شاخص Open Interest چیست؟

  • 13:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

شاخص Open Interest؛ یکی از شاخص های مهم در تمامی بازارهای مالی! بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند تمامی بازارهای مالی شامل مفاهیم و اصطلاحات زیادی است که باید با این مفاهیم آشنا شوید. شاخص های مهمی نیز در این بازارها وجود دارند که می توانید با آنها کار کنید.
بازار ارزهای دیجیتال یکی از محبوب ترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می توانید در این بازار معاملات متعددی انجام دهید و سود زیادی به دست آورید. در این بازار نیز مانند سایر بازارهای سرمایه گذاری، شاخص ها و اندیکاتورهای مختلفی را می بینید که هر کدام از این شاخص ها کاربردهای خاصی دارند. تهیه استراتژی های معاملاتی یکی از مهم ترین نکات برای کسب سود است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص Open Interest برای شما ارائه کنیم و کاربرد شاخص سود بازار را مورد بررسی قرار دهیم تا با این مفهوم آشنا شوید.

شاخص Open Interest چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که شاخص Open Interest چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که شاخص Open Interest به شاخصی گفته می شود که با توجه به قراردادهای آتی باز محاسبه می شود و استفاده از آن در کنار سایر عوامل از جمله حجم معاملات، دید نسبتا خوبی از روند و احساسات حاکم بر بازار ارز دیجیتال به ما می دهد. در سال های اخیر سرعت پیشرفت در معاملات ارز دیجیتال در فضای مستقات کاملا مشهود بوده است و این اکوسیستم رو به رشد، زمین بازی را هموار می کند. به نظر شما تاثیر تورم بر بازار ارزهای دیجیتال چیست؟
جالب است بدانید، شاخص Open Interest ابزاری برای پیگیری تعداد کل موقعیت های معاملاتی در یک قرارداد خاص، مانند معاملات فیوچرز بیت کوین یا یک قرارداد اختیار معامله خرید یا فروش است. این شاخص تعداد کل قراردادهای مشتقه معوق مانند آپشن یا قراردادهای آتی تسویه نشده را بررسی می کند. در واقع این شاخص به جای کل حجم معاملات، تعداد کل مشارکت فعال فعلی را به معامله گران و تحلیلگران نشان می دهد.

شاخص Open Interest چه کاربردی دارد؟

توجه داشته باشید که شاخص Open Interest یکی از شاخص های مهم و کاربردی است که معمولا در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی مورد استفاده تحلیلگران و تریدرها قرار می گیرد. این شاخص نشان دهنده تعداد موقعیت های معاملاتی باز در بازار مشتقات است. همچنین این شاخص تعداد قراردادهای آپشن باز که به قیمت تعیین شده نرسیده و یا منقضی شده اند و یا قراردادهای آتی که در آن لحظه توسط تریدرها حفظ شده را نشان می دهد. آیا می دانید چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال چیست؟
شاخص سود بازار زمانی که قراردادهای بیشتری بسته، منقضی و یا اجرا می شوند، پایین می یابد و وقتی که قراردادهای باز شده نسبت به قراردادهای گفته شده بیشتر باشند، افزایش می یابد. این شاخص دید بهتری را نسبت به تجزیه و تحلیل نقدینگی و حجم معاملات از بازار ارز دیجیتال ارائه می دهد. با بررسی این شاخص می توانید ببینید که چه تعداد قرارداد و چگونه به یک ارز دیجیتال خاص تخصیص یافته است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص Open Interest برای شما ارائه کنیم و کاربرد شاخص سود بازار را مورد بررسی قرار دهیم تا با این مفهوم آشنا شوید. همانطور که گفته شد، شاخص Open Interest یکی از شاخص های مهم و کاربردی در بازار ارز دیجیتال است که می تواند در سایر بازارهای مالی نیز به کار رود. این شاخص اطلاعات مفیدی را در مورد حجم معاملات و تعداد پوزیشن های معاملاتی به تریدرها ارائه می دهد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شاخص Open Interest چیست؟

در مورد شاخص Open Interest چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2 + 99 = ?