چرا هکر 71 میلیون رمز ارز قربانی فیشینگ را برگرداند؟

  • 20:07 1403-07-30
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارش های منتشر شده، یک هکر 71 میلیون رمز ارز قربانی فیشینگ را برگرداند. ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارند و شما می توانید با کمک سیگنال ارز دیجیتال از این نوسانات سود زیادی به دست آورید. همچنین خودتان باید کمی تحلیل تکنیکال بلد باشید.
بازار ارزهای دیجیتال یکی از جذاب ترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می توانید معاملات متعددی در بازار کریپتو انجام دهید و از این طریق سود کسب کنید. امروزه هک ها و سرقت های مختلفی در بازار رمز ارزها رخ می دهد که این مسئله باعث می شود تا نگرانی هایی در بین کاربران بازار کریپتو به وجود بیاید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هک و سرقت در بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی برگرداندن 71 میلیون رمز ارز به قربانی فیشینگ بپردازیم.

هک و سرقت در بازار رمز ارزها

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که هک و سرقت در بازار رمز ارزها چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که هک و سرقت در بازار ارزهای دیجیتال یکی از طولانی ترین داستان ها در تاریخ این حوزه است. با ظهور پروژه های مختلف، کلاهبرداران نیز به این دنیا وارد شدند. با اینکه رمز ارزها به شفافیت معروف هستند، ولی متاسفانه از وقتی که صرافی ها، کیف پول ها و پلتفرم های معاملاتی شروع به کار کردند، حوادث هک و سرقت از ارزهای دیجیتال جریان پیدا کرده است.
در سال های گذشته، هکرها با انواع روش ها و ترفندها به کلاهبرداری ارزهای دیجیتال پرداخته اند. آنها از شناسایی نقاط ضعف و کدهای اشتباه در قراردادهای هوش مصنوعی، سیستم های صرافی، اپلیکیشن های غیرمتمرکز و موارد دیگر برای دستیابی به موفقیت در کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال کاربران استفاده می کنند. شناخت بزرگ ترین هک در صنعت ارزهای دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می خواهید از سیگنال ارز دیجیتال برای انجام معاملات استفاده کنید، توصیه می کنیم تا با منابع دسترسی به سیگنال های ارز دیجیتال آشنایی داشته باشید.

برگرداندن 71 میلیون رمز ارز به قربانی فیشینگ

توجه داشته باشید که یک نهنگ BTC 1155 به ارزش 71 میلیون دلار را به دلیل حمله فیشینگ در 3 می از دست داد. در کمال تعجب، مهاجم یک هفته بعد تمام ارزهای دیجیتال دزدیده شده را به قربانی برگرداند. در 2 می، نهنگ 29.6 میلیون دلار DAI برای خرید WBTC 502 به قیمت 58951 دلار هزینه کرد. بعدا در 4 می، قربانی یک آدرس جدید ایجاد کرد و ETH 0.05 را برای ازمایش انتقال داد. این یک روش معمولی در جابجایی مقادیر زیادی ارز دیجیتال از یک آدرس به آدرس دیگر است.
همانطور که توسط فینبولد گزارش شده است، مهاجم آدرس های فیشینگ را از قبل ایجاد کرده و فعالیت های زنجیره ای کاربران را زیر نظر دارد. زمانی که نهنگ قربانی قصد انتقال WBTC را داشت، مهاجم ETH 0 را با استفاده از یک آدرس فیشینگ ارسال کرد. جالب اینجاست که این حمله از روشی به اسم مسمومیت آدرس استفاده می کند، چون سابقه تراکنش قربانی را مسموم می کند. آدرس فیشینگ همان حروف شروع و پایان آدرس جدید نهنگ را داشت. تشخیص این حمله به خصوص سخت است، چون بسیاری از کیف پول های ارز دیجیتال قسمت میانی آدرس را با جای خالی مخفی می کنند تا رابط کاربری را بهبود ببخشند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هک و سرقت در بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی برگرداندن 71 میلیون رمز ارز به قربانی فیشینگ بپردازیم. همانطور که گفته شد، با گسترش بازار رمز ارزها، هکرها امروزه با روش ها و ترفندهای جدیدی به حساب کاربری افراد نفوذ می کنند. اخیرا یک هکر 71 میلیون دلار ارز دیجیتال را به قربانی فیشینگ برگردانده است که این مسئله سروصدای زیادی به پا کرده است.

لینک مقاله: https://www.theblock.co/post/268831/the-10-largest-crypto-hacks-and-exploits-of-2023
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا هکر 71 میلیون رمز ارز قربانی فیشینگ را برگرداند؟

در مورد چرا هکر 71 میلیون رمز ارز قربانی فیشینگ را برگرداند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7 + 51 = ?