دفتر ثبت معاملات چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

  • 23:07 1403-07-30
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

دفتر ثبت معاملات؛ بهبود مهارت ترید در بازار ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ منظور از دفتر ثبت معاملات چیست؟ چرا به دفتر ثبت معاملات نیاز داریم؟ نحوه ایجاد دفتر ثبت معاملاتی چجوریه؟ چجوری از دفتر ثبت معاملات استفاده کنیم؟ دفتر ثبت معاملات چه کاربردی داره؟ چه چیزهایی رو باید در ژورنال معاملاتی ثبت کنین؟

اگه اخیرا وارد بازار ارزهای دیجیتال شدین و می خواهین تا با انجام معاملات سود زیادی از نوسانات قیمت ارز دیجیتال و قیمت مهمترین ارز دیجیتال یعنی قیمت بیت کوین به دست بیارین، یکی از مهم ترین و اصلی ترین پیش نیازها، داشتن یه دفتر ثبت معاملات یا ژورنال معاملاتی هست. Trading Journal یکی از پرکاربردترین ابزارهای برای تریدر هست که نقش مهمی در معاملات یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال داره. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دفتر ثبت معاملات یا ژورنال معاملاتی بهتون ارائه کنیم، به بررسی دلایل نیاز به دفتر ثبت معاملات بپردازیم و نحوه ایجاد دفتر ثبت معاملات رو به شما یاد بدیم.

دفتر ثبت معاملات چیست؟

دفتر ثبت معاملات چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که دفتر ثبت معاملات چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دفتر ثبت معاملات یا ژورنال معاملاتی سندی هست که در اون هر فعالیتی که به عنوان معامله گر انجام میدین، ثبت میشه. این کارها شامل توسعه و ایجاد استراتژی معاملاتی، مدیریت ریسک و سرمایه و.... هست. داشتن و حفظ دفتر ثبت معاملات راحته، ولی اگه به درستی ایجاد بشه و مورد استفاده تریدرها و معامله گران قرار بگیره، می تونه تاثیر زیادی در معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشه. به عبارت دیگه، دفتر ثبت معاملات می تونه دیدگاه و نگرش خوب و مهمی رو به تریدرها و سرمایه گذاران رمز ارزها ارائه بده.

جالب اینجاست که بدونین دفتر ثبت معاملات، دفتری هست که در اون همه اطلاعات و داده های مربوط به خرید و فروش ارزهای دیجیتال ثبت و مستند میشن. چیزهایی مثل اطلاعات مربوط به روش های معاملاتی، اضافی کردن یا کم کردن نکته ای به سبک معاملاتی، مدیریت ریسک، روانشناسی خود و موارد دیگه در دفتر ثبت معاملات یا ژورنال معاملاتی ثبت و نگه داری میشن. شما به عنوان تریدر در بازارهای مالی، با اشاره کردن به همه تجربه ها و کارهایی که در بازار انجام دادین و همچنین ثبت معاملات انجام شده در ژورنال معاملاتی، می تونین معاملات و فعالیت های تجاری خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین.

بررسی دلایل نیاز به دفتر ثبت معاملات

بررسی دلایل نیاز به دفتر ثبت معاملات

همونطور که گفتیم، دفتر ثبت معاملات در واقع سندی هست که در اون هر کاری که در زمان معاملات ارز دیجیتال انجام میدین رو باید در اون یادداشت کنین. دفترهای ثبت معاملات کاربرد زیادی دارن و در برنامه های معاملاتی کاربردهای زیادی دارن و تریدرها و معامله گران زیادی از این دفتر واسه بهبود معاملات خودشون استفاده می کنند. در ادامه برخی از دلایل نیاز به دفتر ثبت معاملات رو بررسی می کنیم:

•    دفتر ثبت معاملات تریدرها و کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتال رو در جریان مسائل مختلف قرار میده.
•    ژورنال معاملاتی، خرید و فروش های شما رو منظم تر و منسجم تر می کنه.
•    دفتر ثبت معاملات به شما این امکان رو میده تا روش های معاملاتی سودآور رو تشخیص بدین.
•    یکی دیگه از دلایل نیاز به دفتر ثبت معاملات این هست که در زمان تحلیل معاملات به شما کمک زیادی می کنه.
•    بهتره بدونین دفتر ثبت معاملاتی نقاط قوت و ضعف شما رو ثبت می کنه.

دوره پیشنهادی برای کسب بهترین نتیجه در این بازار: دوره آموزشی 9 استراتژی پولساز در بازار ارزهای دیجیتال

نحوه ایجاد دفتر ثبت معاملات چگونه است؟

نحوه ایجاد دفتر ثبت معاملات چگونه است؟

توجه داشته باشین که می تونین مدل های رایگان دفتر ثبت معاملات(Trading Journal) رو در اینترنت جستجو و مشاهده کنین، ولی یادگیری نحوه ساخت دفتر ثبت معاملات از اهمیت زیادی برخوردار هست. شما می تونین ژورنال معاملاتی خودتون رو در قالب های مختلفی شخصی سازی کنین تا با توجه به نحوه و نیاز معاملات شما ایجاد بشن. به این ترتیب، تا وقتی که بتونین فعالیت معاملاتی خودتون رو برنامه ریزی و ثبت کنین، منظم می مونین.

به منظور ساخت دفتر ثبت معاملاتی، اول باید یه صفحه دفتر معاملاتی به وجود بیارین. از این مورد واسه ثبت دقیق معاملات استفاده میشه. بعدا باید بدونین که چه اطلاعات و داده هایی رو به صورت روزانه ثبت کنین تا این ژورنال معاملاتی شما تاثیر زیادی بر موفقیت شما داشته باشه. می تونین در اینترنت چند نمونه دفتر ثبت معاملاتی رو جستجو کرده و پیدا کنین. ولی از هر روشی که استفاده می کنین، صفحه ثبت معاملات باید ستون هایی مرتبط با هر معامله داشته باشه.

مقاله پیشنهادی: برنامه ترید یا برنامه معاملاتی چیست؟

نحوه استفاده از ژورنال معاملاتی چگونه است؟

نکته قابل توجه این هست که استفاده درست و موثر از ژورنال معاملاتی می تونه یه معامله معمولی رو به تریدر موفق و حرفه ای تبدیل کنه. قبل از ورود به هر معامله باید دلایل منطقی و کافی واسه این فعالیت داشته باشین و همه این دلایل باید در دفتر ثبت معاملاتی شما ثبت بشن. شما برای اینکه بتونین از دفتر ثبت معاملات استفاده کنین، باید هر کاری که روزانه در بازار ارزهای دیجیتال انجام میدین رو در این دفتر توضیح داده و ثبت کنین. شما با این کار متوجه اشتباهات و نقاط مثبت معاملات خودتون میشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دفتر ثبت معاملات یا ژورنال معاملاتی بهتون ارائه کنیم، به بررسی دلایل نیاز به دفتر ثبت معاملات بپردازیم و نحوه ایجاد دفتر ثبت معاملات رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، دفتر ثبت معاملات یا ژورنال معاملاتی سندی هست که در اون هر فعالیتی که به عنوان معامله گر انجام میدین، ثبت میشه. این کارها شامل توسعه و ایجاد استراتژی معاملاتی، مدیریت ریسک و سرمایه و.... هست. استفاده کردن از دفتر ثبت معاملات مزیت های فوق العاده ای به همراه داره.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد دفتر ثبت معاملات چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

در مورد دفتر ثبت معاملات چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7 + 88 = ?