معرفی بهترین ارزهای Web3 (5 ارز مهم وب 3 برای سرمایه گذاری)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی بهترین ارزهای Web3 (5 ارز مهم وب 3 برای سرمایه گذاری)"


  • 17:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

قصد داریم در این مقاله، شما رو با بهترین ارزهای Web3 آشنا کنیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله به معرفی ارزهای Web3 بپردازیم، بهتره ابتدای توضیحاتی در مورد فناوری Web3 برای شما ارائه کنیم. اینترنت هر روزه در حال پیشرفت و گسترش در زمینه های مختلف هست و با آپدیت ها، آپشن های جدیدی به سیستم افزوده میشن. وب سایت ها و برنامه های وب، با امکانات جدیدی ظاهر میشن. Web3 با هدف تبدیل فضای اینترنت به پایگاه داده ایجاد شده. از نسل Web3 انتظار میره درخواست ها و نیازهای کاربرانش رو به درستی درک کنه و در کم ترین زمان ممکن، به اونها پاسخ بده.
 ارز های دیجیتال که پول های دیجیتالی و الکتریکی هستن بر پایه Web3 فعالیت می کنن چرا که وب 3، وب غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین هست که از اپلیکیشن‌های بدون نیاز به مجوز (Permissionless) و بر پایه اقتصاد توکنی ساخته شده. پروژه های وب 3 با کنار زدن غول‌های وب 2 در حال جذب مخاطب هستن و با استفاده از ویژگی‌ شاخص فناوری بلاک چین، یعنی غیر متمرکز بودن، وب 3 تونسته جامعه محور و به خوبی حافظ حریم خصوصی کاربرانش باشه. این مقاله از سری مجموعه آموزش ارز دیجیتال ارزسنج رو تا انتها بخونین و با بهترین ارزهای وب 3 آشنا بشین.

فناوری Web3 چیست؟

بهترین ارزهای وب 3

همونطور که گفتیم، قبل از اینکه به معرفی بهترین ارزهای Web3 بپردازیم، اطلاعاتی در مورد فناوری وب 3 برای شما ارائه می کنیم. در پاسخ به سوال فناوری Web3 چیست؟ می تونیم این پاسخ رو بدیم که فناوری Web3 که با نام Web 3.0  نیز شناخته میشه، مرحله اصلی بعدی در تکامل اینترنت هست. این مرحله جدید در اینترنت، مثل پایه و اساس ارزهای دیجیتال، و با کمک اکوسیستم‌های اینترنت اشیا، شروع متاورس، و ظهور توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به همراه اون، مبتنی بر تمرکززدایی، باز بودن و استفاده بیشتر برای کاربران هست.
 برای درک بهتر Web3، مرور مراحل فعلی و گذشته اینترنت می تونه مفید باشه. برخلاف فاز فعلی وب 2.0، که در اون پلتفرم‌ها و برنامه‌ها متعلق به نهادهای متمرکز، مانند شرکت‌های بزرگ فناوری هستن، پلتفرم‌ها و برنامه‌های Web3.0 توسط کاربران توسعه، مالکیت و نگهداری خواهند شد.
همچنین ما می تونیم در پاسخ به سوال فناوری Web3 چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که،Web3یک شکل غیرمتمرکز اینترنت در آینده هست که کاربران مالک اون میشن. به جای استفاده از برنامه‌ها و پلتفرم‌های رایگانی که داده‌های کاربران رو جمع‌آوری می‌کنن، مانند فاز فعلی Web2.0، کاربران در فاز Web3 آینده می‌تونن خودشون در ایجاد، عملکرد و مدیریت پروتکل‌ها شرکت کنن. در Web3، مالکیت رو می‌توان با توکن‌های دیجیتال یا ارزهای دیجیتال، از طریق شبکه‌های غیرمتمرکز به نام بلاک چین نشان داد. به عنوان مثال، اگه برای یک شبکه خاص توکن های دیجیتالی کافی در اختیار دارین، می تونین در مورد عملکرد یا اداره شبکه نظری داشته باشین. این مشابه روشی هست که حق رای سهامداران به سهامداران دارای سابقه، در یک شرکت اجازه میده تا در مورد برخی اقدامات شرکتی رای بدن.

ویژگی های Web3:

بهترین ارزهای وب 3

در این قسمت از معرفی بهترین ارزهای وب 3 اطلاعاتی در مورد ویژگی های این فناوری برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین که در حال حاضر سه نسل از اینترنت وجود داره که هر کدوم از این نسل ها برخی ویژگی های خاصی دارن که باعث میشه تا مورد استقبال قرار بگیرن. فناوری وب 3 نیز برخی ویژگی هایی داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما در این قسمت از معرفی ارزهای Web3، به بررسی ویژگی های Web3 می پردازیم تا با این ویژگی ها آشنا بشین.

•    فراگیر بودن اینترنت در Web 3

یکی از ویژگی های Web3، فراگیر بودن اینترنت در این فناوری هست. درWeb 1.0 شما برای اتصال به اینترنت نیاز به رفتن به کافی نت داشتین یا در نهایت می‌تونستین با کامپیوتر شخصی خودتون وارد فضای وب بشین. در نسل وب 2.0 با حضور گوشی‌های هوشمند، اینترنت فراگیرتر از قبل شد. اما Web 3.0 با در دسترس قرار دادن اینترنت برای همه در هر شرایطی، به سادگی دسترسی رو راحت تر کرده. این کار با کمک فناوری IOT انجام میشه و کمک می‌کنه که وب 3 روی دستگاه‌های بیشتری قابل پیاده سازی باشه.

•    اداره شدن غیرمتمرکز

یکی دیگه از ویژگی های Web3، غیر متمرکز بودن این فناوری هست. با ظهور فناوری بلاک‌چین، ایجاد سیستمی که به‌صورت غیرمتمرکز کار کنه، خیلی ساده اس. برای مثال در بلاک‌چین اتریوم می‌تونین برنامه‌ها و سازمان‌های غیرمستقلی (DAO) ایجاد کنین که کاملا به‌صورت غیرمتمرکز اداره میشن. در این سیستم‌های غیرمتمرکز، قوانین برای همه یکسان هست و امکان تقلب وجود نداره. 

•    حفاظت از حریم خصوصی

یکی دیگه از ویژگی های Web3، حفاظت از حفظ حریم خصوصی هست. احتمالا با دستیارهای هوشمند الکسای آمازون، سیری اپل یا گوگل اسیستنت آشنا هستین. دستیارهای هوشمندی که به ما در زندگی شخصی کمک می‌کنن تا با فرامین صوتی بیشتر کارهامون رو انجام بدیم. طبق اطلاعاتی که منتشر شده و گوگل هم تایید کرده، صدای شما توسط گوگل ضبط و نگهداری میشه. استدلال گوگل اینه که این‌ کار برای بهبود خدمات دستیار صوتی انجام میشه.

•    امنیت بالا

یکی دیگه از ویژگی های Web3، امنیت بالای این فناوری هست. در یک سیستم غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک‌چین، اطلاعات به‌صورت توزیع شده در سیستم پخش میشن. به‌عبارتی اطلاعات در یک سرور خاص نگهداری نمیشن که بتوان اونها رو هک کرد. در سیستم‌های غیرمتمرکز هکر، باید اکثریت سیستم رو هک کنه که این کار خیلی سختیه. همچنین به‌دلیل نگه‌داشته شدن اطلاعات در هزاران سرور مختلف، امکان از کار انداختن تمامی سرورها کم خواهد بود. به‌این صورت حملات سایبری و هک شدن اطلاعات کاربران بسیار محدود میشه.

•    بدون محدودیت و سانسور

یکی دیگه از ویژگی های Web3، بدون محدودیت بودن این فناوری هست. در نسل 2 اینترنت که اکنون در آن به سر می‌بریم، دولت‌ها و کمپانی‌ها، در بسیاری از موارد بر روی اینترنت اعمال محدودیت می‌کنن. کشور چین، ایران و روسیه از پرچم‌داران سانسور و اعمال محدودیت در حوزه اینترنت هستن.این محدودیت‌ها دلایل متفاوتی دارد، اعم از سیاسی، اخلاقی، نژادی، مذهبی و... در نسل سوم اینترنت (وب 3) به‌لطف فناوری بلاک‌چین می‌تونین بدون هیچ‌محدودیتی از نقاط مختلف جهان به اینترنت وصل بشین، تراکنش انجام بدین، بازی کنین و کارهای دیگه ای که شاید حتی فکرش رو هم نکنین. بنا به کاربرد گستره اینترنت در حوزه های مختلف، همونطور که گفتیم برخی از ارزهای دیجیتال هم بر پایه Web3 فعالیت می کنن که هدف ما در این مقاله آشنا کردن شما با بهترین ارزهای دیجیتال وب 3 هست.

معرفی بهترین ارزهای Web3:

بهترین ارزهای وب 3

فناوری بلاک چین پلتفرمی هست که این روزها شتاب زیادی پیدا کرده. یکی از زمینه هایی که اون، کار فوق العاده ای انجام داده، اینترنت هست. در حالی که اکثریت مردم جهان در تلاشند تا راه‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و بلاک چین ابداع کنن، در طرف دیگه، Web3.0 قرار داره. این ترکیب جدیدی از اینترنت هست که قصد داره به نسخه غیرمتمرکز دنیای مجازی تبدیل بشه. وب 3.0 برای شفافیت تلاش می کنه و کاربران محتوای زیادی رو می بینن که برای همه قابل دسترسی هست. 
به عبارت دیگه رمزارزها ذاتاً غیرمتمرکز هستن. بیش از این، اونها باعث استقلال و نوآوری بیشتر با دسترسی بهتر و تراکنش های یکپارچه در مقایسه با فناوری های وب 2.0 شدن. به همین دلیل هست که ارزهای دیجیتال از وب 3.0 جدا نیستن و کارشناسان بر این باورن که ارزهای دیجیتال نقش مهمی در تکامل وب 3.0 و متاورس دارن که با وب 3.0 هنوز مرتبط هستن. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا 5 تا از برترین ارزهای رمزنگاری شده وب 3.0 که بر اساس ارزش بازار، محبوبیت و موارد استفاده از وب 3.0 طبقه بندی شدن و باید خریداری بشن رو معرفی می کنیم.

ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot):

بهترین ارزهای وب 3

یکی انواع ارزهای Web3، رمز ارز پولکادات هست. پولکادات با نماد اختصاری DOT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با ارزش بازار حدود 18.22 میلیارد دلار، در رتبه 11 بازار قرار داشته و سهم 0.96 درصدی از کل بازار رو در اختیار داره. ارز دیجیتال DOT در سال 2016 توسط تعدادی از سازندگان برجسته در فضای بلاک چین از جمله یکی از بنیانگذارهای اتریوم، گوین وود، تاسیس شد.
 ارز دیجیتال پولکادات یکی از پروژه های شاخص وب سه هست که توسط بنیاد سوئیسی تاسیس شده. پولکادات یک پروتکل چند زنجیره ای خرد شده منبع باز هست که شبکه ای از بلاک چین های تخصصی رو به هم متصل و ایمن می کنه و انتقال زنجیره ای متقابل هر نوع داده یا دارایی رو آسون می کنه، نه فقط توکن ها، بلکه به بلاک چین ها اجازه میده تا با همدیگه کار کنن. پولکادات برای ارائه پایه ای برای اینترنت غیرمتمرکز زنجیره های بلوکی، که به عنوان یک ارز Web3 نیز شناخته میشه، طراحی شده.
 Polkadotبه عنوان یک متاپروتکل لایه 0 شناخته میشه، زیرا زیربنا و توصیف قالبی برای شبکه ای از بلاک چین های لایه 1 به نام پاراچین (parallel chains) هست. به عنوان یک فراپروتکل، Polkadot همچنین قادره به طور مستقل و بدون فورک (forklessly) پایگاه کد خودش رو از طریق حاکمیت زنجیره ای مطابق با اراده جامعه دارندگان توکن خودش به روز کنه. پولکادات پایه‌ای رو برای پشتیبانی از وب غیرمتمرکز که توسط کاربرانش کنترل میشه و ایجاد برنامه‌ها، مؤسسات و خدمات جدید رو ساده‌سازی می‌کنه.
 پروتکل Polkadot می‌تونه زنجیره‌های عمومی و خصوصی، شبکه‌های بدون مجوز، اوراکل‌ها و فناوری‌های آینده رو به هم متصل کنه و به این بلاک‌چین‌های مستقل اجازه میده تا اطلاعات و تراکنش‌های خودشون رو از طریق زنجیره رله پولکادات به‌طور غیرقابل اعتماد به اشتراک بذارن. توکن DOT بومی Polkadot سه هدف واضح رو دنبال می‌کنه: سرمایه‌گذاری برای عملیات و امنیت، تسهیل حاکمیت شبکه، و پیوند توکن‌ها برای اتصال پاراچین‌ها. با بررسی های لازم در مورد قیمت پولکادات میشه در زمان مناسبی این ارز رو خرید و سود خوبی از خرید این ارز کسب کرد.

چهار جز اصلی Polkadot:

•    Relay Chain: قلب پولکادات که به ایجاد اجماع، قابلیت همکاری و امنیت مشترک در سراسر شبکه زنجیره‌های مختلف کمک می‌کنه.
•    Parachains: زنجیره های مستقلی که می تونن توکن های خاص خودشون رو داشته باشن و برای موارد استفاده خاص بهینه بشن.
•    Parathreads: شبیه به پاراچین، اما با اتصال انعطاف پذیر بر اساس یک مدل پرداخت به موقع.
•    Bridges: به پاراچین‌ها و پاراتریدها اجازه میدن تا با بلاک‌چین‌های خارجی مثل اتریوم ارتباط برقرار کنن.

ارز دیجیتال فایل کوین (File coin):

بهترین ارزهای وب 3

یکی دیگه از بهترین ارزهای Web3، رمز ارز File coin هست. فایل کوین با نماد اختصاری FIL یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که با ارزش بازار حدود 3.07 میلیارد دلار، در رتبه 42 بازار قرار داشته و سهم 0.16 درصدی از کل بازار رو در اختیار داره. بلاک چین فایل کوین یکی از کاربردی ترین و پیچیده ترین بلاک چین های موجود در جهان هست که بر اساس ایده ای بسیار نوآورانه و با اهدافی بزرگ به وجود اومده. بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگه تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال فایل کوین بتونه ایده های خودش رو اجرا کنه، انقلابی بزرگ در عرصه داده ها به وجود میاد.
 Filecoin یک سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز هست که هدف آن ذخیره مهم ترین اطلاعات بشریت هست. پروژه فایل کوین 205 میلیون دلار در یک عرضه اولیه سکه (ICO) در سال 2017 جمع آوری کرد و در ابتدا تاریخ راه اندازی رو برای اواسط سال 2019 برنامه ریزی کرد. با این حال، تاریخ راه‌اندازی شبکه اصلی  Filecoin تا بلوک 148888 به تعویق افتاد. این پروژه برای اولین بار در سال 2014 به عنوان یک لایه تشویقی برای سیستم فایل بین سیاره ای (IPFS)، یک شبکه ذخیره سازی همتا به همتا توصیف شد.
 پلتفرم Filecoin یک پروتکل باز هست و توسط یک بلاک چین پشتیبانی میشه که تعهدات انجام شده توسط شرکت کنندگان شبکه رو با تراکنش های انجام شده با استفاده از FIL، ارز اصلی بلاک چین، ثبت می کنه. بلاک چین بر اساس اثبات تکرار و اثبات فضازمان هست. هدف Filecoin ذخیره سازی داده ها به صورت غیرمتمرکز هست. برخلاف شرکت‌های ذخیره‌سازی ابری مانند  Amazon Web Servicesیا Cloudflare که مستعد مشکلات تمرکز هستن، Filecoin از ماهیت غیرمتمرکز خود برای محافظت از یکپارچگی مکان داده‌ها استفاده می‌کنه و اون رو به راحتی قابل بازیابی و سانسور کردن سخت می‌کنه. سیستم‌های ذخیره‌سازی غیرمتمرکز مانند Filecoin به افراد اجازه میدن تا حافظ داده‌های خودشون باشن و همچنین وب رو برای مردم در سراسر جهان در دسترس‌تر می‌سازه.
 از اونجایی که شرکت در شبکه Filecoin از طریق استخراج و ذخیره به طور مستقیم با کسب جوایز بلاک بیشتر مرتبط هست، Filecoin شرکت کننده ها رو تشویق می کنه تا صادقانه عمل کنن و تا حد امکان داده ها رو ذخیره کنن. با وجود ریزش اخیر بازار با بررسی قیمت فایل کوین به این نتیجه می رسیم که در دو سال 400 درصد سود از خرید این ارز نصیب سرمایه گذارها شده.

ارز دیجیتال بیت تورنت (BitTorrent):

بهترین ارزهای وب 3

بیت تورنت با نماد اختصاری BTTOLD یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال iست که در زمان انتشار این مقاله با ارزش بازار حدود 2.35 میلیارد دلار، در رتبه 207 بازار قرار داره و سهم 0.12 درصدی از کل بازار رو در اختیار داره. BitTorrent یک پلتفرم اشتراک گذاری فایل و نظیر به نظیر (P2P) هست که در سال های اخیر به طور فزاینده ای غیرمتمرکز شده.
 پلتفرم بیت تورنت که ابتدا در جولای 2001 منتشر شد، توسط پلتفرم بلاک چین TRON در جولای 2018 خریداری شد. بیت تورنت از زمان خریدش، ابزارهای جدید مختلفی رو با یک توکن ارز دیجیتال بومی اختصاصی،BTT که در فوریه 2019 منتشر شد، اضافه کرده. BTT با استفاده از استاندارد TRC-10 بر روی بلاک چین خود TRON راه اندازی شد. هدف اولیه BitTorrent این بود که صنعت سرگرمی قدیمی و نحوه دستیابی مصرف کنندگان به محتوا رو مختل کنه. شبکه های توزیع گران قیمت و ناکارآمد هدف اصلی بودن. 
بیت تورنت تحت شبکه ترون جذابیت کاربری خودش رو برای کسانی که به راه حل های غیرمتمرکز و ارز های دیجیتال علاقه مند هستن و همچنین به پایگاه کاربران خودش گسترش داده. از جمله ویژگی های اضافه شده می توان به BitTorrent Speed اشاره کرد که از توکن BTT به عنوان بخشی از عملیات خودش استفاده می کنه.
BTFS و DPoS از الگوریتم اجماع این رمز ارز هستش که قادر به پردازش تراکنش‌ها با میلیون‌ها عضو به عنوان گره هست، استفاده می‌کنه. علاوه بر این، BTFS به زودی به عنوان یک ذخیره‌ساز غیرمتمرکز در دسترس توسعه‌دهندگان بلاک چین قرار می‌گیره. همچنین BTFS سرویس TronGrid را به عنوان یک دروازه ایمن برای ارتباط عناصر اکوسیستم با یکدیگر اجرا می‌کند. ارز دیجیتال بیت تورنت همچنین به خدمات پولی منشعب شده و چندین نسخه (حق بیمه) از پلتفرم خودش رو ارائه میده که شامل قابلیت های VPN و مرور بدون آگهی هست.

ارز دیجیتال کوزاما (Kusama):

بهترین ارزهای وب 3

یکی دیگه از انواع ارزهای وب 3، Kusama هست. کوزاما با نماد اختصاری KSM یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که با ارزش بازار حدود 1.1 میلیارد دلار، در رتبه 74 بازار قرار داشته و سهم 0.05 درصدی از کل بازار رو در اختیار داره. Kusama که خودش رو عموزاده وحشی پولکادات نامیده، یک پلتفرم آزمایشی بلاک چین هست که برای ارائه یک چارچوب بسیار قابل تعامل و مقیاس پذیر برای توسعه دهندگان طراحی شده. پلتفرم Kusama بر روی Substrate ساخته شد.
 یک کیت ساخت بلاک چین که توسط Parity Technologies توسعه یافته. Kusama تقریباً همان پایگاه کد پولکادات رو داره و یکی از موفق ترین بلاک چین های قابل همکاری هست. با استقرار در Kusama، پروژه‌های پرسرعت به یک شبکه تقسیم‌شده بسیار مقیاس‌پذیر و قابل تعامل با ویژگی‌هایی که هنوز در Polkadot در دسترس نیستن، دسترسی پیدا می‌کنن. این پلتفرم برای ارائه یک بستر آزمایشی برای توسعه دهندگانی که به دنبال نوآوری و استقرار بلاک چین هستن، طراحی شده و می تونه به عنوان یک شبکه مقدماتی قبل از راه اندازی در Polkadot مورد استفاده قرار بگیره. اگرچه بسیاری از پروژه ها ترجیح میدن برای محصول نهایی خودشون از Kusama استفاده کنن.
کوزاما از یک مانع کم برای ورود برای استقرار پاراچین‌ها، الزامات باند پایین برای اعتبارسنجی‌ها سود میبره و معمولاً توسط استارت‌آپ‌های اولیه و برای آزمایش استفاده میشه.

ارز دیجیتال اوشن پروتکل (Ocean):

بهترین ارزهای وب 3

یکی دیگه از انواع ارزهای Web3، رمز ارز اوشن پروتکل هست. اوشن پروتکل با نماد اختصاری OCEAN یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که با ارزش بازار حدود 288.23 میلیون دلار، در رتبه 164 بازار قرار داشته و سهم 0.01 درصدی از کل بازار رو در اختیار داره. Ocean Protocol یک اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین هست که به افراد و مشاغل اجازه میده تا به راحتی ارزش داده های خودشون رو باز کنن و از طریق استفاده از دیتا توکن های مبتنی بر ERC-20 از اون درآمد کسب کنن.
 توکن ارز دیجیتال اوشن پروتکل، به عنوان وسیله ای برای تبادل درون شبکه اختصاصی اپن اوشن کاربرد داره. تولید کننده های داده هنگامی که اطلاعات خودشون رو به فروش میرسونن، این توکن رو به دست میارن. همچنین کاربران برای اجرای الگوریتم های خود روی این داده ها لازمه که ارز دیجیتالی رو به عنوان کارمزد پرداخت کنن. توکن اوشن به عنوان پاداشی برای خدمت کارایی داره و مورد استفاده مشخصی داره.
پروتکل Ocean در سال 2017 توسط بروس پون بنیانگذار BigChainDB و ترنت مکانگی متخصص هوش مصنوعی و طراحی، ایجاد شد. هدف اون ها این بود که کنترل داده های کلان رو از شرکت هایی مثل مایکروسافت، گوگل و اپل به دست بگیرن. با بررسی قیمت اوشن پروتکل در دو سال به این نتیجه می رسیم این ارز در دو سال بالای 1200 درصد رشد قیمتی داشته.

نحوه خرید ارزهای Web 3.0:

بهترین ارزهای وب 3

برای اینکه بتونین ارزهای Web3 رو در صرافی ها بخرین، ابتدا باید صرافی هایی رو پیدا کنین که ارزهای وب 3 رو در لیست خریدشون قرار دادن. بعضی از صرافی های خارجی مثل بایننس، کوکوین، کوینکس و... این ارزهای وب 3 رو در لیست خرید خودشون دارن ولی این صرافی ها به دلیل اینکه احراز هویت رو اجباری کردن، کار باهاشون برای ما ایرانی ها به دلیل تحریم های بین المللی سخت شده و امکان داره حسابمون رو مسدود کنن. در مقابل صرافی های ایرانی نیز وجود دارن که میتونین برای خرید ارزهای وب 3، ازشون استفاده کنین. برای مثال صرافی ایران بایننس یکی از صرافی های ایرانی و معتبری هست که هر کدوم از 5 ارزهای وب 3 نام برده شده رو در لیست خریدش قرار داده و میتونین بعد از ثبت نام و احراز هویت در صرافی ایران بایننس خرید ارز دیجیتال وب 3 رو طبق قیمت لحظه ای جهانی انجام بدین.

نتیجه و جمع بندی:

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین ارزهای وب 3 رو بهتون معرفی کنیم. یکی از ترند های بعدی که تو بازار کریپتوکارنسی ها وجود داره، Web 3 و پروژه های زیر مجموعه وب 3 هست. برای سرمایه‌گذاران، Web3 می‌تونه فرصت‌هایی رو پیرامون تمرکززدایی مالی ارائه بده، که می‌تونه بازارهای جدیدی رو باز کنه، درست همونطور که ارزهای دیجیتال و NFT انجام دادن. برای مثال، سرمایه‌گذاران می‌تونن زیرساخت‌های معاملاتی جدید، مانند پروتکل‌های وام دهی، که پتانسیل ایجاد اختلال رو دارن، تماشا کنن. 
اگرچه Web3 ممکنه هنوز سال‌ها با تصاحب سهم عمده بازار فاصله داشته باشه، اما علاقه سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاران خطرپذیر احتمالاً با آموزش بیشتر مردم در این مرحله جدید از وب رو به افزایشه. در صورتی که قصد سرمایه گذاری در Web 3.0 رو دارین، ابتدا باید بررسی های لازم رو در مورد یه ارز یا پروژه انجام بدین و پس از اون اقدام به خرید ارزهای Web 3 کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین ارزهای Web3 (5 ارز مهم وب 3 برای سرمایه گذاری)

  1. مسعود عدالت (1401/01/01)

    به جرات میگم یکی از بهترین مقاله ها در مورد وب 3 بود ممنون

در مورد معرفی بهترین ارزهای Web3 (5 ارز مهم وب 3 برای سرمایه گذاری) نظر دهید
سوال امنیتی :5 + 80 = ?