صرفه نبودن فرایند ماینینگ و همچنین اتلاف انرژی، باید راهکاری رو واسه بهبود عملکرد دستگاه های خودمون در پیش بگیریم. اتوتیونینگ(Autotuning) یکی از این راهکارهاست. این روش مزیت های فوق العاده و مشکلات زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مهم ترین مزایا و معایب اتوتیونینگ رو بررسی می کنیم:

مزایای اتوتیونینگ

•    یکی از مزایای اتوتیونینگ(Autotuning) این هست که این روش فرکانس تراشه های موجود در دستگاه ماینر رو به صورت جداگونه بیشتر می کنه که این مسئله باعث میشه تا فرایند ماینینگ بهبود پیدا کنه.
•    یکی دیگه از مزیت های فوق العاده اتوتیونینگ این هست که اتوتیونینگ با افزایش فرکانس تراشه ها سختی فرایند استخراج رو به طور چشمگیری کاهش میده.
•    اتوتیونینگ(Autotuning) با بهبود عملکرد دستگاه ماینر، هش ریت رو بیشتر می کنه و در مصرف انرژی برق صرفه جویی می کنه.

مقاله پیشنهادی: Mining Pool یا استخر استخراج ارز دیجیتال چیست؟

معایب اتوتیونینگ

•    یکی از معایب اتوتیونینگ این هست که به منابع توسعه و تحقیق زیادی نیاز داره و از اونجایی که توسعه فریمورهای Autotuning دشوار و پیچیده هست، تولیدکننده ها هزینه زیادی رو صرف ساخت فریمور خودشون هزینه و منابع زیادی رو بخش اختصاص میدن.
•    یکی دیگه از معایب اتوتیونینگ این هست که در این روش ناهمگونی وجود داره که واسه ماینرها مناسب نیست و از طرف دیگه کاربران به دنبال اطلاعات و داده های دقیقی از محصولات هستن. بنابراین، این روش که تولیدکننده ها محصولی با کارکردهای غیرقابل پیش بینی عرضه بازار کنند، خیلی مناسب نیست.

اتوتیونینگ ماینر چه هدفی دارد؟

اتوتیونینگ ماینر چه هدفی دارد؟

توجه داشته باشن که در تکنیک بهبود کارکرد دستگاه ماینر با اتوتیونینگ(Autotuning) هدف مورد نظر با تحت تاثیر قرار دادن فرکانس به دست میاد. البته در این تکنیک، به ریزه کاری ها و جزئیات زیادی به منظور دستیابی به هش ریت بیشتر نیاز هست. در این تکنیک، فریمور اتوتیونینگ دخالت داره و به جای هدف قرار دادن فرکانس هش بردها، تنظیم فرکانس هر تراشه رو به طور جداگونه ای انجام میدن. در واقع اتوتیونینگ با هدف مشخص کردن و تنظیم فرکانس متناسب هر تراشه به صورت مجزا از بقیه انجام میشه.

نکته قابل توجه این هست که این روش اتوتیونینگ(Autotuning) تراشه با کیفیت بیشتری می تونه روی فرکانس بالاتر تنظیم بشه و تراشه با کیفیت پایین تر نمی تونه فرکانس بالایی رو دریافت کنه. البته میشه اقدام به ترکیب دو روش اورکلاک و اتوتیونینگ هم کرد. با این کار علاوه بر افزایش هش ریت، میزان مصرف انرژی هم کاهش پیدا می کنه و بیت کوین های زیادی ماین میشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اتوتیونینگ یا Autotuning بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب اتوتیونینگ بپردازیم و هدف اتوتیونینگ ماینر رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اتوتیونینگ یا Autotuning فرایندی هست که در اون مکانیسم ها فرکانس های بهینه رو به منظور هش کردن تراشه ها بررسی می کنند، به جای اینکه کل بخش های دستگاه ماینر رو به عنوان یه واحد در نظر بگیرن.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اتوتیونینگ(Autotuning) چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد اتوتیونینگ(Autotuning) چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1 + 91 = ?