روند پارابولیک چیست؟

  • 12:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

روند پارابولیک؛ یکی از مفاهیم اساسی در تحلیل تکنیکال! آیا می خواهید با این روند آشنا شوید؟ آیا می دانید روند پارابولیک چیست؟ چگونه می توان این روند را تشخیص داد؟ اندیکاتورهای تشخیص روند پارابولیک کدامند؟ بازار کریپتو در روند پارابولیک چه عملکردی دارد؟
بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان ترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می توانید در این بازار معاملات متعددی انجام داده و سود زیادی به دست آورید. روند پارابولیک یکی از روندهای مهم و اصلی در تحلیل تکنیکال است که شما باید این روند را تشخیص دهید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد روند پارابولیک برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین رفتار در زمان مواجهه با روند پارابولیک بپردازیم.

روند پارابولیک چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که روند پارابولیک چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که روند پارابولیک به یک دوره رشد انفجاری در بازار ارز دیجیتال گفته می شود که شما می توانید در این روند قیمتی سود زیادی به دست آورید. روند پارابولیک در بازار رمز ارزها زمانی رخ می دهد که یک ارز دیجیتال در روند صعودی قرار گرفته و جهت حرکت را به سمت روند صعودی قدرتمندی تغییر می دهد. به اصطلاح تکنیکالی، قیمت که داخل یک کانال صعودی در حال طی کردن روند افزایشی است، به کانال صعودی با شیب بیشتر منتقل می شود. به نظر شما تحلیل نئوویو چیست و چگونه انجام می شود؟
جالب است بدانید، رشد قیمت ارز دیجیتال در روند پارابولیک با شدت بیشترری نسبت به قبل ادامه می یابد. منظور از کانال صعودی در روند پارابولیک، دو خط روند موازی یکدیگر است که شیب یکسانی دارند. قیمت ارز دیجیتال داخل محدوده ایجاد شده بین خطوط روند حرکت می کند و در برخورد با هرکدام از آنها از خود عکس العمل نشان می دهد. به این ترتیب، می توانید با تشخیص روند پارابولیک سود زیادی به دست آورید.

بهترین عملکرد در زمان روبرو شدن با روند پارابولیک

شما در روند پارابولیک نمی توانید بالاترین قیمت دست یافته یا سقف قیمتی یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین را به طور دقیق تشخیص دهید. کشیدن خطوط روند در نقاطی که بازار شاهد ریزش های قابل توجهی بوده ولی در نگاه بلند مدت همچنان روند صعودی را حفظ کرده است، می تواند به شما در پیدا کردن نقاط خروج از بازار کمک کند ولی زمانی که قیمت ها به طور دیوانه وار شروع به افزایش می کنند، پیددا کردن خطوط روند در تایم فریم های بالاتر نیز به یک کار سختی تبدیل می شود. نکات مهم تحلیل بازار رمز ارزها کدامند؟
توجه داشته باشید که روند پارابولیک در ارزهای دیجیتال به این معناست که اعتبار کانال های صعودی اولیه نسبت به کانال های بعدی مدت زمان بیشتری طول می کشد از این رو یک استراتژی در بازارهای صعودی می تواند فروش پله ای باشد، یعنی هربار که قیمت وارد روند قوی تری می شود، قسمتی از دارایی خود را بفروشید و بقیه آن را برای فروش در قیمت های بالاتر نگه دارید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد روند پارابولیک برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین رفتار در زمان مواجهه با روند پارابولیک بپردازیم. همانطور که گفته شد، روند پارابولیک یکی از روندهای قوی در بازار ارز دیجیتال است که ممکن است شما با این روند روبرو شوید. در زمان مواجه شدن با این روند، شما باید اندیکاتورهای مختلفی را فعال کنید و بهترین نقاط خرید و فروش را تشخیص دهید.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد روند پارابولیک چیست؟

در مورد روند پارابولیک چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2 + 31 = ?