روزانه چند ساعت ترید کنیم؟

  • 14:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

میزان ترید روزانه در بازار رمز ارزها؛ روزانه چند ساعت ترید کنیم؟ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ چجوری ترید روزانه رو کارآمدتر کنیم؟ میزان ترید روزانه واسه تریدرهای مختلف چقدره؟ برنامه روزانه یه تریدر حرفه ای چجوریه؟ اصلا می دونین ترید ارز دیجیتال چیست؟ چجوری یه برنامه زمانی منظم برای انجام ترید به وجود بیاریم؟ میزان ترید روزانه چقدر باید باشه؟

بیشتر افراد در بازار ارزهای دیجیتال و سیگنال ارز دیجیتال تصور می کنند که معامله گران حرفه ای بیشتر وقت ها در حال تجزیه و تحلیل چارت های قیمتی هستن. اگه شما هم به عنوان یه ترید در بازار رمز ارز فعالیت انجام میدین، می تونین روی اولین ساعات معاملات تمرکز کنین که تغییرات قیمت رمز ارزها در این بازه های زمانی خیلی زیاد هست. بازار رمز ارزها 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته فعال هست و فرصت های معاملاتی موجود، ممکنه شما رو وسوسه کنه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ترید ارز دیجیتال و استفاده از این بازه های زمانی در تحلیل بیت کوین و دیگر ارزها بهتون ارائه بدیم، به بررسی میزان ترید روزانه بپردازیم و کارآمدتر کردن ترید روزانه رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با ترید ارز دیجیتال

آشنایی با ترید ارز دیجیتال

آیا می دونین ترید ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ترید روزانه ارز دیجیتال یا Day Trading یکی از استراتژی های معاملاتی در بازار رمز ارزهاست که طی این فرایند شخص معامله گر در طول روز ارز دیجیتال مورد نظر خودش رو به دفعات مختلف خرید و فروش می کنه تا از نوسانات قیمتی به وجود اومده به سود قابل توجهی دست پیدا کنه. این استراتژی نقطه مقابل هولد کردن یا سرمایه گذاری بلند مدت هست که در اون سرمایه گذار ارز دیجیتال مورد نظر خودش رو خریداری کرده و واسه مدت طولانی نگه می داره.

جالب اینجاست که بدونین در معاملات روزانه، تریدر پوزیشن معاملاتی خودش رو باز می کنه و حداکثر تا پایان اون روز پوزیشن خودش رو می بنده. این معاملات ممکنه از چند دقیقه تا چندین ساعت طول بکشه. ولی نکته مهمی که وجود داره این هست که پوزیشنی واسه روز بعدی باز نمی مونه. توجه داشته باشین که در ترید روزانه معامله گر همیشه نمودار قیمت رمز ارزهای مورد نظر خودش رو تجزیه و تحلیل می کنه.

میزان ترید روزانه؛ روزانه چند ساعت ترید کنیم؟

میزان ترید روزانه؛ روزانه چند ساعت ترید کنیم؟

همونطور که گفتیم، ترید روزانه یکی از محبوب ترین استراتژی های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هست که هم می تونه سودآور باشه و هم پرریسک باشه. به این ترتیب، واسه تصمیم گیری منطقی و داشتن یه معامله پرسود، درک مفهوم و نحوه انجام معاملات روزانه خیلی مهمه. یکی از موضوعاتی که در این مورد وجود داره، میزان ترید روزانه هست. میچل درباره اینکه روزانه چند ساعت ترید کنیم؟ میگه:

•    من 0.5 تا دو ساعت در روز رو به انجام ترید روزانه اختصاص میدم. معامله های من هر کدوم چند دقیقه طول می کشه و معمولا بین یک تا 8 معامله در دوره زمانی 2 ساعته انجام میدم. همچنین 3 تا 4 ساعت در هفته رو هم واسه کارهای شخصی در نظر می گیرم.
همچنین میچل به عنوان تریدری که هم طولانی مدت و هم کوتاه مدت در بازار ارزهای دیجیتال معامله انجام میده، واسه معامله گران مبتدی میگه:

•    ترید ارزهای دیجیتال در بازه های زمانی کوتاه واسه مت بهترین بازدهی رو داره، چون بزرگ ترین و سریع ترین تغییرات قیمت در بازار رمز ارزها معمولا طی چند دقیقه تا چند ساعت اتفاق می افته. یکی از سوالات مهم در اینجا این است که چگونه در بازار رنج ترید کنیم؟ 

برنامه روزانه یک معامله گر حرفه ای چگونه است؟

برنامه روزانه یک معامله گر حرفه ای چگونه است؟

توجه داشته باشین که معامله گران حرفه ای و با تجربه برخلاف چیزی که افراد در بازار ارزهای دیجیتال فکر می کنند، همه وقت و زمان خودشون رو به تجزیه و تحلیل چارت های قیمتی اختصاص نمیدن. بلکه برعکس هست. البته به این معنی نیست که معامله گران با تجربه در بازار رمز ارزها، به تجزیه و تحلیل چارت های قیمتی هیچ اهمیتی نمیدن، بلکه یعنی با کمک یه برنامه معاملاتی منظم، به یه تعادل رسیدن و خرید و فروش رمز ارزها واسه اون ها به یه اعتیاد شبانه روزی تبدیل نشده. شما هم باید واسه موفق شدن در بازارهای مالی، یه برنامه معاملاتی منظم داشته باشین.

یکی از نکات مهمی که در برنامه روزانه یه معامله گر حرفه ای ارزهای دیجیتال وجود داره این هست که اون ها همیشه تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمت رو با تایم فریم های بزرگ تر، روزانه یا هفتگی، قبل از بزرگ نمایی در اون روز شروع می کنند. بر اساس گفته این افراد، خیلی از تریدرهای مبتدی و تازه کار به تایم فریم های بزرگ نگاه نمی کنند که این مسئله می تونه باعث میشه تا معامله زیادی در روز انجام بدن و محتمل ضررهای بزرگی بشن.

میزان معاملات روزانه برای تریدرهای مختلف

نکته قابل توجه این هست که تریدرهای روزانه می تونن در تایم فریم های مختلفی معاملات خودشون رو انجام بدن. بعضی از تریدرها هم دوست دارن تا تمام روز فعالیت داشته باشن. بعضی از اون ها، معاملات ارزهای دیجیتال رو در 1 یا 2 ساعت یا شاید کمتر انجام میدن. تریدرهایی وجود دارن که فقط در زمان باز یا بسته شدن بازار معامله می کنند و بسته کردن پوزیشن های معاملاتی ممکنه 15 دقیقه یا کمی بیشتر طول بکشه. بعضی از تریدرها فقط واسه چند دقیقه در زممان انتشار یه اتفاق خاص در صحنه معاملات حضور پیدا می کنند. در آخر اینکه میزان معاملات روزانه چقدر هست و چند ساعت در روز ترید انجام میدین، به خودتون بستگی داره.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ترید ارز دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به بررسی میزان ترید روزانه بپردازیم و کارآمدتر کردن ترید روزانه رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ترید روزانه به معنی خرید و فروش دائمی ارزهای دیجیتال با هدف کسب سود کوتاه مدت هست که می تونه یه استراتژی پرسود و در عین حال، پر ریسک باشه. به این ترتیب، اگه به معاملات روزانه علاقه دارین، باید بازار رمز ارزها رو به خوبی درک کنین و واسه خودتون یه برنامه معاملاتی منظم تهیه کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد روزانه چند ساعت ترید کنیم؟

در مورد روزانه چند ساعت ترید کنیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5 + 40 = ?