آموزش خرید شت کوین (چگونه Shitcoin بخریم؟)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش خرید شت کوین (چگونه Shitcoin بخریم؟)"


  • 20:07 1403-07-30
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

آموزش خرید شت کوین موضوع اصلی این مقاله از سری مقالات آموزش ارز دیجیتال ارزسنج هستش. همونطور که میدونین خرید شت کوین های انفجاری یکی از پرریسک و سود ده ترین سرمایه گذاری ها در بازار ارزهای دیجیتال به حساب میاد. در سال های اخیر افراد زیادی در کشورمان با سرمایه گذاری در شت کوین ها زندگی مالی خودشون رو متحول کردن. به همین دلیل قصد داریم که در یک مقاله تخصصی نحوه خرید شت کوین ها رو بهتون آموزش بدیم تا شما هم بتونین در این بازار پر سود فعالیت کنین.
در ایام قدیم اعتقاد بر این بود که هیچ کس نمیتونه یک شبه، راه صد ساله رو طی کنه؛ اما الان به لطف ارزهای دیجیتال چنین چیزی امکان پذیر شده. Shitcoin ها هم یکی از پرطرفدار ترین حوزه های ارز دیجیتال هستن. البته برای سرمایه گذاری در این نوع رمز ارزها باید دانش و تجربه کافی رو داشته باشین.
در ادامه این مطلب تمامی روش های آموزش خرید شت کوین از تراست ولت و صرافی های غیر متمرکز رو یاد میدیم. همچنین در انتهای این مقاله یک روش ساده و امن تر را برای خرید این نوع رمز ارزها پیشنهاد میدیم. در این روش شما به طور مستقیم از یک سایت خرید شت کوین با ریال استفاده خواهید کرد که به میزان قابل توجهی در هزینه های مربوط به تراکنش ها صرفه جویی میکنین.

آنچه که باید قبل از خرید شت کوین بدانید!

قبل از اینکه بخواهید اقدامی رو برای سرمایه گذاری در شت کوین ها انجام بدین، باید به نکاتی در مورد این رمز ارزها توجه داشته باشید.

آموزش خرید شت کوین

در بازار ارزهای دیجیتال برای اولین بار به هر رمز ارزی که بعد از معرفی و عرضه بیت کوین (Bitcoin) بوجود اومده بود، شت کوین گفته میشد. اما این تعریف امروزه تغییر کرده چون بعضی از این پروژه ها با گذشت زمان و فعالیت در این حوزه ثابت کردن که ارزشمند هستن. برای مثال اتریوم (Ethereum) یکی از همین پروژه هاست که به مرور زمان کاربردی بودن و ارزشمندی خودش رو به سرمایه گذار ها ثابت کرده و عنوان آلت کوین رو به این دسته از رمز ارزها دادن.
به این ترتیب لقب شت کوین به رمز ارزهایی تعلق پیدا کرد که هیچ گونه پشتوانه ای نداشتند و هویت، هدف و برنامه خاصی نداشتن. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از این نوع رمز ارزها وجود داره و گفته میشه که هر روز بیش از 10 نوع شت کوین جدید به بازار اضافه میشه. این تنوع میتونه باعث سردرگمی سرمایه گذاران این حوزه بشه و انتخاب یک رمز ارز رو برای اون ها سخت کنه.
اما حقیقت اینه که برای سرمایه گذاری در حوزه شت کوین ها هم باید یک استراتژی مناسب و حساب شده داشته باشین. این استراتژی میتونه با توجه به دیدگاه هر فرد متفاوت باشه. در ادامه این مقاله آموزش خرید شت کوین از پنکیک سوآپ و صرافی ایرانی را به شما ارائه خواهیم داد. این نکته رو هم باید بگیم که برای پیدا کردن نقاط مناسب خرید و فروش شت کوین ها باید تحلیل تکنیکال هم بلد باشین که برای این کار می تونین از دوره جامع پرایس اکشن ارزسنج استفاده کنین.

آموزش خرید شت کوین با کیف پول ارز دیجیتال

قبل از اینکه بخواهید یک Shitcoin رو خریداری کنین، باید به نوع شبکه ای که رمز ارز روی اون ساخته شده توجه داشته باشین. بیشتر شت کوین ها روی یکی از شبکه های اتریوم (Ethereum) یا بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) هستن. 
برای اطلاع از اینکه رمز ارز مورد نظر شما روی کدام شبکه ساخته شده، میتونین به سایت کوین مارکت کپ (Coin Market Cap) مراجعه کنین. در این سایت با جستوجوی نام یا نماد ارز دیجیتال مورد نظرتون میتونین اطلاعات مختصر و کلی در مورد اون رمز ارز بدست بیارین که نوع شبکه یکی از آن ها میباشد.
برای مثال ما در تصویر زیر صفحه مربوط به ارز دیجیتال شیبا اینو است که یکی از معروفترین شت کوین های جهان میباشد. همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید قسمت علامت گذاری شده نوع شبکه و آدرس کانترکت (Contract) این رمز ارز است. آدرس کانترکت مربوط به قرارداد هوشمندی است که رمز ارز مورد نظر روی اون ساخته شده. برای خرید برخی از شت کوین ها به این آدرس هم احتیاج خواهید داشت.

آموزش خرید شت کوین

در قدم بعدی باید یکی از روش هایی که برای خرید شت کوین وجود دارد را انتخاب کنید. در کل به 3 روش مختلف میتونین این کار رو انجام بدین که ما در این مقاله تمامی این روش ها رو با جزئیات بهتون آموزش خواهیم داد. این سه روش موارد زیر هستند:
1.    استفاده از صرافی های غیر متمرکز
2.    استفاده از کیف پول ارز دیجیتال
3.    خرید شت کوین از صرافی ایرانی

 

نحوه خرید شت کوین از صرافی غیر متمرکز (DEX)

در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال با این روش رو داشته باشین، باید یک صرافی غیر متمرکز مناسب پبدا کنید. پلتفرم های متعددی برای این منظور وجود داره که پیشنهاد ما استفاده از صرافی وان اینچ است. این صرافی غیر متمرکز به نحوی طراحی شده که قیمت رمز ارز مورد نظر شما رو در صرافی ها و پلتفرم های مختلف مقایسه میکند و بهترین عدد ممکن را به شما ارائه میدهد. ویدیوی آموزش صرافی وان اینچ در این زمینه می تونه برای شما مفید باشه.
برای استفاده از این صرافی غیر متمرکز در اولین قدم باید وارد سایت اصلی این پلتفرم به آدرس 1inch.io بشین. اولین صفحه این صرافی تصویری مشابه با عکس زیر است. همونطور که در تصویر زیر مشخص کردیم، با زدن گزینه لانچ نرم افزار غیر متمرکز (Lunch dApp)، به بخش صرافی این پلتفرم مراجعه کنید.
نکته: پیشنهاد میدیم که برای استفاده از این روش از یک لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید. همچنین ممکنه که این برنامه ها روی سیستم عامل مک OS خطا هایی رو داشته باشه، به همین دلیل بهتره از دستگاهی با سیستم عامل ویندوز بری این منظور استفاده کنین.

آموزش خرید شت کوین

تصویر زیر برنامه غیر متمرکز مربوط به صرافی وان اینچ را به شما نشان میده. در وسط تصویر میتونید قسمت مربوط به سفارش گذاری رو مشاهده کنین. بخشی که با شماره 1 مشخص کردیم نشان دهنده رمز ارزی است که در کیف پول ارز دیجیتال شما وجود داره و قصد تبادل اون رو دارین. قسمتی که با شماره 2 مشخص کردیم، برای انتخاب رمز ارزی است که میخواین خریداری کنین.

آموزش خرید شت کوین

اما قبل از انتخاب شت کوین مورد نظرتون، باید یک کیف پول ارز دیجیتال رو به این پلتفرم متصل کنین. برای اینکار در ابتدا باید به شبکه ارز دیجیتال مورد نظرتون و شبکه هایی که کیف پول شما از اون ها پشتیبانی میکنه، توجه کنید. پیشنهاد ما اینه که برای این منظور از یکی از کیف پول های تراست والت، متامسک، بایننس اسمارت چین ولت، وان اینچ ولت و. . . را برای این منظور انتخاب کنید. در قدم بعدی باید گزینه Connect Wallet را از یکی از قسمت های مشخص شده انتخاب کنین.

آموزش خرید شت کوین

در منوی جدیدی که براتون باز میشه، شبکه های مختلف و کیف پول هایی که از هر یک از آن ها پشتیبانی میکنه به شما نمایش داده میشه. البته برای فعال شدن این گزینه ها، باید تیک چک لیستی که در مقابل عبارت I read and accept رو فعال کنین. حالا فرض کنین که رمز ارز مورد نظر ما روی شبکه اتریوم قرار داره و ما میخواهیم از کیف پول متامسک برای اتصال به این صرافی استفاده کنیم.

آموزش خرید شت کوین

با انتخاب کیف پول متامسک صفحه جدیدی در مرورگر شما باز میشه که مربوط به کیف پول متامسک است. در این صفحه از شما خواسته میشه که دسترسی های لازم رو برای اتصال کیف پولتون به این صرافی بدهید. برای اینکار کافیه کیف پولی که شارژ کرده اید و موجودی دارد را انتخاب کنید. در قدم بعد با زدن گزینه بعدی یا Next کیف پولتون به این صرافی متصل خواهد شد. به این ترتیب میتونید هر شت کوینی که میخواهید رو از این صرافی غیر متمرکز خریداری کنید.

آموزش خرید شت کوین

در صورتی که تمامی مراحل رو به درستی انجام داده باشین، تصویری مطابق شکل زیر بهتون نمایش داده میشه. در سمت راست و بالای تصویر میتونین داده های مربوط به کیف پول ارز دیجیتال خود را مشاهده کنین. حالا باید در قسمت سوآپ رمز ارزی که میخواهید خریداری کنید رو انتخاب کنید. ما در این آموزش ارز دیجیتال شیبا اینو رو انتخاب کردیم.

آموزش خرید شت کوین

بعد از انتخاب شت کوینی که میخواهید خریداری کنید و زدن گزینه Swap، خریدتون رو کامل کنید. توجه داشته باشین که بعد از انجام فرآیند خرید شت کوین ها از این صرافی، رمز ارزهایی که خریداری کردین، مستقیما به کیف پول متامسک شما واریز میشه. البته پیشنهاد ما اینه که بعد از خرید رمز ارزهای خود را به یک کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری امن تر مثل تراست ولت انتقال بدین.

آموزش خرید شت کوین از تراست ولت با گوشی موبایل

این روش یکی از ساده و پر طرفدار ترین روش های خرید Shitcoin به حساب میاد. با توجه به محبوبیت گوشی های موبایل و استفاده آسان از اون ها، بیشتر سرمایه گذار ها ترجیح میدن که از این روش برای سرمایه گذاری در شت کوین ها استفاده کنن.
در اولین قدم برای استفاده از این روش به کیف پول تراست ولت احتیاج دارین. دلیل اینکه این کیف پول رو برای خرید شت کوین ها بهتون پیشنهاد میدیم امکانات بسیار ویژه ای هستش که در کنار امنیت بالا در اختیار کاربرها قرار داده شده. برای نصب این کیف پول میتونین با توجه به سیستم عامل دستگاهی که دارین، از پلتفرم های گوکل پلی یا اپ استور استفاده کنین. 
پیشنهاد میدیم که برای جلوگیری از نصب بد افزارها، از فیلتر شکن برای نصب این برنامه های استفاده کنین. همچنین میتونین از وب سایت اصلی تراست ولت، لینک های مربوطه به این نرم افزار رو پیدا کنین. همچنین امکان دانلود مستقیم نرم افزار Trust Wallet از این سایت وجود داره.

آموزش خرید شت کوین از تراست ولت

بعد از نصب این کیف پول باید یک ولت در تراست ولت بسازید. قبلا در یکی از ویدیو های آموزشی رایگانی که در ارزسنج قرار داده ایم، آموزش نصب و راه اندازی تراست ولت رو بهتون توضیح دادیم. برای مشاهده این ویدیو میتونین به آموزش نصب تراست ولت به همراه ویدیو مراجعه کنین.
بعد از اینکه با توجه به راهنمایی هایی که در ویدیو به شما ارائه شده، موفق به ساخت کیف پول Trust Wallet شدین، میتونین با دنبال کردن قدم به قدم مراحل زیر، عملیات سواپ را با این کیف پول انجام بدین و در نهایت شت کوین مورد نظرتون رو خریداری کنین.
در ابتدا باید مقدار ارزی که قصد سواپش رو دارین به تراست ولت واریز کنین. پیشنهاد ما اینه که برای این منظور از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین. قدم بعدی اینه که برنامه های غیر متمرکز رو باز کنین و از یک DEX برای سواپ استفاده کنید. اولین صفحه کیف پول تراست ولت به شکل زیر است. در این مرحله با همانطور که در تصویر زیر نشان داده ایم، گزینه DApps را انتخاب کنید.

آموزش خرید شت کوین از تراست ولت

همانطور که در تصویر زیر می بینین، میتونین در این بخش صرافی های مختلف و برنامه های غیر متمرکز مختلف را مشاهده کنین. این بخش مثل یک مرورگر برای دسترسی به پلتفرم ها، برنامه و صرافی های غیر متمرکز مختلف هستش. شما میتونین از منو های این بخش یا بخش سرچ که در بالای صفحه قرار دارد، پلتفرم مورد نظر خود را پیدا کنید.

آموزش خرید شت کوین از تراست ولت

قصد ما آموزش خرید شت کوین از پنکیک سواپ بود، اما با توجه به اخباری که اخیرا در مورد تحریم ایرانی ها توسط این پلتفرم منتشر شده، پیشنهاد میدیم که از پلتفرم های مشابه دیگری مثل وان اینچ یا یونی سواپ استفاده کنین. البته میتونین با VPN آی پی ثابت یا VPS برای خرید از پنکیک سواپ استفاده کنین. آموزش اینکار رو در یک ویدیو به شما یاد دادیم که پیشنهاد میدیم برای کسب اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.
به همین منظور ما از پلتفرم وان اینچ در این مقاله آموزش خرید شت کوین استفاده کردیم. در اولین قدم باید این صرافی غیر متمرکز را پیدا کنید. پیشنهاد ما اینه که در قسمت جستوجو عبارت 1inch DEX رو سرچ کنین. نتیجه این جستوجو مشابه تصویر اول خواهد بود. همونطور که میبینین گزینه اول در این صفحه مربوط به وب سایت رسمی صرافی غیر متمرکز وان اینچ هستش.

آموزش خرید شت کوین از تراست ولت

با ورود به صرافی وان اینچ، همان صفحه ای رو مشاهده میکنین که در بخش آموزش قبلی با زدن گزینه لانچ برنامه غیر متمرکز به شما نمایش داده شده بود. در این مرحله هم باید کیف پول خود را به این صرافی متصل کنین. برای اینکار کافیه که گزینه Connect Wallet را انتخاب کنید.

آموزش خرید شت کوین از تراست ولت

در این حالت نیز منویی مشابه با منوی قبلی براتون باز میشه و شما باید نوع شبکه و کیف پول خود را برای اتصال به این پلتفرم انتخاب کنین. ما در این آموزش هم شبکه اتریوم و کیف پول تراست ولت را انتخاب کردیم. به محض اینکه Trust Wallet رو انتخاب کردیم، به شکل اتوماتیک این صرافی و کیف پول ما به هم متصل میشن و شما میتونین با توجه به موجودی که دارین، رمز ارز مورد علاقه خود را خریداری کنین.

آموزش خرید شت کوین از تراست ولت

ادامه مراحل سواپ در وان اینچ کاملا مشابه با قسمتی است که در خرید Shitcoin در صرافی غیر متمرکز به شما توضیح دادیم. به همین دلیل لازم میدونیم که به جای توضیح دادن بیشتر یک راه حل ساده و قابل دسترس تر رو بهتون توضیح بدیم. برای آشنایی با این روش در ادامه این مقاله با ما همراه باشین.

آموزش خرید شت کوین با ریال

روشی که میخوایم تو این بخش بهتون آموزش بدیم، هم از نظر اقتصادی به صرفه تر هستش و هم اینکه بسیار سریعتر و راحت تر میباشد. در این روش شما به بیش از 200 شت کوین مطرح و معروف بازار دسترسی خواهید داشت.
برای اینکار کافیه که از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین. این صرافی یکی از بهترین پلتفرم های داخلی در زمینه معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال هستش که مدت زیادیه تو این زمینه فعالیت داره. در صورتی که در دوره های آموزشی ما شرکت کرده باشین، میدونین که ما این صرافی رو برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و خرید شت کوین به مخاطب هامون پیشنهاد دادیم.
طبق بررسی هایی که در سال های فعالیتمون در بازار ارزهای دیجیتال داشتیم، ایران بایننس یکی از قابل اعتماد ترین پلتفرم های ایرانی در این حوزه بوده. به همین خاطر با خیالی آسوده این صرافی ارز دیجیتال رو به کاربرانمون پیشنهاد میدیم. یکی از قابلیت های بسیار کاربردی این پلتفرم امکان خرید مستقیم شت کوین ها است.
برای اینکار در ابتدا نیاز به عضویت در این پلتفرم دارین. برای این منظور کافیه که به سایت اصلی این صرافی با آدرس ibnns.net مراجعه کنین. حتما به آدرس URL این سایت توجه داشته باشین تا به اشتباه وارد یک صرافی تقلبی نشید. صفحه اصلی این سایت رو میتونین در تصویر زیر مشاهده کنید. برای عضویت در این سایت باید گزینه ثبت نام رو که در گوشه سمت چپ سایت قرار داره انتخاب کنین.

آموزش خرید شت کوین با ریال

با زدن ثبت نام به صفحه دیگری منتقل میشین. در این صفحه باید شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد احراز هویت به شما ارسال بشه.

آموزش خرید شت کوین با ریال

در ادامه یک کد 4 رقمی به شما از طریق پیام کوتاه فرستاده میشه. این کد را در کادر مشخص شده وارد کرده و گزینه ثبت را بزنید تا به مراحل بعدی ثبت نام منتقل بشید.

آموزش خرید شت کوین با ریال

در این مرحله باید اطلاعات تکمیلی لازم برای ثبت نام در این پلتفرم را وارد کنین. بعد از وارد کردن اطلاعات مربوطه، ثبت نام شما تکمیل میشه، اما همچنان امکان معامله در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس براتون وجود نداره. برای اینکه بتونین در این پلتفرم به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازین، نیاز به تکمیل احراز هویت دارین.

آموزش خرید شت کوین با ریال

برای اینکار باید عکسی از کارت ملی، کارت بانکی که به نام خودتون باشه و یک عکس از رضایت نامه برای استفاده از این پلتفرم بگیرید و در قسمت های مربوطه وارد کنید. این مدارک جزو مواردی هستن که در تمامی صرافی های ارز دیجیتال از شما خواسته میشه، به همین خاطر جای هیچ گونه نگرانی نیست. معمولا در کمتر از یک روز مدارک ارسالی شما مورد بررسی قرار میگیره و میتونین از این پلتفرم استفاده کنین.
بعد از تکمیل احراز هویتتون میتونین به قسمت خرید شت کوین در این پلتفرم مراجعه کنین. نحوه خرید شت کوین در ایران بایننس بسیار ساده است و شما میتونین بعد از پیدا کردن شت کوین مورد نظرتون، گزینه خرید را بزنید تا به صفحه مربوط به خرید ارز دیجیتال در ایران بایننس انتقال داده بشین. بعد از انتخاب مقدار و وارد کردن آدرس کیف پولتون، به یک درگاه خرید انتقال داده میشید. به این ترتیب میتونین بسیار سریع و بدون دردسر شت کوین های خود را با ریال خریداری کنین.

آموزش خرید شت کوین با ریال

بهترین روش خرید شت کوین کدام است؟

شاید حالا که با روش های مختلفی که برای خرید Shitcoin وجود داره اشنا شدین، براتون سوال باشه که کدام یک از این روش ها بهتره؟
پیشنهاد ما اینه که شما از روش آخر برای این منظور استفاده کنین. دلیل این پیشنهاد اینه که شما در هر صورت باید از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای خرید رمز ارز هایی مثل بایننس کوین، اتریوم و یا استیبل کوین ها برای خرید شت کوین در هر کدام از روش های قبلی، استفاده کنین. این در حالیه که به لطف ایران بایننس میتونین مستقیما از یک پلتفرم داخلی برای اینکار استفاده کنید.
به این ترتیب با استفاده از ایران بایننس میتونین در میزان کارمزد هایی که باید برای خرید و انتقال ریال خود به صرافی های خارجی پرداخت کنین، به مقدار قابل توجهی صرفه جویی بشه. از طرف دیگه در این روش هم رمز ارزها مستقیما و به محض پردازش سفارش به کیف پولتون ارسال میشه و به همین دلیل نیازی به نگرانی در مورد امنیت رمزارزهاتون نیست.

کلام پایانی 

در این مقاله سعی کردیم که به آموزش خرید شت کوین ها بپردازیم. امیدواریم که بتونین از مطالب ارائه شده نهایت استفاده رو ببرین و از خرید و فروش این نوع رمز ارزها سود خوبی رو کسب کنین. همچنین در این مقاله یک سایت خرید شت کوین رو بهتون معرفی کردیم که با استفاده از اون میتونین به شکل مستقیم و با ریال و کارت های عضو شبکه شتاب، شت کوین بخرین.
توجه داشته باشین که مطالب ارائه شده در این مقاله به هیچ عنوان پیشنهاد یا سیگنال شت کوین نبودن. تنها هدف ما از ارائه این مقاله آموزش ورود به دنیای Shitcoin ها بود. همچنین اگه یادتون باشه در ابتدای این مقاله در مورد استراتژی های خرید این نوع رمز ارزها صحبت کردیم و گفتیم که برای سرمایه گذاری در این حوزه به دانش و تجربه نیاز دارین.
در صورتی که بخواین خودتون با فعالیت در این حوزه به چنین دانش و تجربه ای برسین، نیاز به زمان زیادی دارین. البته نباید ضرر هایی که در این مسیر بهتون وارد میشه رو هم نادیده گرفت. اما با شرکت در دوره های آموزشی مناسب میتونین این هزینه ها رو به حداقل برسونین و در کمترین زمان ممکن به یک تریدر حرفه ای تبدیل بشین. آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج به همین منظور دوره های متنوعی از آموزش ارز دیجیتال رو برای کاربرانش با هر سطح دانش و تجربه ای که هستن، آماده کرده. شما هم میتونین با ثبت نام در این دوره ها در مدت زمان کوتاهی به یک تریدر حرفه ای در بازار ارزهای دیجیال تبدیل بشین. همچنین دوره های آموزش حضوری ارز دیجیتال در ارومیه در آکادمی ارزسنج راه اندازی شده تا علاقه مندان بتوانند آموزش ها را به صورت کاملا حرفه ای و آکادمیک دریافت کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آموزش خرید شت کوین (چگونه Shitcoin بخریم؟)

  1. مسعود عدالت (1400/12/19)

    پیشنهاد ایران بایننس عالی بود ❤❤ممنوووون

در مورد آموزش خرید شت کوین (چگونه Shitcoin بخریم؟) نظر دهید
سوال امنیتی :5 + 74 = ?