تحلیل نئوویو چیست و چگونه انجام می شود؟

  • 20:07 1403-07-30
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

سبک تحلیل نئوویو؛ یکی از بهترین سبک ها در مباحث آموزش تحلیل تکنیکال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این روش به دست بیارین؟ آیا می دونین تحلیل نئوویو چیست؟ نئوویو چه ویژگی هایی داره؟ نئوویو واسه تحلیل چه بازارهایی مناسب هست؟ به نظر شما نئوویو چجوری کار می کنه؟ انواع الگوهای نئوویو در بازارهای مالی کدامند؟ تحلیل نئوویو چه کمکی به تریدرها و معامله گران بازار می کنه؟

در حال حاضر افراد زیادی واسه معامله گری و کسب سودهای زیاد به فکر ورود به بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال هستن و اون رو راهی واسه افزایش سرمایه خودشون می دونن. البته به شما میگیم که به همین آسونی هم نیست که بعد از ورود به بازار رمز ارزها بتونین خیلی زود پولدار بشین باید شروع به دیدن آموزش ارز دیجیتال کنین. واسه موفقیت در این بازار باید از مهارت ها و دانش های خاص بازار برخوردار باشین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تحلیل نئوویو بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های تحلیل نئوویو بپردازیم و انواع الگوهای نئوویو در تحلیل تکنیکال رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از نئوویو چیست؟

منظور از نئوویو چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از نئوویو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که نئوویو یا Neowave به معنی امواج الیوت در تحلیل تکنیکال به روش گلن نیلی هست. بعد از معرفی امواج الیوت، شخصی به اسم گلن نیلی بعد از ده سال تلاش، تحقیق و 40 سال تدریس در زمینه معامله گری در بازارهای مالی، تونست روشی جدید از نظرین الیوت رو به اسم نئوویو ارائه بده. در حقیقت، نئوویو همون سبک امواج الیوت هست که به طور پیشرفته ای ایجاد شده. شما می تونین با استفاده از نئوویو، بازارهای مالی رو تجزیه و تحلیل کنین. یکی از اصلی ترین ویژگی های تحلیل نئوویو، قدم به قدم بودن این سبک تحلیلی هست.

جالب اینجاست که بدونین تحلیل نئوویو از تئوری امواج الیوت در تحلیل تکنیکال الهام گرفته شده. در اصل الگوی نئوویو در تحلیل تکنیکال بازارهای مالی، یه نسخه پیشرفته و حرفه ای از نظریه موج الیوت هست. آموزش و استفاده از تحلیل نئوویو به زمان زیادی نیاز داره. ولی با استفاده از این تکنیک شما می تونین پیش بینی های دقیق ترین درباره حرکات بعدی چارت قیمتی انجام بدین. نئوویو باعث میشه تا امواج الیوت شکل واقعی خودش رو بگیرن و به شما این امکان رو میده تا به صورت پشت سر هم همه مراحل تشکیل این الگوها رو مشاهده کنین.

مقاله پیشنهادی: الگوی تاسوکی(Tasuki) در تحلیل تکنیکال چیست؟

سبک تحلیل نئوویو چه ویژگی هایی دارد؟

سبک تحلیل نئوویو چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، سبک تحلیل نئوویو یکی از روش های تحلیل بازارهای مالی هست که از امواج الیوت الهام گرفته شده. این روش تحلیلی ویژگی ها و خصوصیات زیادی داره. بهتره کمی با ویژگی های نئوویو آشنا بشین. به صورت کلی میشه گفت که سبک تحلیلی نئوویو(Neowave) روشی برای تجزیه و تحلیل قدم به قدم دارایی های مالی و پیش بینی بر اساس این آنالیز هست. این سبک تحلیلی به تریدرها و معامله گران این امکان رو میده تا فرایند موج شماری رو با ترتیب خاصی انجام بدن تا تحلیل اون ها منطقی و قابل فهم باشه.

توجه داشته باشین که در سبک تحلیل نئوویو ما توسعه و گسترش قابل توجه قوانین موج شماری رو مشاهده می کنیم و به خیلی از پرسش های موجود که در روش الیوت وجود دارن، جواب کامل داده میشه. با استفاده از روش تحلیلی نئوویو متوجه میشیم که:

•    از چه نموداری واسه موج شماری استفاده کنیم؟!
•    شمارش امواج رو از چه نقطه ای شروع کنیم؟!
•    چجوری الگوها رو تشخیص داده و اون ها رو از همدیگه تفکیک کنیم؟!
•    چجوری هر الگوی قیمتی رو به طور کامل تجزیه و تحلیل کنیم تا از درستی اون اطمینان حاصل کنیم؟!
•    چجوری میشه الگوها رو تجمیع کرده و به یه دید کامل از نمودار قیمت دسترسی پیدا کنیم؟!
•    چجوری طبق تحلیل های انجام شده، بازار ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنیم؟!
•    بعد از موج شماری به دنبال چه شرایطی برای تایید شمارش باشیم؟!

مقاله پیشنهادی: الگوریتم جنگل تصادفی(Random Forest) چیست؟

تحلیل نئوویو برای چه بازارهایی مناسب است؟

تحلیل نئوویو برای چه بازارهایی مناسب است؟

سبک تحلیل نئوویو(Neowave) واسه بیشتر بازارهای مالی امروزی منسب هست و میشه واسه تجزیه و تحلیل این بازارها از این روش استفاده کرد، ولی واسه درک و فهم بهتر این مسئله باید بدونین که روش الیوت و نئوویو بر پایه روانشناسی جمه افراد ایجاد شدن. به این ترتیب این روش ها یعنی تحلیل نئوویو در بازارهای مالی ای مورد استفاده قرار بگیره که در عیار مهم در اون ها وجود داشته باشه که یکیش این هست که ساخته دست انسان ها باشه و دومی این هست که عمر ماندگار و طولانی داشته باشه.

نکته قابل توجه این هست که این معیارها و عوامل در بیشتر بازارهای مالی امروزی مثل بازار بورس، سهام، ارزهای دیجیتال و.... وجود دارن، ولی در مقابل محصولات کشاورزی که ساخته طبیعت هستن و عمر اون ها فصلی هست و ماندگار نیست، نمی تونن گزینه خوبی واسه تحلیل روش نئوویو باشن. روش نئوویو روشی خیلی کامل و جامع در حوزه تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال هست که به جرات میشه گفت که هم اکنون کامل ترین روش تحلیلی در دنیا محسوب میشه که تریدرها و معامله گران زیادی از این روش واسه پیش بینی قیمت دارایی های مورد نظر خودشون استفاده می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تحلیل نئوویو بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های سبک تحلیل نئوویو بپردازیم ونحوه انجام این تحلیل رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، نئوویو یکی از سبک های تجزیه و تحلیل بازارهای مالی هست که از امواج الیوت الهام گرفته شده. تریدرها و معامله گران می تونن با کمک این روش تحلیلی، قیمت دارایی های مالی رو به شکل دقیق پیش بینی کنند. واسه اینکه بتونین از روش نئوویو استفاده کنین، اول باید اطلاعاتی در مورد امواج الیوت در تحلیل تکنیکال به دست بیارین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تحلیل نئوویو چیست و چگونه انجام می شود؟

در مورد تحلیل نئوویو چیست و چگونه انجام می شود؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9 + 84 = ?